Jms

Projekt baby

3 indlæg i dette emne

Kære alle, 

sidder og er dybt frustreret over min situation. 

Jeg smed mine p-piller i slutningen af november - en fælles beslutning mellem min forlovede og jeg. 

Indtil videre er vi ikke blevet gravid. Jeg har downloadet en app som skal fortælle mig hvornår jeg har ægløsning iflg. den. Om den app helt er til at stole på eller ej, er en lidt anden sag:) 

Jeg snakker meget med min mand om at det da snart må lykkedes, jeg er efterhånenden en smule utålmodig. 

Men sagens kerne er denne; jeg har gjort min forlovede opmærksom på hvilke dage som er mest fordelagtige for os at have sex. Men har nu oplevet, at når jeg lægger mig i sengen om aftenen, så kan han ikke komme i stemningen rent fysiologisk. Han kan med andre ord ikke blive "hård". Det er nu sket flere gange i træk og beg bliver rigtig ked af det, især fordi jeg føler at vores "projekt" derved igen bliver udskudt med en måned..til næste ægløsning. Han forklarer sig med at det bliver for mekanisk for ham. At han ved hvornår vi skal have sex. At det ikke kommer naturligt. Hans krop fungerer ikke sådan. Osv. 

Hvad tænker I om dette? Hvad er jeres erfaringer? 

Umiddelbart tænker jeg selv, at det da er forståeligt nok på sin vis, men når det så er sagt, så tænker jeg også, at hvis dette skal være et fælles projekt som skal lykkedes SNART, så skal han vide, at det altså kræver at det bliver en smule "mekanisk/unaturligt", da jeg altså kun har ægløsning visse dage på en måned, og disse dage er altså vigtige at ramme. 

Ser meget frem til at høre jeres kommentarer på dette emne. Tak! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er en helt naturlig reaktion.. Min mand ville helst ikke vide hvornår det var tid, og så sørgede jeg bare for at det skete når det sku ske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis ellers hans sædkvalitet er god nok, har I jo faktisk en hel del dage at forsøge i hver cyklus. Det er meget almindeligt at mænd reagerer sådan på det, er min erfaring, og på sin vis synes jeg egentlig heller ikke selv det er ret sexet at have sex pga. en deadline. 

 

Min mand og jeg er så godtnok endt i behandlingsverdenen så vi tænker nok ikke at vi kan klare det naturligt (selvom det jo selvfølgelig KAN ske) og derfor taler vi helt åbent om fertile perioder and all that jazz. Men før vi kom i behandling valgte jeg at holde det delvist hemmeligt for ham. I nogle cyklusser var jeg sådan "Vi SKAL nu fordi ægløsning" og i andre cyklusser informerede jeg ham ikke om hvornår det var tid. Altså, jeg testede godtnok med ægløsningstests, så JEG var helt bevidst om tidspunkterne - det var L. bare ikke. 

 

Jeg ved godt det er lettere sagt end gjort men jeg ville se om ikke jeg kunne klare den med mindre info til manden og så til gengæld lidt frækt undertøj. Det er jo ikke fordi din forlovede ikke også gerne vil have et barn - han har bare brug for at glemme i situationen hvordan sex og baby hænger sammen. For uanset hvor gerne mænd vil være fædre, tænder det dem bare ikke. Jeg ved godt det lyder corny men jeg tror det er vigtigt at babyprojektet ikke tager jeres sexliv fra jer. Jeg forstår til fulde utålmodigheden og jeg kan godt forstå det kan virke urimeligt, men husk at forføre ham i det her så han føler sig begæret og ikke som "ham med sæden". Og at du så timer det med nogle gange omkring dit ægløsningstidspunkt behøver han jo ikke at vide. ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER