juliemomme

erfaring ivf/icsi

33 indlæg i dette emne

2 minutes ago, Sparklinrock said:

Det lyder umiddelbart som en god plan :)

 

Tja, det kan kun du og din mand svare på. Det lyder umiddelbart skørt at bruge så mange penge, når man kan få gratis behandling. Men på den anden side, så kan ventetiden jo være så forfærdelig opslidende, at der bare skal ske noget nyt! Så hvis I har en OK økonomi, så synes jeg ikke, at det er en tosset ide. :kram2

 

 

Vi skal nok finde pengene til det men min mand er ikke helt enig kan jeg godt mærke. Synes bare ikke vi kommer nogen steder. Og er ved at være træt af det hele. Synes det hele er ved at være godt træls.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, juliemomme said:

Vi skal nok finde pengene til det men min mand er ikke helt enig kan jeg godt mærke. Synes bare ikke vi kommer nogen steder. Og er ved at være træt af det hele. Synes det hele er ved at være godt træls.

Det kan jeg godt forstå, at du er :(

En løsning kunne være at tage en snak med IVF Syd allerede nu. Hvis I synes, at de kan byde på noget ekstra, så kan I gå videre hos dem. Og ellers kan I fortsætte hos OUH. Og I kan vel også køre begge forløb sideløbende, hvis det giver mening for jer.

Håber du finder en stor portion tålmodighed frem :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Sparklinrock said:

Det kan jeg godt forstå, at du er :(

En løsning kunne være at tage en snak med IVF Syd allerede nu. Hvis I synes, at de kan byde på noget ekstra, så kan I gå videre hos dem. Og ellers kan I fortsætte hos OUH. Og I kan vel også køre begge forløb sideløbende, hvis det giver mening for jer.

Håber du finder en stor portion tålmodighed frem :kram2

vi er faktisk i tvivl om man må det. min mand snakkede om at tage en pause fra OUH men hvis vi så tager til IVF-Syd om vi så ikke må komme tilbage til OUH. så jeg bliver nok nød til at blive hos OUH og håbe på det bedste. har i forstand på hvordan man tælle forsøg for det er vi også blevet uenige om.

vi har fået 2 forsøg uden ÆO og 1 forsøg med ÆO. de siger vi har 5 opstartsforsøg hvor der ikke er ÆO og 3 forsøg hvor der er ÆO. giver det ikke at vi har 3 forsæg uden ÆO tilbage og 2 forsøg med ÆO tilbage? i alt 5 forsøg? for min mand mener at vi har fem i det hele så vi faktisk kun har 2 forsøg tilbage. er det bare mig der helt har misforstået det de har sagt med hvor mange forsøg an har?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, juliemomme said:

vi er faktisk i tvivl om man må det. min mand snakkede om at tage en pause fra OUH men hvis vi så tager til IVF-Syd om vi så ikke må komme tilbage til OUH. så jeg bliver nok nød til at blive hos OUH og håbe på det bedste. har i forstand på hvordan man tælle forsøg for det er vi også blevet uenige om.

vi har fået 2 forsøg uden ÆO og 1 forsøg med ÆO. de siger vi har 5 opstartsforsøg hvor der ikke er ÆO og 3 forsøg hvor der er ÆO. giver det ikke at vi har 3 forsæg uden ÆO tilbage og 2 forsøg med ÆO tilbage? i alt 5 forsøg? for min mand mener at vi har fem i det hele så vi faktisk kun har 2 forsøg tilbage. er det bare mig der helt har misforstået det de har sagt med hvor mange forsøg an har?

 

Altså, jeg er 99% sikker på, at du må modtage alt det behandling i det private du vil, og så stadig få behandling i det offentlige (så længe, I endnu ikke har fået et barn).

 

Normalt har man 3 IVF forsøg i det offentlige. Dog tæller det nogle gange ikke med, hvis man ikke har fået ÆO, eller hvis man er blevet gravid og har mistet. Men jeg må indrømme, at jeg ikke ved præcis, hvordan de kører det i Odense.

 

Det kan være, at I lige skal høre OUH ad om begge ting. Bare for at være sikker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 minutes ago, Sparklinrock said:

 

Altså, jeg er 99% sikker på, at du må modtage alt det behandling i det private du vil, og så stadig få behandling i det offentlige (så længe, I endnu ikke har fået et barn).

 

Normalt har man 3 IVF forsøg i det offentlige. Dog tæller det nogle gange ikke med, hvis man ikke har fået ÆO, eller hvis man er blevet gravid og har mistet. Men jeg må indrømme, at jeg ikke ved præcis, hvordan de kører det i Odense.

 

Det kan være, at I lige skal høre OUH ad om begge ting. Bare for at være sikker.

vi spurgte i januar om det og så har vi åbenbart tolket det forskelligt. for han sagde 5 uden ÆO og 3 med ÆO

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, juliemomme said:

Er det hun i hovedet at overveje at betale selv inden jeg har brugt alle forsøg i Odense? Det er jo en dyr post.

Det er absolutt en dyr post.. Så det kan jeg jo ikke vurdere.. :)

Det er ikke hull i hovedet om du spør mig.

Og en tlf dertil er jo gratis. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gik på OUH for ca. 3 år siden. Vi kom ind til en evaluering efter 3 forsøg, hvor vi kun havde få ÆO 1 gang. De ville kun tilbyde os yderligere forsøg hvis vi prøvede at skifte min mands sæd ud - efter at have tænkt over det - prøvede vi det uden gevinst, herefter kunne de kun tilbyde et forsøg IUI med donorsæd. 

Her kontaktede vi så IVF Syd, som slet ikke kunne forstå at vi allerede var gået over til donor, samt at vi kun havde haft 1 reelt forsøg med ÆO før de afskrev os. Så vi startede hos IVF Syd og blev gravid i 1. forsøg.

 

Jeg havde også svært ved at producere æg, fik max dosis af hormoner på OUH og alligevel kun 6-8 stk.

På IVF Syd fik vi kort behandling et andet hormon og fik faktisk kun 3 modne æg ud, lagt 2 tilbage og gravid på det ene.

 

Så jeg foreslår at tage en snak med IVF Syd og se om de kan komme med noget interessant og som I måske kan arbejde videre med.

 

Vi fik af vide på OUH da jeg bad dem sende vores journal til IVF Syd, at vi kunne komme tilbage senere.

 

Håber det bedste for Jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

19 hours ago, MrsMom said:

Vi gik på OUH for ca. 3 år siden. Vi kom ind til en evaluering efter 3 forsøg, hvor vi kun havde få ÆO 1 gang. De ville kun tilbyde os yderligere forsøg hvis vi prøvede at skifte min mands sæd ud - efter at have tænkt over det - prøvede vi det uden gevinst, herefter kunne de kun tilbyde et forsøg IUI med donorsæd. 

Her kontaktede vi så IVF Syd, som slet ikke kunne forstå at vi allerede var gået over til donor, samt at vi kun havde haft 1 reelt forsøg med ÆO før de afskrev os. Så vi startede hos IVF Syd og blev gravid i 1. forsøg.

 

Jeg havde også svært ved at producere æg, fik max dosis af hormoner på OUH og alligevel kun 6-8 stk.

På IVF Syd fik vi kort behandling et andet hormon og fik faktisk kun 3 modne æg ud, lagt 2 tilbage og gravid på det ene.

 

Så jeg foreslår at tage en snak med IVF Syd og se om de kan komme med noget interessant og som I måske kan arbejde videre med.

 

Vi fik af vide på OUH da jeg bad dem sende vores journal til IVF Syd, at vi kunne komme tilbage senere.

 

Håber det bedste for Jer.

vi har snakket med dem flere gange om at dette ikke virker men vi på have fat i OUH igen.  sidste gang fik vi tilbudt at lave en donersplit for at se om det var min mands sæd der er fejl på men da vi fik æd ud fik vi så det svar at vi ikke kunne lave det split vi havde planlagt da det ikke laves på mindre end 8 æg. så mange æg har jeg aldrig fået ud. så sidste gang stod vi lidt stille og endte med at befrugt med min mands sæd og håbe på det bedste. vi fik også en der skulle dyrkes til 5 dagen men den gik til lige såm alle de andre gange så stadig intet til fryseren. jeg får puregon 350 IE men har også prøvet menopur men det reagere jeg slet ikke på.

vi tænker at det ikke koster noget at ringe til IVF-Syd og høre dem ad og så få en samtale med OUH inden jeg skal starte op igen. nu skal jeg jo vente på min næste mens inden jeg kan tilmeldes og så vente på mensen efter igen for at kunne starte på hormoner så tænker jeg kan nå en samtale med dem inden jeg starter op så jeg ikke skal hoppe en måned over.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER