Mullemama

Lidt forvirret ......g teste.....

18 indlæg i dette emne

Hej herinde. 

 

Mit første oplæg, og håber i kan hjælpe mig lidt på vej. Er ikke helt inde i alt det med Graviditetsteste.:whistling

 

Min sidste rigtige mens startede den 8.april. 26 dage senere, skulle den så komme igen. Den kom 3 dage før tid og varede kun 3 dage hvor jeg normal bløder 7-8 dage. Siden den 9.5 har jeg så haft mega ondt i begge sider ved lysken, ondt i lænden og Idag haft en del kvalme, som så Endte ud i opkast. Har mega mens smerter . Aldrig har jeg haft det sådan. 

Jeg har kun haft sex med min mand 1 gang og det var den 28.4. 

Så kan slet ikke få en graviditet til at passe ind . 

Mine teste er svag positive, men min sygeplejerske ved lægen siger der er ikke noget der hedder en svag positiv, for selvom man kan se en utydelig bitte ekstra streg, så er man gravid. 

 

 

Men hvad siger i andre.  Har vedlagt billede af mine teste. 

 

IMG_1767.JPG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder ikke usandsynligt, at du kan være gravid - og stregerne og dine symptomer tyder jo umiddelbart også på, at der er noget i gærde. :) Der er ikke så meget andet for end at afvente om stregen bliver tydeligere. Det kan jo sagtens være, din ægløsning er faldet senere end den plejer, og du derfor virkelig ikke er særlig langt henne endnu. Så passer det også med, at det, du troede var menstruation, kan have været implanatationsblødning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmmm... det hele lyder lidt mystisk. Din læge har i princippet ret i, at en streg er en streg, når det gælder graviditetsteste. Dog vil jeg mene, at dine teste burde have udviklet sig lidt mere. :chin: Jeg tænker umiddelbart, at der er tre mulige forklaringer.

1. Du er gravid, og alt er som det skal være. Stregen udvikler sig lidt langsomt, men det kan også skyldes, at du tester med forskellige typer teste. Hold dig gerne til et mærke, og test kun på koncentreret morgenurin, så er det nemmere at sammenligne. Og vent så en dag eller to med at teste igen, så burde der ske en udvikling (HCG fordobles i starten over ca 2-3 dage, så hurtigere kan man ikke forvente at se en udvikling).

2. Det er biokemisk graviditet, som du har fanget. Dvs at ægget er blevet befrugtet, men det er gået hurtigt til grunde igen. I de tilfælde fanger man som regel kun meget svage streger, som dem du viser her.

3. Du er gradid, men graviditeten sidder uden for livmoderen. Dette er bestemt ikke for at skræmme dig, at jeg nævner dette. Men jeg bliver ret bekymret, når du nævner dine smerter. Hvis du fortsat har ondt, synes jeg, at du skal kontakte din læge igen, og sige at du frygter en graviditet uden for livmoderen, så du kan bliver undersøgt. Forhåbentligt er dette slet ikke tilfældet!

Ønsker dig alt det bedste :kram2

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for jeres in put. Jeg afventer og ser. Ikke andet for.

Og hvis mine smerter tager til må jeg en tur forbi lægen. Ikke andet for. ;) smerterne er der ikke i samme grad om formiddagen som de er om eftermiddagen/aftenen. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg pipper bare lige - for jeg bliver også lidt bekymret for en graviditet uden for livmoderen.

Da jeg blev gravid uden for livmoderen havde jeg ondt i et par timer, og så mærkede jeg faktisk ikke mere til det - og jeg blev opereret ca. en uge efter smerterne. 

 

Jeg krydser fingre for en rigtig graviditet! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Melder mig også her. Har også prøvet graviditet udenfor lm. Det virker for underligt det her. Er der noget nyt mon? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en update. 

 

Den 15.5 var jeg inde og få taget en blodprøve. Den fik jeg svar på at HCG tallet var under 2. Har stadig en del graviditets gener så for sjov skyld tog jeg en anden test idag som viser fra 25 uml . Ja se billede. Så nu aner jeg slet ikke hvad der sker med min  krop  . Venter så på at lægen ringer til mig i ugens løb. 

20170522_153848.png

20170522_153018.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Mullemama said:

Lige en update. 

 

Den 15.5 var jeg inde og få taget en blodprøve. Den fik jeg svar på at HCG tallet var under 2. Har stadig en del graviditets gener så for sjov skyld tog jeg en anden test idag som viser fra 25 uml . Ja se billede. Så nu aner jeg slet ikke hvad der sker med min  krop  . Venter så på at lægen ringer til mig i ugens løb. 

20170522_153848.png

20170522_153018.jpg

Men fik du ikke taget to bp med et par dage mellemrum? 

En bp kan i jo ikke bruge til noget.. 

Når jeg ser på de første testene dine, så tænker jeg umiddelbart en bio, men det er måske forkert nu når du fortsat kan få en positiv test...? :)

Jeg har kunnet teste positiv på under 5 hcg.. Men også kunnet teste positiv under ægløsning.. Så måske det er det? :) men syns uanset det er underligt at ikke tage to bp.. :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik kun taget en bp. Og da den vidste 2 så ville de ikke tage en ny. Men har ikke været sammen med min mand siden den 28.april. Det var sidste gang. Så overvejer seriøst at betale for en scanning selv og så de kunne se om der er noget eller ej. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis din hcg er under to, så er du altså ikke gravid. Hvis din krop ikke producerer hcg, er det ikke muligt at holde på en graviditet. Der er nogen, der tester falsk negativt, som kan se en graviditet på blodprøve, men jeg har aldrig hørt om nogen, som var gravide med negativ BP.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man da ikke teste falsk på så mange forskellige teste kan man det?:chin:;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan godt være du har ægløsning.. :)

Hvis sidste ægløsning var rundt den tid i havde sex? Du har måske sprunget over en mens? Jeg tror ikke du er gravid når hcg er under 2 og i ikke har haft sex på 4 uger.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kommer den ekstra stregen indenfor tiden forresten? Mine bliver ofte positive efter tid selv om jeg ikke er gravid. :)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man slå så meget ud under en ægløsning?? :blink

 

Den kom indenfor 1 min. Men ja nu må vi se. I følge kalenderen skal jeg have mens indenfor 6 dage og hvis den ikke kommer så betaler vi os til en scanning så må gynækologen fortælle hvad der sker med min krop. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du mangler et bille

19 minutes ago, Mullemama said:

Kan man slå så meget ud under en ægløsning?? :blink

 

Den kom indenfor 1 min. Men ja nu må vi se. I følge kalenderen skal jeg have mens indenfor 6 dage og hvis den ikke kommer så betaler vi os til en scanning så må gynækologen fortælle hvad der sker med min krop. 

Du mangler et billede:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Testen fra i går kom indenfor 1 min. Har ikke taget nogen idag. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Mullemama said:

Testen fra i går kom indenfor 1 min. Har ikke taget nogen idag. :D

Nårh, ej jeg misforstod fuldstændigt dit indlæg. Sorry :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 hours ago, Mullemama said:

Kan man slå så meget ud under en ægløsning?? :blink

 

Den kom indenfor 1 min. Men ja nu må vi se. I følge kalenderen skal jeg have mens indenfor 6 dage og hvis den ikke kommer så betaler vi os til en scanning så må gynækologen fortælle hvad der sker med min krop. 

Det kan den.. :)

Det er meget sjælden, og lægen mon havde ikke hørt om det før.. Han forklarte det med at hormonerne er såpass ens at en test kunne læse forkert.. Men svært sjælden som sagt! 

Vi kunne konstatere med både bp og skanning at det var ægløsning.. Jeg havde flere dage med positive teste.. :)

Men ja, go idé at få en skanning, specielt hvis det fortsætter.. :)

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER