kvinden21

posstiv tester idag Hjælp med gode råd mit 1 barn en god app også til følge med i udvirkelign af gravidtet

5 indlæg i dette emne

hejsa i alle skønne kvinder der ude.

jeg gik over 5 dage uden at få mens . idag testede jeg 2 gange  for at finde ud af om jeg var gravid.

den første tester gik der 3 minutter før den vidste en helt tydlig  2 streg 

og da jeg testede her til aften igen . vidste den 2 tydlige streger med det samme.

jeg kontakte min læge med det samme og spurgte om jeg kunne få en tid til at de kunne teste mig så jeg var sikker på det at jeg var bleven gravid.

jeg fik en tid fredag.  mit spørgesmål er det her er mit første barn jeg er forlovede med en skøn fyr og vi bor i hus og han arbejder og gøre jeg også. 

så økonomi er iorden .   jeg vil godt høre jer om gode råd hvad man skal gøre når man er gravid er der noget specialt tilskud jeg skal tag? 

som piller og kan man godt arbejde stadig selvom man er gravid? jeg tænker i de første 2-3 måneder ? i gravidtet ? 

er der andet jeg skal tag hensyn til jeg vidste om den her hjemmeside og derfor skriver jeg herinde :)

 

lige også et spørgsmål hvordan regner man sin termin dato ? jeg fandt ud af idag jeg var bleven gravid

er der nogle der kender en god app man kan følge med og se udvirkelingen af kroppen? imens man er gravid

da jeg håber at i kan hjælpe mig knus

 

18554550_10209548099599967_1530308423_n.jpg

18485735_10209548552731295_7711503909694981826_n.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg ikke selv gravid eller har været det... Men det er i hvert fald en god start at tale med din læge om det :) Han eller hun kan fortælle dig om tilskud osv, man kan tage. Din læge kan også hjælpe dig med at regne termin ud, men jeg mener, at du skal regne fra din første menstruationsdag i den seneste cyklus (så hvis det er 5 uger siden, regner du bare 35 uger frem).

 

Hvis du har arbejde, bør der stå noget ang. barsel i din kontrakt. Man kan sagtens arbejde de første måneder af en graviditet (medmindre der er komplikationer).

 

En af mine veninder har brugt en app, der hedder Graviditetskalenderen, som hun var glad for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan godt arbejde selvom du er gravid- men ved nogle jobs kan det være, at der er nogle specifikke skåne hensyn. Det kan din læge hjælpe med at tage stilling til. 

 

Mht. Vitaminer så skal du sørge for at have taget eller starte op med folinsyre piller samt gravid vitaminpiller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om du tar Omnimin pure, får du alt af vitaminer du og baby trænger. :)

Du kan sagtens arbejde selv om du er gravid, men det kommer selvfølgelig an på hvilken type job du har.. 

Men de fleste jobs er ok. :)

Tillykke! :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER