Frk Matz

Olivers vej til verden <3

2 indlæg i dette emne

Hej. Havde ski helt glemt jeg havde denne profil,men nu jeg har fundet den vil jeg bruge tiden på at fortælle hvordan min lille dreng kom til verden! :wub

 

Gravidteten gik fejlfrit og ukompliceret,dog var jeg meget syg! 

Vi nåede flot frem til den fredag den 20 januar, min morgen startede med veer, de kom og gik hele tiden, så vi var til tjek på føde gangen 2 gange fredag men intet var sket, 2 cm åben. Lørdag den 21 startede vi morgen med en tur på føde gangen men jeg var stadig kun 2 cm åben og nogle helt håbløse veer, lørdag aften igen tjek på føde gangen hvor jeg også får noget med hjem og sove på, jeg får en endeligt rolig nat og sover igennem, søndag den 22 om morgen starter veerne igen, jeg snakker med dem på føde gangen hvor vi igen skal til tjek og jeg er 2.5 cm åben, søndag kl. 15 sker der noget der ligner at mit vand går, jeg ringer til føde gangen og får afvide vi skal komme ind kl.19 hvis ikke veerne tog yderlige til ( men der skete Aller en skid! ) vi kom der op kl. 19 og lå til OBS i 2 timer da jeg stadig kun var 2.5 cm åben og veerne slet ikke tog rigtig til, kl. 21 kom de ind med en scanner for at se efter, ganske rigtig mit vand var gået men min hinde ikke sprunget, hun kigger på mig og sagde i morgen er du mor :wub Kl. 22 fik vi en føde stue og kl. 22.30 var jeg i aktiv fødsel, natten forløb roligt, jeg kom hurtig under bruserne for at få varme på mig, vi brugte varme omslag og jeg gik meget rundt, ved 1 tiden kom jeg i karbad som jeg nød med stor fornøjelse, jeg lå der et par timer med genfyldning af vand, ved 4 tiden kommer jeg op, og kl. 5 spørg jeg efter epiblokade, men hun så mig ikke som kandidat til det jeg klarede det hele så flot, jeg sagde jeg gerne ville alligevel vi får lagt drop men i det vi skal vente på narkoselægen når jeg at åben mig 8 cm og jeg vælger selv ikke at ville ha den alligevel.. kl. 7 får vi ny jordmord og jordmord studerende, jeg kommer hurtig i karbad igen og når at ligge der en times tid før jeg skal op og ha lagt drop til antibiotika da det var over 18 timere siden vandet var gået, jeg fik lagt det samt et ve drop også elkotoder på maven for at måle Oliver, jeg måtte ligge på briksen hvilket jeg ikke var glad for, de veer tog lige pludselige til. Kl.10 bliver jeg undersøgt og jeg var 10 cm åben MEN jeg var måtte ikke presse da lillemanden ikke lå som han skulle, ( jeg havde pressetrang og havde haft det de sidste mange timer, den tidligere jm havde sagt jeg bare skulle presse med ) Olivers hovde var blevet presset ved at jeg presset så den nye studerende fik fortalt jeg skulle gisbe og hvordan jeg skulle.  Kl. 10.30 prøver vi at jeg skal ligge med siden, maven ud over kanten hvor min kæreste og begge jm måtte hovde mig og i mens jeg lå der skulle jeg ha 3 veer det skulle hjælpe på at lille manden lagde sig rigtig, vi gjorde det på begge sider.  Se tog en blodprøve på hans hovde og jeg fik en eller anden dims sat op i skeden på hans hovde så de hele tiden kunne tjekke ham, kl. 11.30 kunne jeg absolut ikke mere kræfterne var opbrugt og jeg spurgte efter ks men det giver man jo ikke bare sådan fordi man ikke kan mere, men kampen havde allerede været lang og de kunne godt forstå jeg var træt, de snakkede sugekop og andre ting som det første men kl. 12 siger de at jeg kunne også bare få lov at prøve at presse kunne være jeg selv kunne få ham ud, kl.12.15 fik jeg lov at presse og 12.31 mandag den 23 januar var jeg mor! Den sygeste oplevelse i verden! 75 timer tog det at få ham ud bum! Men han er helt bestemt det hele værd, nu han 9 md dejlig! :wub

Snapchat-719329703.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Gode ting er værd at vente på :) tak for din beretning og stort tillykke med din dejlige dreng :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER