Mh2312

Holbæk sygehus

3 indlæg i dette emne

Hej, vi har lige været til vores første jordemor konsultation i dag på Holbæk sygehus. Det var godt nok en mærkelig oplevelse. Jordemoren snakkede kun om den fantastiske hjemmefødselsordning og at sygehuset er en fabrik, alt er skåret ind til benet. Der er ikke tid til at vente på at kroppen selv klare fødslen, så går det ikke stærk nok bruger man diverse medikamenter. Havde læst at kendt jordmoder ordning og fødselsforberedelse er sparet væk, så detvidste vi på forhånd, vi var helt i chok da vi gik derfor, hun snakkede kun dårligt om sit eget arbejde. Nogen der for nylig har født på Holbæk som vil dele deres erfaring? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv for en kedelig oplevelse :blink. Jeg har ikke født på Holbæk, så kan desværre ikke komme med erfaringer derfra, men synes nu det du beskriver lyder som en træt frustreret jordemor som lader sin irritation komme de forkerte for øre. Der er jo desværre enorm travlhed på alle fødegange for tiden, men det behøver altså ikke betyde at man medicineres for at speede fødslen op. Synes ihvertfald ikke du skal lade dig påvirke til ikke at føde på sygehus, hvis det er det du vil ud fra hendes beskrivelse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikk født på Holbæk, da jeg pga graviditetssukkersyge skulle føde på Roskilde. 

Men hvor er det skønt at høre at de snakker så positivt omkring hjemmefødselsordningen, jeg blev selv fulgt af hjemmefødselsordningen, da det var meningen at jeg skulle ha født hjemme. 

Men det er korrekt at de på sygehusene ikke giver kroppen den samme tid, inden at de skrider til indgriben, enten via s-drop eller andet. 

Men jeg havde en fin hospitalsfødsel selv, dog begyndte de at snakke omkring, klipning, tang, sugekop - fordi de ikk syntes det gik hurtigt nok, efterfølgende snakkede jeg forløbet igennem med min hjemmefødselsjordmoder og hun var ikk enig i, at der skulle skrides ind med instrumentel indgriben. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER