Bdur

Enormt dårlig under graviditet :(

4 indlæg i dette emne

Hej allesammen !

 

Jeg er helt ny i det her univers, men glæder mig til at lære en masse, samt følge jeres historier og oplevelser.

Jeg er mod alle odds blevet gravid i januarmåned. Det er fuldstændig uplanlagt....og pga. at min kæreste og jeg egentlig havde tanker om børn minimum 1 år eller mere frem, blev vi også ret chokerede (faktisk har jeg pcos og vi brugte kondom, så den lille krabat har virkelig trodset alt for at slippe igennem - der kom hul på kondomet). ;) 

MEN, da overraskelsen og chokket lagde sig, blev vi glade for det :) 

 

Det der dog plager mig er, at jeg er helt enormt syg. Jeg er 7+5 nu, og siden 4 uger har jeg simpelthen været så syg og dårlig. Jeg har kvalme konstant fra morgen til aften inkl når jeg sover. Jeg fryser konstant, føler at jeg har influenza i kroppen (uden snot eller feber).

Min fordøjelse er der gået helt kuk i - forstoppelse, smerter i tarmene, luft, udspiling, manglende appetit etc.

Jeg går faktisk og bliver helt deprimeret fordi jeg bare fra morgen til aften og syg, dårlig og ENORMT træt (kan faktisk ikke holde mig vågen særlig mange timer) :( 

 

Jeg tvinger salater etc i mig, da jeg ved at det normalt er sådan jeg skal spise for at min fordøjelse fungerer (har ibs)....men intet synes at hjælpe, og magnesia gør min tarm så slap, at det hele bliver værre.

 

Er der nogen andre herinde der har prøvet at gennemgå en graviditet hvor man simpelthen er så skidt hele tiden og intet synes at hjælpe? Hvordan er I kommet igennem det?

Pt. er jeg blevet sygemeldt...fordi, ja, jeg kan ingenting og kan da på ingen måde tænke klart heller. Lægen synes ikke at have sympati og sagde "ja, men vi kan jo ikke sygemelde grundet graviditet, for så skulle alle gravide jo sygemeldes" :o 

Hvilket jeg slet ikke forstår.....jeg kender til flere gravide, der slet ikke har haft gener, eller kun få gener med lidt kvalme og forstoppelse.

 

Nå, det er blevet lidt langt det her. Jeg er virkelig bare træls over at min krop pludselig er gået i udu ;) 

 

ps. mine blodprøver er fine, og en tidlig scanning vist ligeså at alt er som det skal være.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har desværre ikke nogle råd at give dig, men tænkte jeg ville sende dig et kram:kram

Jeg kender alt til dumme læger der ikke forstår noget og ved hvor frustrerende det er. De fleste gravide får det heldigvis bedre efter de første tre måneder så krydser fingre for dig. Håber andre kan hjælpe, for selvom det er sjældent er du desværre nok ikke den eneste med så mange gener.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med graviditeten :) 

 

Jeg var også en af dem der trak nitten, da jeg var gravid. 

Jeg havde hyperemesis og kastede op i sådan et omfang dagligt, at det påvirkede mit stofskifte. Og sådan var det helt ind til jeg fik veer..

Jeg har derfor erfaring ift kvalmedelen og ikke så meget ift. Tarmdelen.

For mig virkede forskellige ting for kvalmen på forskellige tidspunkter i graviditeten. Har du prøvet akupunktur? Seabands? For mig hjalp det også med melon - det var også en ok ting at smage på 2. Gang, når det røg op igen :lol

Senere i graviditeten, hvor jeg både var præget af kvalme og halsbrand, der hjalp halsbrandtabletter.

 

Håber du snart finder det der hjælper dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med graviditeten, det er da virkelig øv at det skal plage dig så meget. Jeg har ingen trøstende ord ud over at de fleste der har det dårligt i starten jo plejer at få det bedre, når de går ind i 2. trimester. Men ved godt at det kan der virke meget længe til.

 

Jeg håber, at det lægger sig snart så du kan opleve glæden ved at være gravid :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER