Lolo

Foranliggende moderkage og bløder. Erfaringer?

6 indlæg i dette emne

Hej piger

 

Jeg håber der er nogen der har lidt erfaringer her.

 

Jeg er i dag 26+1 og som overskriften siger, så har jeg en foranliggende moderkage, som der bliver holdt øje med idet den jo gerne skal flytte sig inden termin. Ellers bliver det PKS. 

 

Jeg har egentlig ikke tænkt så meget over det før nu, ud over at jeg selvfølgelig lige skal vænne mig til tanken om, at jeg måske ikke kommer til at føde normalt som jeg rigtig gerne vil.

Men i torsdags begyndte jeg så at bløde. Frisk blod og ikke store mængder, men det var der og kom over flere gange. Stor panik da jeg har en SA og en MA bag mig inden denne graviditet :(

Var en tur omkring akutafdelingen på Gyn i fredags, hvor de scannede mig og alt ser fint ud. Jeg blev dog bedt om at forholde mig i ro til onsdag i denne uge. Og hvis det sker igen, så er det en fuld sygemelding frem til termin. 

Jeg synes, at det niver og spænder mere hen over den nederste del af underlivet og synes ikke, at baby er helt så aktiv som han plejer at være. Jeg mærker ham dog. Men det var ikke noget de virkede til at bekymre sig om på sygehuset.

 

Lørdag og søndag har jeg så virkelig forholdt mig i ro og ikke lavet noget som helst og der har ikke været andet end en lille antydning af lyserødt på papiret i går morges.

Men her til morgen er der så blødning igen. Ikke store mængder men det er der. 

 

Er der nogen andre der har prøvet noget lignende? Hvad mærkede I? Hvor meget blødte I? Hvordan forholdte I jer til det og gik det i sig selv igen? 

 

Først og fremmest er det selvfølgelig vigtigst for mig at baby har det godt, så hvis de ender med at sige, at jeg skal ligge mig på langs den sidste del af graviditeten, så må jeg jo gøre det, selvom jeg det vil blive svært for mig. 

Men jeg har jo for pokker ikke lavet noget som helst der kunne udløse det denne gang! 

 

Håber der er nogen der har nogle erfaringer de vil dele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Slet ikke nogen der har prøvet noget lignende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft delvis forliggende moderkage i 2 af mine graviditeter, og har blødt i begge. Det er bare ikke rart! Begge gange er det startet pga overbelastning (eller hvert fald mangel på afslapning/aflastning agtigt) men har så været der on/of i nogle uger frem selv om jeg har passet meget på og slappet af. Jeg har lidt en fornemmelse af at når det først starter, kan det komme ud af det blå i et stykke tid fremover... i første graviditet var det store styrtblødninger, og anden gang var det lidt mere beherskede mængder, men dog frisk blod det meste af tiden...

Jeg var også meget øm, og fik at vide det kunne være fordi der "stod lidt blod" derinde.... jeg ved ikke helt hvad det betyder, men det lød ikke til at det var farligt eller unormalt for situationen, så længe det ikke sådan for alvor gør ondt.

 

Håber snart det forsvinder, og moderkagen flytter sig så du får lov at føde vaginalt :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, TroldeMor said:

Jeg har haft delvis forliggende moderkage i 2 af mine graviditeter, og har blødt i begge. Det er bare ikke rart! Begge gange er det startet pga overbelastning (eller hvert fald mangel på afslapning/aflastning agtigt) men har så været der on/of i nogle uger frem selv om jeg har passet meget på og slappet af. Jeg har lidt en fornemmelse af at når det først starter, kan det komme ud af det blå i et stykke tid fremover... i første graviditet var det store styrtblødninger, og anden gang var det lidt mere beherskede mængder, men dog frisk blod det meste af tiden...

Jeg var også meget øm, og fik at vide det kunne være fordi der "stod lidt blod" derinde.... jeg ved ikke helt hvad det betyder, men det lød ikke til at det var farligt eller unormalt for situationen, så længe det ikke sådan for alvor gør ondt.

 

Håber snart det forsvinder, og moderkagen flytter sig så du får lov at føde vaginalt :kiss 

Tak for svar :)

 

Jeg synes jo virkelig også at jeg passer på lige nu, så det er lidt frustrerende at det ikke stopper. Men dit stoppede igen efter nogle uger?

Fik du lov til at blive ved med at arbejde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det stoppede igen efter nogle uger ja... jeg var i forvejen sygemeldt første gang pga noget andet, og anden gang var jeg studerende så det var lidt noget andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, TroldeMor said:

Det stoppede igen efter nogle uger ja... jeg var i forvejen sygemeldt første gang pga noget andet, og anden gang var jeg studerende så det var lidt noget andet.

Ok. Tak for lidt input :)

Jeg har været forbi akut afd igen i dag og er blevet sygemeldt på ubestemt tid. Så nu må jeg affinde mig med at lave ingenting det næste stykke tid.

Jeg håber virkelig at mit stopper igen ligesom dit.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER