Detstørsteønske

Fertilitetsbehandling - ét fryseæg - tvillinger

6 indlæg i dette emne

Hej alle 

Vi er blevet gravide efter at have fået sat ét fryseæg op. Vi var i går til tidlig scanning (7+1) og hende der scannede os, er ret sikker på, at der er to små hjerter der banker. Vi kunne sagtens se det ene, men der var kun hende der kunne se det andet. Hun virkede lidt usikker, men sendte os hjem i den tro, at der gemmer sig enæggede tvillinger i min mave. Er der andre der har oplevet det samme? 

 

God weekend. 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med graviditeten :loveshower

Hvor er det vildt, hvis I skal have tvillinger :o. Jeg har hørt, at det skulle være muligt, men synes alligevel ikke, at jeg kan få min hjerne til at forstå, hvordan det kan ske med et æg. Var det en blastocyst, du fik sat op? Eller et 4-cellet æg?

Hvad bliver processen herfra? Skal I have ekstra scanninger for at følge udviklingen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Såvidt jeg har forstået kan enæggede tvillinger dele sig helt op til 11 dage efter befrugtning, så det kan jo godt lade sig gøre. Men det skulle være lidt sjældnere ved IVF end almindelig, netop fordi man undgår de helt tidlige delinger. 

 

Jo senere ægget deler sig, jo mere vil tvillingerne ligne hinanden - så det er da superspændende om der stadig er to næste gang, for så kan i godt få to der virkelig ser ens ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

51 minutes ago, tsecret said:

Såvidt jeg har forstået kan enæggede tvillinger dele sig helt op til 11 dage efter befrugtning, så det kan jo godt lade sig gøre. Men det skulle være lidt sjældnere ved IVF end almindelig, netop fordi man undgår de helt tidlige delinger. 

 

Jo senere ægget deler sig, jo mere vil tvillingerne ligne hinanden - så det er da superspændende om der stadig er to næste gang, for så kan i godt få to der virkelig ser ens ud :)

Wow, helt op til 11 dage :o Det anede jeg ikke. Var helt sikker på, at vi kunne ville kunne få et barn af gangen, når jeg har fået langt 5-dages æg op i forbindelse med behandling. Men sådan er det åbentbart ikke... Vildt nok alligevel. :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13 hours ago, Sparklinrock said:

Tillykke med graviditeten :loveshower

Hvor er det vildt, hvis I skal have tvillinger :o. Jeg har hørt, at det skulle være muligt, men synes alligevel ikke, at jeg kan få min hjerne til at forstå, hvordan det kan ske med et æg. Var det en blastocyst, du fik sat op? Eller et 4-cellet æg?

Hvad bliver processen herfra? Skal I have ekstra scanninger for at følge udviklingen?

Tusind tak. Ja det er ret vildt. Vi havde heller ikke set det som en mulighed, men det kan selvfølgelig lade sig gøre når det er enæggede. Vi fik fryseblastocyst op, så de var dyrket i fem eller seks dage. Man får vidst en del ekstra kontroller og når man når et vis tidspunkt, skal man scannes hveranden uge. Så det er virkelig ofte, men godt der bliver holdt øje :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 hours ago, Detstørsteønske said:

Tusind tak. Ja det er ret vildt. Vi havde heller ikke set det som en mulighed, men det kan selvfølgelig lade sig gøre når det er enæggede. Vi fik fryseblastocyst op, så de var dyrket i fem eller seks dage. Man får vidst en del ekstra kontroller og når man når et vis tidspunkt, skal man scannes hveranden uge. Så det er virkelig ofte, men godt der bliver holdt øje :) 

Hold op hvor spændende. Skal selv have tøet en fryseblasto op næste måned, og jeg må indrømme, at jeg ikke havde forestillet mig, at sådan nogle kunne blive til tvillinger :P Men så blev jeg da så meget klogere. Det lyder godt med en masse ekstra kontroller, så de kan holde øje med, at alt er som det skal være. :)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER