Blomsterpigen

Min læge gav ingen vejledning..

3 indlæg i dette emne

Hej allesammen..

Jeg fandt for et par dage siden ud af at jeg er gravid og er nu 4+2.. Jeg ved det stadig er meget tidligt, men ringede op til min læge, da jeg har hørt det er det man skal og forventede nok lidt vejledning.. Da jeg snakker med sekretæren, er hun ualmindelig sur og siger jeg kan få en tid d 15 maj - altså om knap 3 uger.. Fik i også en tid så sent? Jeg ved godt man ikke kan se så meget, men hun fik det til at lyde som om der er stor risiko for det ikke bliver til noget alligevel... derudover havde hun INGEN råd til om jeg skal tage kosttilskud eller om jeg skulle være varsom ved noget.. Føler mig så overset og helt grøn på det her område. Skal jeg skifte læge måske?

 

Jeg har de sidste 3 dage taget graviditetstest der har været svagt positive, men stadig ingen tvivl om de er positive.. Kan der godt gå tid inden den bliver helt klar i farven eller skal jeg bekymre mig?

 

Mvh Pernille 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er selv 4+2 idag, og de gør ingenting før alligevel, så tror bare hun gjorde som altid nemlig giver dig en tid når du er 8-9 uger henne :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med graviditeten! :yay Du kan nok ikke forvente, at begge streger lige tydelige før ved ca 5+0, så jeg er sikker på, at alt sikkert er helt fint :) 

Det er helt normalt først at få tid hos lægen ved ca 8-9 uger. Så selv om man gerne vil have, der skal ske en masse, når man lige har opdaget, at man er gravid, så er det altså lidt kedeligt på den front lige i starten.

Hvis ikke du allerede tager folsyre, så skal du starte med det samme. Du kan også købe en multivitamin til gravide, der hedder 'GraVitamin' eller lign, så er du dækket ind.

Mht kost er det vigtigste, at du ikke spiser (meget) tun, og at du ikke drikker alkohol. Du skal naturligvis ikke ryge. Du må godt motionere, men du skal holde lidt igen med motion med meget hård intensitet.

Det er vist det :)

Rigtig meget held og lykke med graviditeten :goodluck:kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER