henri87

Small talk

16 indlæg i dette emne

Vi skal da have en small talk :)

 

Synes egentlig at der var oprettet noget herinde, jeg har da skrevet et indlæg, men det må være pist forsvundet.

 

Nåh men jeg kan da starte. Jeg er 9+0 i dag med foreløbig termin 15. oktober. Skal til nf 7. april og synes der er laaaang tid til.

 

Har en søn fra 4. juni 2015

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hey :) Er også ret sikker på der var en chat igang herinde men ja den ser ud til at være forsvundet :/

Jeg er 11+2 idag med termin 1 oktober. Det er mit første barn og skal til nf-skanning d. 23 marts og er ret bekymret - Jeg har hørt mange historier nu om folk der har været til skanning hvor der ikke har været noget tegn på liv. Så jeg ville lige høre om der er nogen der har nogle gode historier eller måske måder at vide om barnet er okay på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen så vil jeg da også melde mig på banen :) 

Jeg er 29 år og førstegangsgravid. Er nu 7+5 og har termin 26/10. Har allerede set et fint lille hjerteblink allerede 5+5, da der desværre var en del problemer (og især smerter) i starten, så blev fulgt de første par uger. 

Nu er jeg fuldstændig lige så usikker som alle andre og pønser virkelig meget på en tidlig scanning snart, så jeg kan få lidt ro i sjælen :whistling Jeg er helt samme sted som dig @L_C

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da skønt at der var hjerteblink! :) så behøver du da næsten ikke en tidlig skanning, medmindre du har oplevet et eller andet som giver grund til bekymring? Jeg havde også ret mange irriternde smerter i starten som kom i bølger - og var virkelig anspændt i både mave og lænd :/ men det foregik kun et par uger og så stoppede det. Nu er næsten alle mine symptomer væk, bortset fra ømme bryster, træthed og svingende humør+sult..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var nemlig rigtig skønt, men stadig så tidligt, at det jo ikke rigtig "tæller".. Meget kan ske på de første uger på trods af hjerteblink.. 

Jeg har den ulempe, at jeg selv er ansat indenfor faget, så jeg har ALT for mange skrækhistorier der præger mig.. 

 

Jeg er også heldigvis sluppet helt for smerter nu, bortset fra når jeg hoster og nyser :chin: Nu er der "kun" daglige opkastninger, konstant kvalme, træthed og ømme bryster tilbage.. Er allerede ved at vokse ud af mine bh'er :hophop

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Risikoen for abort eller at fostret dør når først man har set hjerteblink er vist meget meget lille. Det kan man da trøste sig selv lidt med. Jeg ville gerne til en tidlig scanning men det gør vi ikke. Min mand mener at det er for pylret når nu der stadig er symptomer og ingen blødninger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja tænkte også at hjerteblink er en god indikator om at barnet nok skal blive. Havde også overvejet en tidlig skanning, men nu er der alligevel kun en uge tilbage så må hellere bare være tålmodig.... :bunny Det er bare så svært at koncentrere sig om studiet, når man er gravid og alt mulig andet virker meget vigtigere :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var til scanning igår og alt så helt fint ud :D Babyen er 6,3 cm lang, hjertet banker fint og der er ekstremt lille chance for downs :baby1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej hvor dejlig @L_C !!! Her har vi 25 dage til scanning (for dem der tæller :whistling)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 24/3/2017 at 10:41 AM, L_C said:

Var til scanning igår og alt så helt fint ud :D Babyen er 6,3 cm lang, hjertet banker fint og der er ekstremt lille chance for downs :baby1

 

Hvor dejligt at høre! Ro i maven :super

Skal til scanning om 11 dage og har allerede bestilt en kønsscanning til 20. April

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med jer allesammen? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja her er lidt stille. Men vi er heller ikke så mange i gruppenat.  Jeg var til NF d. 7/4 og alt var så fint. Til gengæld havde lægen (der er under uddannelse) der har lavet min vandrejournalille glemt at sende papirerne ind så kunne ikke bestille tid til MD. 

 

I dag har vi fået afsløret at vi venter en dreng mere :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

19 minutes ago, henri87 said:

Ja her er lidt stille. Men vi er heller ikke så mange i gruppenat.  Jeg var til NF d. 7/4 og alt var så fint. Til gengæld havde lægen (der er under uddannelse) der har lavet min vandrejournalille glemt at sende papirerne ind så kunne ikke bestille tid til MD. 

 

I dag har vi fået afsløret at vi venter en dreng mere :kuller

Kan ikke rigtig se hvor mange vi er i gruppen - hvor ser man det? :) Okay dejligt :baby1 og tillykke. Nå min MD skanningstid blev ellers bare automatisk lavet, men det kan godt være at man nogle steder selv skal bestille tid.

Nå hvor dejligt med en dreng - hvor meget gav i for en kønsskanning? Har også overvejet det, men MD skanningen er d. 16 maj, så ved ikke om jeg bare skal vente... hvis jeg kan...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var kun fordi min vandrejournal ikke var blevet sendt ind, ellers havde jeg kunne booke en tid. Så måtte tilbage til egen læge med papirerne så hun kunne sende det. Men jeg fik i hvert fald at vide at jeg selv skulle ringe og booke tid...

 

Vi gav 450 kr for scanningen. Jeg er simpelthen så utålmodig så vi skulle bare have det at vide hurtigst muligt. Og det var så hyggeligt. Blev scannet i 1/2 time fordi han bare var så aktiv. Lægen kunne slet ikke få lov at måle på ham :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var til nakkefold igår, og alt var helt perfekt - hun turde oven i købet sige at hun mener der gemmer sig en dreng der inde (er 13+1, så noget tidligt).. Men vi køber også en kønsscanning i næste uge for at få styret nysgerrigheden og være helt 100 :) 

Og så var vi ude for præcis det samme som @henri87 : papirerne var ikke kommet frem, på trods af at det er 5 uger siden jeg var ved lægen. Så vi skal også selv bestille MD og må pænt vente på indkaldelse til jdm. 

Men så langt så godt - 3 succeshistorier i vores lille gruppe :D:kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan mon det går hos jer?

 

Her vokser lillemanden stødt. I dag (28+2) blev han anslået til 1300 g.

 

Puh synes gøremålene bliver sværere og sværere. Og der begynder at tynge lidt dernede. Er allerede begyndt at glæde mig til ham er ude:baby2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER