Mom2Be

Kombivogn eller barnevogn??

8 indlæg i dette emne

Hej piger,

 

jeg har brug for at høre jeres erfarringer/råd/holdninger :chin: 

Vi havde egentligt besluttet os for en barnevogn da vi ønsker at vores datter skal sove ude og så senere hen anskaffe os en klapvogn, da jeg tænkte hun skulle være lidt ældre før hun skulle i klapvogn. Men her på det sidste har jeg set så mange små børn i klapvogn også. Min veninde har en Kombivogn og hendes søn har blot sovet ude i klapvognsdelen, hvilket har fungeret virkeligt godt for dem. Vi har desuden ikke så meget opbevaringsplads derhjemme Så nu er jeg altså kommet i tvivl om vi burde købe en Kombivogn i stedet. 

 

Jer der har børn og har brugt Kombivogn eller barnevogn - har I været glad for den løsning? Hvad er jeres oplevelse?Og til første-gangs-forældre; hvorfor har i valgt det ene eller det andet?? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi valgte en barnevogn da liggemålet var langt i en kombivogn var det 80 og i vores barnevogn er det 97... 

Med et septemberbarn der nok ville vokse ud af kombien i vintertiden og ku slet ikke forestille mig at putte i en klapvogn i snevejr så derfor faldt valget på en ganske almindelig barnevogn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, Lotte1987 said:

Vi valgte en barnevogn da liggemålet var langt i en kombivogn var det 80 og i vores barnevogn er det 97... 

Med et septemberbarn der nok ville vokse ud af kombien i vintertiden og ku slet ikke forestille mig at putte i en klapvogn i snevejr så derfor faldt valget på en ganske almindelig barnevogn :)

Vores datter kommer til august så har også tænkt lidt det samme selv. Så tror også det ender ud med en barnevogn her ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 minutes ago, Mom2Be said:

Vores datter kommer til august så har også tænkt lidt det samme selv. Så tror også det ender ud med en barnevogn her ;) 

Vores august dreng har en kombi :) Det har fungeret helt fint! Barnevognsdelen blev brugt indtil han blev 8 mdr i april, og så skriftede vi over til klapvognsdelen og en dejlig varm kørepose. Tror det er en smagssag i sidste ende, og vi har jo ikke prøvet andet ;) Men vi har i hvert fald været glad for vores kombi, så vi ikke også har skullet investere i en dyr klapvogn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver et kort indlæg; ville bare li sige at vi har en kombivogn, og vores datter fra september ligger stadig i barnevognen, selvom hun er en lang pige... Så no worries på den front! :) 

 

PS. Jeg glæder mig altså rigtig meget til hun kan sidde i klapvognen... :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis I ønsker dagpleje som pasning tror jeg ikke de tager i mod klapvogns løsninger, mener det skal være en rigtig barnevogn :) 

 

Laura kunne godt sove i klapvognen når vi var på tur, men om sommeren hvor det var varmt var hun ved at koge fordi "madrassen" ikke er åndbar i vores.

 

Jeg vil ikke undværre min barnevogn, og hun sover stadig i den (2,7) - så vi har købt en barnevognsdel (80 cm) til vores klapvogn, så den har lillesøster nu, og den er da lækker og dejlig lille at have med på tur! Men vil aldrig undværre min rigtige barnevogn, men altså Laura sover jo også sovet mellem 2,5-4 timers middagslur, og der ligger hun i hvert fald ikke nær så godt i klapvognen :)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 18/4/2017 at 6:32 AM, Kia... said:

Hvis I ønsker dagpleje som pasning tror jeg ikke de tager i mod klapvogns løsninger, mener det skal være en rigtig barnevogn :) 

 

Laura kunne godt sove i klapvognen når vi var på tur, men om sommeren hvor det var varmt var hun ved at koge fordi "madrassen" ikke er åndbar i vores.

 

Jeg vil ikke undværre min barnevogn, og hun sover stadig i den (2,7) - så vi har købt en barnevognsdel (80 cm) til vores klapvogn, så den har lillesøster nu, og den er da lækker og dejlig lille at have med på tur! Men vil aldrig undværre min rigtige barnevogn, men altså Laura sover jo også sovet mellem 2,5-4 timers middagslur, og der ligger hun i hvert fald ikke nær så godt i klapvognen :)  

Dette er gode pointer. Jeg tror, at I særligt skal tænke over, hvor baby skal sove henne om dagen, når den er mere end 6-8 mdr gammel. Hvis I (som vi) bor I lejlighed, er det måske mest oplagt at baby sover inde i sin seng, og så er en kombivogn en god løsning. Men bor I i hus, og vil I gerne have at baby sover lure udenfor, så giver det god mening med en stor barnevogn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, Sparklinrock said:

Dette er gode pointer. Jeg tror, at I særligt skal tænke over, hvor baby skal sove henne om dagen, når den er mere end 6-8 mdr gammel. Hvis I (som vi) bor I lejlighed, er det måske mest oplagt at baby sover inde i sin seng, og så er en kombivogn en god løsning. Men bor I i hus, og vil I gerne have at baby sover lure udenfor, så giver det god mening med en stor barnevogn :)

 Præcis, men en sovevogn kan jo sagtens købes billigt brugt hvis den bare skal bruges til lure - kender jeg flere der har gjort :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER