Frk. Borg

Påsketraditioner - "æggejagt"

5 indlæg i dette emne

Jeg vil rigtig gerne høre om alle jeres påsketraditioner - er i ude og samle æg med børnene. Er det chokolade æg eller malede æg? Og er alle børn med eller er de for små når de er 1,5?

 

jeg har aldrig haft nogen tradition om det i min familie og min mand har heller ikke. Synes bare det lyder så hyggeligt så vil gerne starte vores egne traditioner op.

 

kom frisk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var på æggejagt som barn og jeg ELSKEDE det! :loveshower Min far købte en pose Haribo lakridsæg, en smule små chokoladeæg, Anton Berg marcipan æg og ét stort. Så gemte han alle de små rundt omkring og når man havde fundet alle, måtte man også få det store. Det var mega hyggeligt men shit, det løb op i meget sukker :lol 

 

Jeg vil rigtig gerne lave noget lignende med vores børn, men jeg tror det er nødt til at være af sukker, hvis de skal holde interessen :lol Og samtidig får de nogle meget flotte æg af bedsterne så jeg er lidt i vildrede omkring hvordan vi kan lave det, uden at det bliver helt sindssygt med det sukker der :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er traditionen at vi går på "æggejagt" hos mormor og morfar, som så har gemt en pose med påske-chokolader til hvert af børnebørnene i deres kæmpe have/skov..... det er en elsket tradition, som er startet af mine forældre da min bror og jeg var små. Hele sceancen starter med at min mor pludselig ser påskeharen ud ad vinduet, og så får alle ellers travlt med at komme i tøjet og ud..... åh glæder mig allerede, det er bare så hyggeligt :loveshower (og når det nu foregår hos bedsterne minimerer det også sukkermængden, da de jo så kun får ét sted fra) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

16 hours ago, Barbamama said:

Jeg var på æggejagt som barn og jeg ELSKEDE det! :loveshower Min far købte en pose Haribo lakridsæg, en smule små chokoladeæg, Anton Berg marcipan æg og ét stort. Så gemte han alle de små rundt omkring og når man havde fundet alle, måtte man også få det store. Det var mega hyggeligt men shit, det løb op i meget sukker :lol 

 

Jeg vil rigtig gerne lave noget lignende med vores børn, men jeg tror det er nødt til at være af sukker, hvis de skal holde interessen :lol Og samtidig får de nogle meget flotte æg af bedsterne så jeg er lidt i vildrede omkring hvordan vi kan lave det, uden at det bliver helt sindssygt med det sukker der :chin:

Ihh hvor lyder det hyggeligt! Netop min ide... Kan man købe nogle man kan tegne på/male på at det så kunne være sjovt i stedet? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi lavede en ægge jagt med Leo da han var lille. Vi var oppe ved vores sommerhus og havde min mor med. Martin havde sneget sig ud og lagt små æg + et par gaver ude i skoven, som Leo fandt. Det der var rigtig sjovt var, at min mor slet ikke fattede, at det var os der havde lagt tingene der, hun blev lige så overrasket som Leo, og troede vitterlig det var noget vi bare "faldt over" på vores gåtur :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER