ki schou

Afledt af "Hvis mor og far dør" tråden

6 indlæg i dette emne

Er der nogen der ved, hvad der egentlig sker, hvis nu Martin og jeg døde, hvad ville der så ske med Leo? Vi har ikke nogen aftale med nogen om at de skal tage sig af ham. Kunne nogen fra familien sige, at de gerne vil tage ham, selvom vi ikke har nogen aftaler med dem om det? Ikke at det ville være os meget imod, hvis det skete, vi synes bare ikke lige der er nogen oplagte kandidater til "opgaven".

 

Eller ville han komme i pleje familie?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved det ikke, men har tænkt på det samme. Jeg synes heller ikke, der  er oplagte kandidater i familien... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ki I bor jo i Sverige, så måske er der andre regler?

 

Her i DK skal statsforvaltningen udpege en forældremyndighedsindehaver. Det kan ske på baggrund af forældrenes udtrykte ønske - fx. v testamente, men det er statsforvaltningen der i sidste ende skal udpege forældremyndighedsindehaveren. 

 

Er der brug for hjælp til barnet skal kommunen hjælpe - også med at finde et egnet sted at bo, hvis ikke (den nye) forældremyndighedsindehaver kan drage omsorg for barnet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, MacMus said:

Ki I bor jo i Sverige, så måske er der andre regler?

 

Her i DK skal statsforvaltningen udpege en forældremyndighedsindehaver. Det kan ske på baggrund af forældrenes udtrykte ønske - fx. v testamente, men det er statsforvaltningen der i sidste ende skal udpege forældremyndighedsindehaveren. 

 

Er der brug for hjælp til barnet skal kommunen hjælpe - også med at finde et egnet sted at bo, hvis ikke (den nye) forældremyndighedsindehaver kan drage omsorg for barnet.

 

Ja det er rigtigt måske er der helt andre regler herovre dette debat herinde har i hvert fald fået tankerne igang tænk nu hvis det utænkelige sker.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 3/3/2017 at 5:52 PM, tsecret said:

Det står meget fint beskrevet her: https://www.dr.dk/levnu/boern/hvem-skal-have-dine-boern-hvis-du-doer

 

Så som udgangspunkt kommer det an på hvem der gerne vil - og hvis de søger, så får de ofte lov. 

 

 

Tak for linket jeg vil tjekke om tilsvarende gælder i Sverige selvom vi jo er danske statsborgere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER