Guest

Dagpleje og vuggestue snak :)

19 indlæg i dette emne

Fordi ammesnak blev lidt off topic :) 

 

vi har skrevet Ida op til Dagpleje, Laura har gået i dagpleje (det er slut om 1,5 måned, det først gået op for mig i denne uge vi er så tæt på :blink) og vi har været enorm glade for det :) 

 

I Silkeborg kommune sender man i disse år alle dagplejer på kursrs så de er uddannet pædagogiske assistenter - Men vores dagpleje har 20 års erfaring og det kan mærkes på hende omgang med børnen, der er faste regler som alle ungerne følger og så der tid til tant og fjas! Til hver gruppe dagplejere bestående af 4-5 dagplejere er der tilknyttet en pædagog inde ved kommunen som de kan spare med foruden sparingen i gruppen. 

 

Ulempen er sygdom og fri for så skal hun leveres et andet sted, vi har endnu ikke været ude for at hun skal afleveres et sted hun ikke kender, men det tror jeg vi kan takke vores dagpleje for, hun tager vidst sine kampe med kommunen på den front! 

 

Ida har vi ønsket får Lauras dagpleje eller gæstepleje da det er to fantastiske dagplejere! Så håber vi det lykkes! 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

 Vi har søgt to vuggestuer som første og anden prioritet. De ligger ca. 100 meter fra hvor vi bor. Og har hørt godt om dem. 

 

Der er en privat dagplejer oppe i landsbyen. Det er en mand som er uddannet gartner og har selv to børn. Han går op i at børnene kommer ud i naturen. Kan mærke at jeg vildt godt gad have Karoline derop. Umiddelbart. Men det dur ikke for man skal have bil for at hente og den har jeg på job. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

22 minutes ago, januar2017 said:

 Vi har søgt to vuggestuer som første og anden prioritet. De ligger ca. 100 meter fra hvor vi bor. Og har hørt godt om dem. 

 

Der er en privat dagplejer oppe i landsbyen. Det er en mand som er uddannet gartner og har selv to børn. Han går op i at børnene kommer ud i naturen. Kan mærke at jeg vildt godt gad have Karoline derop. Umiddelbart. Men det dur ikke for man skal have bil for at hente og den har jeg på job. 

Kan man ikke hente på cykel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Johh kunne man da egentlig godt.... haha det havde jeg slet ikke tænkt på!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå har lige læst lidt mere Om ham og han tilbyder ikke alternative pasningssteder ved sygdom. Så det går jo ikke 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, januar2017 said:

Nå har lige læst lidt mere Om ham og han tilbyder ikke alternative pasningssteder ved sygdom. Så det går jo ikke 

Jeg ville spørge ind til sygedage hvis det var mig. Når du aften ville i nok kunne komme udenom de få dage det højst sandsynligt ville være. Kan jeres forældre træde til? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellie skal nok starte i dagplejer hos far fra 1. August sammen med Amilia indtil Amilia skal i børnehave. Og så skal Ellie først afsted når hun får børmehaveplads.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han skriver selv at han ikke har haft en eneste sygedag i to år. Så det er jo fint nok. Jeg føler lidt at en stor vuggestue er lidt for meget og ikke tæt nok. Og for mange børn til for få pædagoger. Og kan godt lide hans hippie stil med økologiske grøntsager i haven og den slags. Har forsøgt at skrive til ham og så skal jeg tale med thomas. 

 

@Maj 2014 det lyder så godt det I har gang i. Virkelig priviligeret. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har skrevet Chloé op til to små vuggestuer her i Sydhavnen, de har begge et super godt ry, men der er også kamp om pladserne.

Nu håber vi jo så at vi er flytter inden det bliver aktuelt, og så skal vi undersøge mulighederne det nye sted i stedet :)

Vores den store gik i integreret institution på en familiestue hvor børnene var fra 6 måneder til 5 år.

Det fungerede faktisk rigtig fint, og han var meget glad for stedet. Men han var også en dreng med krudt bagi og masser af gåpåmod, og den dag i dag elsker han også selskaber og at komme ud blandt en masse mennesker, han er meget ekstrovert.

Jeg kan godt fornemme at Chloé nok ikke er helt så ekstrovert, hun er meget morsyg og skal helst være tæt på mig konstant, så tænker at hun måske ville trives bedre i en dagpleje.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 hours ago, januar2017 said:

Han skriver selv at han ikke har haft en eneste sygedag i to år. Så det er jo fint nok. Jeg føler lidt at en stor vuggestue er lidt for meget og ikke tæt nok. Og for mange børn til for få pædagoger. Og kan godt lide hans hippie stil med økologiske grøntsager i haven og den slags. Har forsøgt at skrive til ham og så skal jeg tale med thomas. 

 

@Maj 2014 det lyder så godt det I har gang i. Virkelig priviligeret. 

Det gør også os begge glade helt nede i maven. 

 

Jeg håber virkelig for jer, at i kan få karoline i den dagpleje, det lyder som et dejligt sted. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 hours ago, Micka said:

Vi har skrevet Chloé op til to små vuggestuer her i Sydhavnen, de har begge et super godt ry, men der er også kamp om pladserne.

Nu håber vi jo så at vi er flytter inden det bliver aktuelt, og så skal vi undersøge mulighederne det nye sted i stedet :)

Vores den store gik i integreret institution på en familiestue hvor børnene var fra 6 måneder til 5 år.

Det fungerede faktisk rigtig fint, og han var meget glad for stedet. Men han var også en dreng med krudt bagi og masser af gåpåmod, og den dag i dag elsker han også selskaber og at komme ud blandt en masse mennesker, han er meget ekstrovert.

Jeg kan godt fornemme at Chloé nok ikke er helt så ekstrovert, hun er meget morsyg og skal helst være tæt på mig konstant, så tænker at hun måske ville trives bedre i en dagpleje.

Hvordan kan det være at i så ikke skriver hende op til dagpleje i stedet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Maj 2014 said:

Hvordan kan det være at i så ikke skriver hende op til dagpleje i stedet?

 

Det burde vi nok også, men nu hvor vi nok skal flytte alligevel, venter jeg lige til vi ved om vi flytter og hvornår :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Micka said:

 

Det burde vi nok også, men nu hvor vi nok skal flytte alligevel, venter jeg lige til vi ved om vi flytter og hvornår :)

Det giver mening :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder spændende med ham dagplejeren :) Foruden sygdom så er der ferier, bare I lige er opmærksom på den detalje også - men altså hvis det er det man vil, så får man det til at fungere, evt med en ung pige i huset der kan komme efter skoletid når du skal på job Januar :) 

 

Det bliver spændende Micka hvad der er af tilbud det nye sted :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende at høre om hvor i har valgt at jeres børn skal starte :)

 

Melina skal ud til min mor i privat dagpleje! Hjemme fra hvor vi bor og ud til mine forældre er der 16 km, men det køre vi gerne for at jeg er sikker på at det er et ordentligt sted hun kommer hen:kuller 

 

hvis der er nok børn til det, så bliver jeg ansat hos min mor i 2018 :wub - det ville være alletiders - så skal Melina og jeg det samme sted hen om morgenen, det ville være så skønt! :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder bare som en rigtig god løsning @Nans:)

Og fedt hvis du også kunne blive dagplejer sammen med din mor, tænker det må give et helt specielt bånd mellem Melina, dig og din mor :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Micka said:

Det lyder bare som en rigtig god løsning @Nans:)

Og fedt hvis du også kunne blive dagplejer sammen med din mor, tænker det må give et helt specielt bånd mellem Melina, dig og din mor :) 

Ja det kunne være alletiders :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder bestem spændende Nans!! 

 

Jeg vil ønske vi havde råd til at vi kom på deltid og havde bedre tid til ungerne, men vi må nyde den tid vi har med dem istedet! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror bestemt også jeg bliver glad for "kun" at arbejde 32 timer. På den anden side arbejder jeg fast om aftenen så det skal nok give sine udfordringer. Men kommer til at have en del hverdagsfri og det tror jeg absolut ikke er skidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER