Albakat

Klapvogn og fly

12 indlæg i dette emne

Min pt. "store" bekymring omkring vores sommerferie er fly og klapvogn;) Med en 2 årig kan jeg næsten ikke overskue at skulle igennem en lufthavn + ventetid uden en klapvogn, men Apollo siger at de ikke ved om vi kan få lov at tage en paraplyklapvogn med i lufthavnen indtil vi boarder flyet.. 

Har I nogle erfaringer med det? 

Jeg gider ikke købe en paraplyklapvogn, hvis vi ikke kan få lov at bruge den indtil vi boarder..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi købte en parapyklapvogn brugt, som vi havde med da vi rejste til Bali i maj i sidste år. Den regner vi også med at bruge når vi skal på ferie om et par uger. Vi havde ingen problemer med at få den med i lufthavnen, ved gaden pakkede personalet den sammen og så fik vi den igen ved gaten hvor vi landede. Jeg kan ikke forstå hvorfor det skulle være et problem... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre! Jeg kan heller ikke se problemet, men de sagde det bare hos rejseselskabet, da jeg nævnte planen om at tage den med.. Og så ville jeg bare hører hvad andre har gjort:) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken lufthavn skal i flyve fra? 

 

Paraplyklapvogne skal man som udgangspunkt kunne have med til gaten. Vi har dog oplevet at en del lufthavne forsøger at få den sendt i stedet (især København). Men de lufthavne har så til gengæld gode låne klapvogne. 

 

Jeg foretrækker helt klart at sende klapvognen og bruge låneklapvogn hvis der er sådan i lufthavnen. Klapvognen skal igennem røntgen i security, og det at først hive barnet ud af klapvognen, slå den sammen, folde den ud igen og sætte barnet i det - det er altså lidt besværligt. 

 

Til vores første barn havde vi en paraplyklapvogn til at rejse med, nu har vi lige flottet os og købt en babyjogger mini gt til at rejse med til barn nr 2 :) Så sender vi den, klarer security i vikle/bæresele og bruger så låne klapvogn bagefter.  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor skal I flyve fra og til? 

 

Jeg har aldrig floejet uden klapvogn! Vi har floejet med SAS, Lufthansa, Ryan Air og andre. De har alle vaeret ok med vores klapvogn. 

 

Det kommer saa lidt an paa lufthavnen. Billund er :prik - der maa man IKKE faa sin egen klapvogn med igennem, den SKAL afleveres. Og den ANKOMMER ogsaa inde, ikke ved flyet. Det er pisse-irriterende, fordi vi nogle gange mellemlander og der er det bare rart at kunne saette sit barn i klapvogn og ikke at baere ham. Selvom jeg ogsaa har baeredims! Der er ikke laaneklapvogne i ret mange lufthavne og i Billund/KBH er de der, men ofte skal man lede efter dem... 

 

Jeg rejser til DK med Noah selv, ofte. 

 

Jeg vil saa sige at en lille klapvogn er rar at have :) 

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Albakat said:

Dejligt at høre! Jeg kan heller ikke se problemet, men de sagde det bare hos rejseselskabet, da jeg nævnte planen om at tage den med.. Og så ville jeg bare hører hvad andre har gjort:) 

 

Jeg taenker altsaa, at det ved de ikke noget om... Og I vil vaere glade for at have en god paraply/lille-klapvogn med paa ferie - hvor lillen ogsaa kan sove. 

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har rejst en gang fra Kastrup til Nice. Til rejsen købte vi denne billige paraplyklapvogn, der kunne alt det, den skulle. Og så er den væsentlig nemmere at rejse med en vores store dejlig Emmaljunga. Prisen var den gang kun 600 kr, hvilket jeg synes var en meget rimelig investering http://basson.dk/barnevogne/klapvogn-trend-basson-barnevogn/

 

I Kastrup havde vi den med ud til gaten. I Nice fik vi den så først igen ved bagagebåndet. Da vi skulle hjem, blev vi pålagt at checke den ind i Nice lufthavn. Her kunne vi så låne lufthavnens klapvogne på den anden side af Security.

 

Mit indtryk er, at man må have en paraplyklapvogn med til gaten (næsten) altid i Kastrup. Jeg har i hvert fald aldrig hørt om nogen, hvor de ikke måtte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

@Sparklinrock Det har du så nu ;) 

 

Vi fløj med TUI i efteråret til Rhodos fra København, og blev pænt bedt om at tjekke paraplyklapvognen ind, vi måtte ikke engang have den med til gaten. Pænt træls, når nu manden havde glemt bæreselen :rolleyes 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

21 minutes ago, roselein said:

@Sparklinrock Det har du så nu ;) 

 

Vi fløj med TUI i efteråret til Rhodos fra København, og blev pænt bedt om at tjekke paraplyklapvognen ind, vi måtte ikke engang have den med til gaten. Pænt træls, når nu manden havde glemt bæreselen :rolleyes 

Argh, hvor irriterende :( 

Det kan måske afhænge af, om det er rutefly eller charter...? :chin: 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Sparklinrock said:

Argh, hvor irriterende :( 

Det kan måske afhænge af, om det er rutefly eller charter... :chin: 

 

Ja, det har jeg det lidt mistænkt for. Netop derfor tænker jeg at folkene fra Apollo nok har ret. Men i cph er der i hvert fald klapvogne, der hvor jeg synes det var mest træls var faktisk, da vi skulle hente bagage (som i øvrigt altsammen kom på det samme bagagebånd :blink Velkommen til Grækenland siger jeg bare!). Der var han lidt en lille sæk lopper.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, roselein said:

 

Ja, det har jeg det lidt mistænkt for. Netop derfor tænker jeg at folkene fra Apollo nok har ret. Men i cph er der i hvert fald klapvogne, der hvor jeg synes det var mest træls var faktisk, da vi skulle hente bagage (som i øvrigt altsammen kom på det samme bagagebånd :blink Velkommen til Grækenland siger jeg bare!). Der var han lidt en lille sæk lopper.

Yikes :unsure Ja, det er jo ikke optimalt. Men ved faktisk ikke, hvad man ideelt set gør ved ankomsten så..... Det må nok være noget med (at huske ;)) en bæresele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

23 hours ago, roselein said:

@Sparklinrock Det har du så nu ;) 

 

Vi fløj med TUI i efteråret til Rhodos fra København, og blev pænt bedt om at tjekke paraplyklapvognen ind, vi måtte ikke engang have den med til gaten. Pænt træls, når nu manden havde glemt bæreselen :rolleyes 

Åh ja, det er lige præcis dét jeg tænker er træls!:blink;) En bæresele er ikke en mulighed, så det må være sådan at den ene løber efter barnet og den anden klarer det praktiske... 

 

Men tusinde tak for alle Jeres svar, det er dejligt at få lidt input fra andre der har prøvet det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER