BabyHaagensen

8 mdr og vågner kl 4.45-5.15

6 indlæg i dette emne

Hej.

jeg søger desperat råd til hvordan jeg kan få min guldklump på 8 mdr til at sove længere om morgenen. Han sov til mellem 6.30 og 7.30 hver dag. Så blev det til 6-6.30. Så 6 og nu er vi oppe kl 4.30... det er simpelthen så dårlig en cirkel han er inde i med det søvn... i dag fik han en flaske i håb om at han så lagde sig ned igen. Men glem det. Han hopper rundt som en Duracell kanin inde i sengen. Og efter ca 10 min bliver han ulykkelig.  Jeg ønsker ikke at han skal vække storebror og derfor giver jeg helt sikkert op for tidligt. 

Det har også været bøvlet at putte ham de sidste dage. Normalt bliver han lagt samme tid som storebror til kl 19. De er begge trætte fra ca kl 18. De sidste dage har han været svær at putte og det kan tage sin tid. Normalt får han sin flaske og så lægger vi ham. Og han sover. Så det at det nu skal tage 30-45 min at få ham til at falde i søvn er LÆNGE her i huset. Så han får mere eller mindre 8 timers søvn i modsætning til de 10-12 timer han normalt tager. Selv om dagen har det ændret sig. 

Han er generelt en mild, glad og veltilpas dreng, vi har ikke lavet nogen ændringer. 

 

Hvad pokker skal jeg stille op???? Nogen råd? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det var også tidligt! Jeg skyder lige lidt løst fra hoften; hvordan med lys/varme i soveværelset? Det er jo blevet meget varmere på den seneste. Kan tænder være problemet? 

Vores datter (10 mdr.) sover også dårligt i perioder, og vi har også været igennem en periode, hvor hun stod meget(!) tidligt op. Det er heldigvis gået over.. lige nu er hun så svær at putte, vi er gået fra ca. 15 min og i seng mellem 19 og 20, til 45-90 min og i seng mellem 21 og 22 :blink. Jeg tror det her skyldes en blanding af lys, tænder og at hun lige har lært at kravle.

som du kan høre, har jeg ikke nogen guldkorn, men vi har været heldige tidligere, og det er gået over af sig selv. Håber det snart bliver bedre hos jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var igennem det samme med Bjørk fra da hun var ca 8-10 mdr. Hver eneste dag vågnede hun kl 5. Jeg kunne slet ikke få hende til at sove videre. Men min man kunne. Det kunne godt tage en halv time men vi opgav ikke for ville ikke have det blev en vane. Har læst et sted det ligger i mange små børns natur at vågne ved 5 tiden men at man ikke må begynde at tage dem op for så vil de tro det er morgen. Bliv ved med at holde dem i sengen til fx kl 6. Nu her da hun er blevet 10 mdr sover hun igennem og vågner ikke længere klokken 5. Eller jo det gør hun tit men ligger så bare 10 minutter og snakker (uden vi går ind til hende) og så falder hun selv i søvn igen som vi havde trænet med hende, og kan nu sove til 6-7 stykker. Det har helt klart også hjulpet at starte i dagpleje. Hun er ekstra træt om natten nu. Vi putter ca 19.30 om aftenen. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for jeres svar. :tak

 

vi tror det er en blanding af tænder, varmen og måske sult der spiller ind. 

 

Han er stadig længe om at falde i søvn til aften, men sover bedre og længere om morgenen (06-06.30 ca)

Han får en Panodil inden han bliver puttet ( pga tænder), der er skruet godt ned for temperaturen og der står en flaske klar til hvis han skulle vågne og være sulten.

han spiser aftensmad kl 17, hvor han ikke spiser så meget og så får han flaske til natten kl 18.45 ca og den svinger meget hvor meget han tager (30-150ml). Så kan da godt forstå at han måske er sulten tidligt på morgenen. 

 

Han starter i dagpleje på torsdag:icon_crybad:  så håber at det hjælper ham med søvnen.

 

Jeg tager tyren ved hornene og insisterer på at han skal blive i seng til kl 6. Det er bare så pokkers svært når han hopper rundt og til sidst bliver ked af det, men gør mit bedste fra nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores søn vågnede også meget tidligt i den alder. Lyset på denne årstid spiller helt sikkert ind. Og ellers gentag for dig selv 'det er en fase, det er en fase' ;)  For det er det. Hos os oplevede vi, at det gik over af sig selv. Nu sover han til kl 6 eller senere næsten hver dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ligger han på eget værelse? Måske det var en ide at  flytte ham ind hvor I ligger? Så bliver det måske nemmere at holde ham i sengen så han ikke bliver ked af det. 

Min pige på 6 md. har sovet igennem siden hun blev født men med et trylleslag ændrede det sig da hun blev 5 md. Så var nødt til at bede kæresten lægge sig i gæsteværelset så jeg kunne få hende over i sengen så jeg ikke skulle op og hente hende fx. 3 gange på en nat. Jeg tror det for min datter handler om tryghed. 

Hun vågner typisk ved 8 tiden men nogle gange sker det hun vågner kl. 05:30 og så lader jeg hende ligger og snakke og baske med arme og ben som var der ingen dag i morgen. og jeg sover videre og så falder hun i søvn til sidst. Kunne aldrig finde på at stå op med hende 05:30. Pyha håber du finder en løsning. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER