tsecret

Mellemørebetændelse - penicillin?

4 indlæg i dette emne

Min søn på godt 3 år vågnede i morges i smerter og med feber. En tur forbi lægen viste mellemørebetændelse - igen. Han havde det nogle gange som lille, men det er lang tid siden sidst. Han har været meget syg denne vinter med to gange skarlagensfeber i træk (altså uden at blive ordentlig rask i mellemtiden) og dermed to gange 10 dages penicillinkure. 

 

Lægen (som stadig er under uddannelse) skyndte sig at udskrive en fem dages penicillinkur mere i dag. Men nu hører jeg at det ikke er så normalt med penicillin mod mellemørebetændelse - eller i hvert fald at man venter to dage og ser om kroppen klarer at bekæmpe det selv først? Og især fordi han allerede har fået så meget penicillin i år bliver jeg lidt i tvivl? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mine har altid fået penicillin mod mellemørebetændelse. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor tænker du, at det skulle være skidt, at han får penicillin, når han har haft brug for det? Udover de bivirkninger der kan være, når man giver penicillinen, så er det jo ikke i sig selv skadeligt på nogen måde.

 

Egentlig tænker jeg, at det er rigtig godt, at I har fået det udskrevet så hurtigt, da det kan afkorte sygdomsperioden, og dermed den periode din søn har ondt. For det gør rocker ondt at have mellemørebetændelse, jeg havde det for første gang over julen, og kunne ikke fjerne smerterne med fuld dækning af igen og Panodil. Det gjorde det dog tåleligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn får kun penicillin, hvis trommehinden ikke er sprunget. Kan desværre ikke rigtig huske hvorfor...

Jeg har også hørt, mange læger ikke udskriver penicillin til møb længere, men vores gør jo tilsyneladende :)

 

God bedring med ham. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER