KatGSH

Mens vi venter på de to streger

26 indlæg i dette emne

Har I gjort jer nogle tanker om, hvad jeres guldklump skulle hedde, hvis I fik et barn i morgen? 

 

L. og jeg har navnene på plads til både dreng og pige (nu mangler vi så bare en baby!) men jeg er nysgerrig på, om I andre mon også gør jer tanker om navne på forhånd. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Smiler....ja da! 

Vi har også både et pigenavn og et drengenavn på bedding, hvis vi skulle være heldig at få en mere :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os ville det blive Elisabeth eller Henry :kuller 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har drengenavnene klar!!! Pigenavnene snakker vi ikke om. Men jeg er helt vild med at vi genbruger navnene fra vores familier. Så når vi en dag står og ved kønnet så skal familietræerne udforskes. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

19 hours ago, KatGSH said:

Hos os ville det blive Elisabeth eller Henry :kuller 

Skønne navn :wub

 

Vi gik i gang med navnesnakken 1 år, før vi gik i gang med PB, og 3,5 år før vi blev forældre :P. Og på trods af dette havde vi alligevel ikke navnet klar, da vi vores søn blev født :D Nu er vi selvfølgelig i gang med navnesnakken igen her under PB2. Vi har et par pigenavne på tegnebrættet, hvorimod det bliver sværere, hvis vi får endnu en dreng :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

19 hours ago, KatGSH said:

Hos os ville det blive Elisabeth eller Henry :kuller 

 

Elisabeth'er er fantastiske :biglove 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er mestre i herhjemme at nedlægge veto, og vi har vidt forskellige smage i navne! To navne er vi dog enige om at vi begge godt kunne gå med til hvis det var:

 

Dreng:Thor

Pige: Elin

 

 

Kan bare ikke helt bestemme mig for om Elin er for tæt op ad Elinor som mandens niece hedder :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi snakker virkelig også navne herhjemme imens vi venter på at kunne starte pb2 op.

pigenavnet har vi på plads og har faktisk flere navne udover det, som vi godt kan lide.

Drengenavne er sværere for os at blive enige omkring.. Vi har et par bud, men er langt fra sikre..

 

Men ved M besluttede vi også først endeligt 11 dage efter han blev født :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også navnene på plads, og venter bare på, at der sker noget, så vi kan få dem brugt. ;)

 

Her er det Mathilde og Christian. :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi snakker også lidt, men velvidende at det kan ændre sig mange gange endnu ;)

 

Til en dreng snakker vi mest om Betram, Axel og Felix. Pigenavne er lidt sværere for os, men vi kan godt lide Melissa og så er jeg blevet lidt lun på Alexandrine. Men det er slet slet ikke fastlagt for os endnu :) 

 

(Vi har i forvejen en Valdemar og en Elisabeth)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 6. mar. 2017 at 0:44 PM, Barbamama said:

 

Elisabeth'er er fantastiske :biglove 

 

Jeres Elisabeth ser i hvert fald super skøn ud! :wub

 

Ej, hvor er det bare nogle enormt fine navne, I går og tænker i... :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

51 minutes ago, KatGSH said:

 

Jeres Elisabeth ser i hvert fald super skøn ud! :wub

 

Ej, hvor er det bare nogle enormt fine navne, I går og tænker i... :) 

 

Tak og tak :kiss Elisabeth er mega fantastisk (ligesom sin storebror :biglove ) så det navn kan helt sikkert anbefales :D

 

Og ja, det med navne er jo interessant :) Jeg er blevet helt forelsket i Felix, men var tidligere fuldstændig låst på Betram, og manden er vild med Axel... Til gengæld er han noget skeptisk overfor Alexandrine, og ja ja, det ER lidt specielt, men SÅ specielt er det vel heller ikke, og jeg synes det er så fint :wub 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har snakket om Kasper til en evt 3'er da vi har en Tobias og Niklas...jeg er dog helt vild med Andreas eller Jonas...Men manden sys navnene så ligner hinanden for meget...Men det kan ændre sig mange gange endnu...

Pigenavne der er det Lærke vi snakker om men har mange andre navne som vi også synes godt om...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

16 minutes ago, Barbamama said:

 

Tak og tak :kiss Elisabeth er mega fantastisk (ligesom sin storebror :biglove ) så det navn kan helt sikkert anbefales :D

 

Og ja, det med navne er jo interessant :) Jeg er blevet helt forelsket i Felix, men var tidligere fuldstændig låst på Betram, og manden er vild med Axel... Til gengæld er han noget skeptisk overfor Alexandrine, og ja ja, det ER lidt specielt, men SÅ specielt er det vel heller ikke, og jeg synes det er så fint :wub 

 

Alexandrine er enormt fint, synes jeg. Jo flere gange jeg siger det i mit hoved, jo flottere bliver det. :wub  Men det er jo ikke et mærkeligt navn, omend ikke så brugt. (Og det er egentlig sjovt det ikke er det.) Felix er også super fint. Da prins Felix fik sit navn i sin tid, syntes jeg bare det var FÆLT! Men jeg kan rigtig godt lide det i dag. Jeg synes, det er sådan et rart og rundt og hyggeligt navn. Et venligt navn. Men det er sjovt, hvordan FAVORITNAVNET pludselig kan ændres fra ét navn til et andet. Men Bertram og Axel er også flotte. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

20 minutes ago, girly1988 said:

Vi har snakket om Kasper til en evt 3'er da vi har en Tobias og Niklas...jeg er dog helt vild med Andreas eller Jonas...Men manden sys navnene så ligner hinanden for meget...Men det kan ændre sig mange gange endnu...

Pigenavne der er det Lærke vi snakker om men har mange andre navne som vi også synes godt om...

 

Jeg synes egentlig alle navnene passer godt sammen. :) 

 

Min bror og jeg er Kasper og Katrine og vi har vist egentlig bare altid syntes at det var hyggeligt at vores navne var lidt ens og at vi har samme initialer. Det var mig, der bestemte hans navn i sin tid. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 minutes ago, KatGSH said:

 

Alexandrine er enormt fint, synes jeg. Jo flere gange jeg siger det i mit hoved, jo flottere bliver det. :wub  Men det er jo ikke et mærkeligt navn, omend ikke så brugt. (Og det er egentlig sjovt det ikke er det.) Felix er også super fint. Da prins Felix fik sit navn i sin tid, syntes jeg bare det var FÆLT! Men jeg kan rigtig godt lide det i dag. Jeg synes, det er sådan et rart og rundt og hyggeligt navn. Et venligt navn. Men det er sjovt, hvordan FAVORITNAVNET pludselig kan ændres fra ét navn til et andet. Men Bertram og Axel er også flotte. 

 

Haha jeg havde det på samme måde med Felix og forbandt det 100% med den der kat :lol Men så sad jeg en dag og googlede navnebetydninger og fandt ud af at det betyder den lykkelige, glade, heldige, succesfulde, og det er da lige, hvad jeg ville ønske for endnu et lille barn :kuller Og så voksede lyden bare på mig og nu synes jeg bare det er SÅ fint :wub Og ja Alexandrine er rigtig flot og jeg kan heller ikke se nogen god grund til, at det ikke er mere brugt. Jeg stødte på det i Fårup Sommerland, hvor den smukkeste og mest børnegode (hvis det er et ord :D ) unge ekspedient i kiosken hed det. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 minutes ago, KatGSH said:

 

Jeg synes egentlig alle navnene passer godt sammen. :) 

 

Min bror og jeg er Kasper og Katrine og vi har vist egentlig bare altid syntes at det var hyggeligt at vores navne var lidt ens og at vi har samme initialer. Det var mig, der bestemte hans navn i sin tid. 

 

Jeg synes også de passer godt sammen alle sammen :) Og jeg synes ikke at Andreas (eeeeeelsker det navn, men det falder desværre på association herhjemme, og selvom det er en god association, så duer det bare ikke) eller Jonas ligner for meget. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Barbamama said:

Vi snakker også lidt, men velvidende at det kan ændre sig mange gange endnu ;)

 

Til en dreng snakker vi mest om Betram, Axel og Felix. Pigenavne er lidt sværere for os, men vi kan godt lide Melissa og så er jeg blevet lidt lun på Alexandrine. Men det er slet slet ikke fastlagt for os endnu :) 

 

(Vi har i forvejen en Valdemar og en Elisabeth)

Alexandrine er et godt navn... Min oldemor hed Alexandrine. Jeg havde engang overvejet det navn og den er stadig i overvejelse... Melissa er også et godt navn... 

 

I er gode til at finde navne:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 7/3/2017 at 9:45 PM, Zicla said:

Alexandrine er et godt navn... Min oldemor hed Alexandrine. Jeg havde engang overvejet det navn og den er stadig i overvejelse... Melissa er også et godt navn... 

 

I er gode til at finde navne:-)

 

Tak :kiss Alexandrine er så smukt :biglove Og også Melissa :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores navne er Frederikke, hvis pige og hvis dreng overvejer vi enten Vilfred eller August.

Vi var jo helt overbeviste sidst om at vi skulle have en pige - det blev så til Valdemar :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 6/3/2017 at 9:44 PM, FruGrøn said:

Vi er mestre i herhjemme at nedlægge veto, og vi har vidt forskellige smage i navne! To navne er vi dog enige om at vi begge godt kunne gå med til hvis det var:

 

Dreng:Thor

Pige: Elin

 

 

Kan bare ikke helt bestemme mig for om Elin er for tæt op ad Elinor som mandens niece hedder :chin:

Som mor til en Ellinor (dog med to x l) synes jeg ikke de to navne ligger (for) tæt op ad hinanden. Det kommer selvfølgelig an på, hvordan man udtaler navnet. Vi udtaler Ellinor hurtigt, men når der kun er et l, kan det selvfølgelig godt være I udtaler det langsomt, så minder de selvfølgelig lidt mere om hinanden. Uanset synes jeg ikke navnene minder særligt meget om hinanden, og jeg havde i hvertfald ikke tænkt over det, hvis jeg skulle blive så heldig at få en Elin til niece :wub 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

34 minutes ago, FruSekshøj said:

Som mor til en Ellinor (dog med to x l) synes jeg ikke de to navne ligger (for) tæt op ad hinanden. Det kommer selvfølgelig an på, hvordan man udtaler navnet. Vi udtaler Ellinor hurtigt, men når der kun er et l, kan det selvfølgelig godt være I udtaler det langsomt, så minder de selvfølgelig lidt mere om hinanden. Uanset synes jeg ikke navnene minder særligt meget om hinanden, og jeg havde i hvertfald ikke tænkt over det, hvis jeg skulle blive så heldig at få en Elin til niece :wub 

Tak for dit besyv! Man udtaler det langsomt ligesom hvis det blev stavet med to ll ja, så jeg tænker også at den går :wub 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså vi er ikke engang enige om et tredje barn endnu og jeg har allerede fundet på navne. Mange af dem bliver dog nok aldrig godkendt, da min kæreste er meget kræsen med navne ;-) Jeg er sikker på at et tredje barn ville blive en pige igen, så jeg har fundet på flest pigenavne :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også snakket (nok mest mig :D) baby-navne trods jeg ikke er gravid endnu. Vi er enige om Elias og pigenavne kan vi rigtig godt lide Asta, men det skal nok nå at ændrer sig tusinde gange 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også snakket navne...:whistling

Vi har en Magnus så vi kunne godt tænke os at det enten startede med M eller passede lidt til. 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER