Elisamus

1 vs 2 fødsel

7 indlæg i dette emne

Hvordan startede jeres 2 (eller efterfølgende) fødsler kontra den første?

 

ved vores datter gik slimproppen og 2 dage efter havde jeg sivende vandafgang. Nu venter vi barn nr 2 og tænkte på om det blir samme start som ved nr 1.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Første gang gik vandet uden varsel kl. 22.15. Derefter begyndte veerne ca. kl. 22.45. Fødte kl. 01.48.

 

Anden gang begyndte veerne kl. 7 uden vandafgang. Jeg havde været vågen kl. 6 pga våde trusser, men jeg var usikker på, om det var vandet der sev. Det var det ikke og jm tog vandet på fødegang ved 11.30-tiden og han er født kl. 12. 

Så mine fødsler er i hvert fald ikke startet ens :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 fødsel startede med spontan vandafgang efter en dag med mange plukveer, og Marlon er født 5 1/2 time senere.

 

2. Og 3. Fødsel er begge startet med tegnblødning efterfulgt af smertefri veer efter et par døgn. Fødslerne har taget hhv 10 og 8 1/2 time....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. fødsel startede med veer 31 timer før han blev født. Vandet blev taget på fødegangen meget sent i forløbet.

 

2. fødsel startede med sivende vand og først veer 12 timer senere. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang vågnede jeg med lændesmerter kl 2 om natten, der gik en times tid inden jeg sådan blev helt rigtig klar over at det var veer. Vandet blev taget af JM i pressefasen der varede en time :) 

hun er født kl 9.07

(jeg havde fået lavet hindeløsning aftenen forinden) første gang havde jeg ingen plukveer eller tegn op til fødsel! 

 

Anden gang var jeg alene hjemme med vores store pige, mange plukveer løbende gennem dagen (og ugerne op til) tiltagende lændesmerter omkring kl 16, kl 17 tænker jeg at det her er veer, men ved endnu ikke om de går i sig selv ( da jeg aftenerne forinden også havde opstartende veer) - vandet går af sig selv inde på fødegangen (i bedste hollywood stil med et kæmpe plask!), hun er født kl 20.38 efter 2-3 min pressefase! 

 

Så selve opstarten var faktisk den samme :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min første fødsel startede med vandafgang om natten og 2. Gang blev jeg sat igang...fik veer og så gik vandet...og derefter blev veerne kraftigere og et par timer senere fødte jeg.  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første og anden fødsel var nærmest ens. Startede langsomt med veer der tog til i styrke over noget tid. Da jeg var 5 cm åben gik det i stå og jeg fil vedrop for at komme i mål. Havde født begge gange efter 45 fra veerne startede igen. Begge gange tog det 13 timer fra første ve. 

Tredje gang var det næsten det samme men i stedet for vedrop fik jeg taget vandet og efter en lille times tid kom veerne tilbage. Så gik der 45 min. og så var hun født. 8 timer fra første ve. 

Så jeg regner med at 4. gang vil jeg gerne have taget vandet når jeg kommer ind på fødegangen, i håb om at det ikke når at gå i stå :) men jeg synes egentlig at jeg har haft gode fødsler på trods af de ting..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER