Sparklinrock

Skoldkopper - gode råd

7 indlæg i dette emne

Kære alle

 

Vores dreng på 18 mdr har fået skoldkopper. Hvilke gode råd, tips og tricks har I til at komme så godt igennem som muligt?

 

Tak :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Havrebad :) Det var noget med havregryn i en stofble nede i badevandet. Jeg kan faktisk ikke huske de præcise detaljer, men @Ihpets-mortilto foreslog det, og jeg mindes at det hjalp Elisabeth. Ellers brugte vi noget spray fra apoteket, og så fik hun lov at gå nøgen rundt en masse :numse:D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak!! Googlede det lige - noget med havregryn i en sok, og så ned i badekarret. Det skal prøves!! Ellers kører vi panodil junior (der hjælper lidt, når han skal sove), og den der zinkspray, som han hader :blink

 

Tror han er forholdsvist mildt ramt, men det er bare så hårdt (for os alle), når han næsten ikke sover :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis han ikke er vild med zink-sprayen, så kan man komme zinksalve på knopperne enkeltvis, men det kommer selvfølgelig an på hvor mange der er, er der 10 er det sikkert en god løsning er der 50, så måske knap så meget.

 

Ellers så tror jeg, at Panodilen ville sidde ret løst herhjemme, både pga. evt. feber, men jeg tænker også, at sådan nogle små vesikler/sår kan være smertefulde.

 

EDIT: Jeg er så tydeligvis ved at være træt, havde helt overset, at du havde skrevet Panodil på :P 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

@roselein Tak for gode råd. Har faktisk givet ham ret meget panodil de først dage (næsten max dosis), hvor han klart sov bedre de første 2-3 timer after panodilen var givet. Så jeg er glad for, at du bakker om det :)

 

Vi har været utroligt heldige, tror jeg. Allerede i går (på dag 4) var der ikke kommet nye knopper. Og i dag (dag 5) er der stort set skorper på alle knopperne. Derudover har han slet ikke haft feber, så jeg tror, vi er sluppet meget nådigt. Og så bilder jeg mig ind, at fordi jeg stadig ammer ham, så har han fået en del af mine antistoffer derigennem, men det ved jeg ikke om er rigtigt :chin: 

 

Hvor helet er det, at knopperne skal være, før vi igen må sende ham i vuggestue? Skal de bare være tørret helt ind, eller skal skorperne været faldet af? Tænker nemlig nu, at det godt kunne være, at han var klar igen sidst på ugen.... :chin: Men vil selvfølgelig ikke sende han af sted for tidligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

2 hours ago, roselein said:

@Sparklinrock Der skal bare være skorper på, så smitter det ikke mere :) 

:super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER