Ndb

Ægløsningstest - hvornår skal jeg teste?

3 indlæg i dette emne

Hej piger.

Har brug for jeres hjælp. Synes der er nogle super gode indlæg her i forummet men selvom jeg læser og læser så er jeg stadig usikker på hvornår jeg skal teste - specielt fordi jeg har en ret uregelmæssig cyklus. Her er lidt om min cyklus: min menstruations længde er stort set altid 4 dage (den sidste varede dog 5 dage) og så er det så at min menstruation lader vente på sig. Første gang gik der 40 dage. Næste gang gik der 50 dage og nu her gik der hele 59 dage!! inden jeg fik min menstruation. Synes ikke der er noget at sige til at jeg har svært ved at hitte ud af det :-) Nu er det så at jeg tænker om nogle af jer har prøvet det samme og kan guide mig i hvornår jeg skal teste? Jeg har købt ægløsningsteste men vil helst ikke spilde dem ved at jeg tester for tidligt eller for sent. Har prøvet at lægge mine cyklusser ind i app'en Clue, er der nogle af jer der har erfaringer med denne og har I nogle gode råd? :-) 

Venlig hilsen 

IMG_2389.PNG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er rigtigt svært at spå om, hvornår din ÆL vil falde, når din cyklus de seneste tre gange har været både lang og uregelmæsig. Derfor må du nok indstille dig på at bruge en stor bunke ÆL test, hvis du gerne vil finde det rette ÆL tidspunkt :) Som udgangspunkt ligger ÆL altid ca 14 dage før mens, og ÆL testen bliver positiv ca 24-48 FØR ÆL. Jeg ville derfor begynde at teste 4-5 dage før, du TIDLIGST forventer ÆL. Men hvornår er det så? :chin: Fra dine sidste tre cyklus, så ligger ÆL tidligst på CD27 - dvs at du skal starte med at teste på CD22 ca. MEN det ser også ud til, at dine cyklus bliver kortere og kortere og er ved at finde en mere 'normal' længde. Dette kan fx ske, hvis man smider p-pillerne. Så skal kroppen nogle gange lige bruge lidt tid på at finde sig selv igen. Derfor tænker jeg også, at du måske får en endnu kortere cyklus denne gang, og dermed får ÆL endnu tidligere. Jeg ville derfor begynde at teste allerede ved CD 17-18 stykker, bare for at være sikker på, at du ikke misser den. Held og lykke :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for dit svar! :) Ja der er nok ikke andet for end at jeg må teste derudaf. Det ville bare være så meget nemmere hvis min cyklus var regelmæssig. Og så må jeg prøve at holde øje med de tegn der måtte komme :) Jeg er i hvert fald rigtig glad for dit svar. Hav en dejlig aften :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER