Barbamama

Erfaringer med HS test?

11 indlæg i dette emne

Altså high sensitive graviditetsteste aka tidlig teste aka teste, der skulle kunne opfange Hcg ned til 10 enheder.

 

Er der nogen, der har erfaring med dem?

 

Jeg tog en idag, 3+2, og den var bragende negativ, så jeg tænkte at håbet var ude. Men alt hvad jeg kan google mig til om de teste er, at de virker dårligt - men det er gamle indlæg fra 2010 og lignende...

 

Så jeg er lidt nysgerrig på, om nogen herinde har erfaring med dem?

 

Jeg er med på, at en test på nuværende tidspunkt øger risikoen for at fange en bio... Jeg er mest interesseret i, "hvor gode mine chancer er" :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ingen erfaringer med HS test. Men jeg fangede selv en bio (eller hvad det nu hedder) i forbindelse med et behandlingsforsøg i november. Testene fik lidt farve, men kun over tid, og det blev aldrig rigtigt til noget. På dagen hvor jeg skulle have taget blodprøve fik jeg en ganske svag streg (over tid), men den var helt sikkert tydelig nok til, at jeg ikke var i tvivl om, at den var der. Samme morgen blev mit HCG niveau målt til 5. Jeg brugte de billige strimmelteste fra billige-teste, der ellers skulle have en følsomhed på 25. Men for mig kunne de altså fange et langt lavere HCG niveau.

 

Så ville nok råde dig til at holde dig til det samme mærke test (kan ikke huske, hvilke du plejer at bruge?) Vel vidende, at de altså er ret sensitive.

 

Og så stort kram :kram2 Jeg kan sagtens forstå frustrationen over den blanke test ved 3+2 :( Men jeg behøver jo ikke minde dig om, at alle gravideter er forskellige, og at du sagtens kan nå det endnu, og bla bla bla :blabla Håber på positiv test i morgen :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit gode svar :kiss 

 

Jeg tænker også at mine alm test (strimmel fra billig-teste) er ret sensitive, for jeg så selv noget på dem, da mit Hcg var i hvert fald under 20 (og nok mindre) da jeg blev fulgt med blodprøver efter SA'en...

 

Jeg troede bare virkelig, den var der, så jeg lod mig friste af HS testene, fordi jeg tænkte, det var federe at se en fed streg (der betød "mindre") end sådan en skygge man skulle tolke på - giver det mening? :rolleyes

 

Men istedet fik jeg 0 og nix :( 

 

Jeg tænker lidt... at da jeg fik to streger på 3+2 med E, der var min ÆL test tydeligst fredag MORGEN, og jeg går så ud fra, at jeg havde ÆL lørdag, og jeg fik en svag streg mandag (og fuldstændig blank søndag). Denne gang var min ÆL test tydeligst tirsdag AFTEN, så måske er det ikke spor mærkeligt, hvis jeg tidligst kan se to streger imorgen :unsure Og ja, alle graviditeten er forskellige osv osv osv...

 

Jeg får bare sådan en tanke om, at hvis en test, der skulle kunne måle ned til 25, giver en svag streg ved 5-10 stykker... Så kan der ikke være så meget som 1, hvis en test, der skulle kunne måle ned til 10 er blank? Og hvis der SLET ikke er noget Hcg nu, så svinder håbet lidt :unsure 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg testede positiv på en alm. Strimmeltest FØR de såkaldt sensitive  (RFSU hed den, købt i Brugsen) i 2011.

En veninde oplevede tilsvarende i 2014.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også hørt at hs tests skulle være dårligere end alm tests. Strimmeltests fra billig teste er dem der har gjort det allerbedst for mig :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar, det giver mig da lidt håb (for hvis jeg kun havde testet med "alm" havde jeg såmænd sagtens kunnet tro på, at den var helt blank på 3+2 og der så kom noget på +3, +4 eller +5).

 

Men det er da underligt hvis de tidligere teste er så "dårlige" :chin:

 

De er dog ikke fra RFSU, de er fra BabyPlan (købt på billige teste - ligesom mine almindelige tests er...)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dine tanker giver helt fint mening :) Kan sagtens forstå, at du gerne vil se en indikator for noget nu. Og det kunne da have været mega sejt, hvis en HS test havde kastet noget af sig. 

 

Ellers har jeg intet klogt at sige. :kram2 Det der med tålmodigheden ved 3+2 er jo en by i Rusland.... Og ikke desto mindre kan du ikke gøre andet end at vente lidt endnu. Jeg tror personligt, at du skal hen til 3+4 eller 3+5 med komplet blanke test, før at du for alvor bør sætte forventningerne lidt ned. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min erfaring er, at de er sindssygt ringe. De normale, som måler fra 25, var også hurtigere positiv her. 

 

Jeg håber, at du snart ser fede streger:goodluck:bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak I to. Og ja, jeg tror, du har ret @Sparklinrock i at jeg skal forbi 3+5 inden jeg mister håbet :goodluck 

 

Men hvor er det crazy at ikke én indtil videre har en historie om at HS testene bare var meget hurtigere og tydeligere :blink 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har selv brugt babyplan HS teste, da jeg ligesom dig, bare gerne ville kunne se om noget var under opsejling. De viste for mig et hurtigere resultat, end de almindelige strimmelteste. Men ikke meget markant. HS testene viste en lille ekstra streg inden for tid, som de almindelige teste så kunne vise over tid. 

held og lykke med det hele. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Stine74 said:

Har selv brugt babyplan HS teste, da jeg ligesom dig, bare gerne ville kunne se om noget var under opsejling. De viste for mig et hurtigere resultat, end de almindelige strimmelteste. Men ikke meget markant. HS testene viste en lille ekstra streg inden for tid, som de almindelige teste så kunne vise over tid. 

held og lykke med det hele. 

 

Nå det er da altid noget at de virker for nogen :lol 

 

Jeg tror jeg er færdig med dem :rolleyes Men tak for held og lykke :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER