FruGrøn

Når ventetiden bare føles uudholdelig.

21 indlæg i dette emne

Har i det nogen gange sådan? Jeg er SÅ skruk og oplever at alle omkring mig enten er gravide eller føder babyer. Jeg er ved at gå ud af mit gode skind! 

Det ene øjeblik kan jeg sige til mig selv "slap nu af det kommer når det kommer" og så kan der gå to sekunder hvorefter jeg får en mavepuster og ikke kan holde UD at der er så og så mange dage til næste testdag og hvor tanken om endnu en negativ test/skuffelse får det til at vende sig i maven på mig...

 

Det ser virkelig ynkeligt ud på skrift men det er altså sådan jeg har det :whistling Nogle råd??

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Først og fremmest: :kram2 

 

Jeg forstår udmærket godt, hvordan du har det. Det er bare rigtig rigtig hårdt hele pb-forløbet. Ventetiden er træls og hård og man synes bare resten af verden er gravid og får børn. 

 

Jeg har desværre ikke noget godt råd, andet end at skynde sig herind på babyklar og snakke med os andre i samme situation. Når jeg synes, det hele er svært og hårdt i det her forløb, synes jeg det er så rart at BK findes for her er folk i samme situation. Du må meget gerne skrive til mig, f.eks. :kram2 Vi må hjælpe hinanden med at holde humøret oppe. 

 

Og til sidst: Mirakler sker hver dag. Jeg tror også du får dit ønskebarn :) 

 

Kh Katrine.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har det på præcis samme måde :):kram2 

tror bare når man ønsker det så højt, så gør det bare forfærdeligt ondt. 

jeg har givet testsdagene til min mand, så ved jeg ikke hvornår jeg har æl eller skal teste :) det virker meget godt, lige indtil mens faktisk kommer, så synes jeg tiden er ulidelig lang igen. :( (jeg får altså udflåd (sorry) et par dage inden mens, så jeg ved godt når det ca. er, så jeg kan pakke tamponer i tasken, uden at vide datoen ;) ) måske det vil hjælpe dig igennem måneden ? jeg glemmer åbenbart hurtigt, hvor langt til siden æl eller mens var, så jeg bliver ikke ked af der er X antal dage til testdag :) 

men så kan min mand sige: "test" hvis jeg går over tid :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

21 hours ago, KatGSH said:

Først og fremmest: :kram2 

 

Jeg forstår udmærket godt, hvordan du har det. Det er bare rigtig rigtig hårdt hele pb-forløbet. Ventetiden er træls og hård og man synes bare resten af verden er gravid og får børn. 

 

Jeg har desværre ikke noget godt råd, andet end at skynde sig herind på babyklar og snakke med os andre i samme situation. Når jeg synes, det hele er svært og hårdt i det her forløb, synes jeg det er så rart at BK findes for her er folk i samme situation. Du må meget gerne skrive til mig, f.eks. :kram2 Vi må hjælpe hinanden med at holde humøret oppe. 

 

Og til sidst: Mirakler sker hver dag. Jeg tror også du får dit ønskebarn :) 

 

Kh Katrine.

Tak for din fine besked. Det er rart at vide at der er andre herinde som kke finder de tanker fuldstændig gak :dance: Det giver en vis form for ro. Jeg fik også en kærlig opsang af Hr. Grøn igår for jeg skulle til noget komsammen med mine gamle studieveninder igår aftes hvor jeg inden fik en mindre nedsmeltning. Jeg var nemlig den eneste af de 7 piger der deltog der ikke enten er gravide eller havde små babyer. Hvor han sagde at jeg skulle prøve at vende hele PB til noget positivt og sige til mig selv at jeg GLÆDER mig til min tid kommer istedet for at være ked af at den ikke er der endnu. Det hjalp faktisk rigtig meget, og jeg formåede (nogenlunde helhjertet) at deltage interesseret og aktivt i samtalerne der mest bestod at babysnak. 

 

Det bliver også din og min tur før eller siden :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

18 hours ago, Lille_My said:

jeg har det på præcis samme måde :):kram2 

tror bare når man ønsker det så højt, så gør det bare forfærdeligt ondt. 

jeg har givet testsdagene til min mand, så ved jeg ikke hvornår jeg har æl eller skal teste :) det virker meget godt, lige indtil mens faktisk kommer, så synes jeg tiden er ulidelig lang igen. :( (jeg får altså udflåd (sorry) et par dage inden mens, så jeg ved godt når det ca. er, så jeg kan pakke tamponer i tasken, uden at vide datoen ;) ) måske det vil hjælpe dig igennem måneden ? jeg glemmer åbenbart hurtigt, hvor langt til siden æl eller mens var, så jeg bliver ikke ked af der er X antal dage til testdag :) 

men så kan min mand sige: "test" hvis jeg går over tid :) 

Det var da en god ide! Så stresser man nok heller ikke så meget over det, nej. Det vil jeg lige forslå ham. Jeg har lidt gjort et skridt i den retning denne cyklus for jeg har slået min cyklus—app fra (brugte Clue), for jeg oplevede at det gav mig aaalt for meget negativt at jeg konstant var inde og ærge over at jeg kun var på dag det og det i cyklussen. Nu kører jeg på ren intuition :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver nemlig vores tur lige om lidt :kram2 Og snart har vi tykke maver på begge to :) Det er vi simpelthen nødt til at tro på. 

 

Min bror og svigerinde venter sig (øko, i første forsøg) og det har taget rigtig hårdt på mig. Men jeg prøver at sige til mig selv at min tur nok skal komme og at deres graviditet jo ikke har noget med min at gøre. De får deres første barn nu her til maj, og så får jeg mit første barn lidt senere. Men jeg forstår udmærket de følelser, jeg forestiller mig, du må have haft i din 'nedsmeltning'. 

 

MEN VORES TUR KOMMER!! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

44 minutes ago, FruGrøn said:

Det var da en god ide! Så stresser man nok heller ikke så meget over det, nej. Det vil jeg lige forslå ham. Jeg har lidt gjort et skridt i den retning denne cyklus for jeg har slået min cyklus—app fra (brugte Clue), for jeg oplevede at det gav mig aaalt for meget negativt at jeg konstant var inde og ærge over at jeg kun var på dag det og det i cyklussen. Nu kører jeg på ren intuition :D

jeg brugte womanlog der kan man også skrive en masse ting ind, som kvalme, halsbrand og alt det andet sjove :D 

altså det virker her :) jeg mærke æl, dagen før har jeg ondt, så jeg har stadig en ide om om vi har ramt noget, men dagene før og efter aner jeg ingenting, og det er faktisk fedt. jeg er meget mere rolig. altså ikke lige nu, hvor jeg har fået mens, for nu er der så laaaang tid til noget gang :rolleyes:P men sådan skal det vel være :D 

manden har mine datoer tom juni, så må vi tage det op igen, om vi skal blive ved med det eller der skal gå babyfabrik i den igen :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg kender det :kram Og det kan lyde fuldstændig forkælet fra mig, for jeg er blevet hurtigt gravid hver gang, jeg har prøvet og er kun igang med første forsøg siden sidste graviditet (som dog endte i en SA, så jeg har jo prøvet i et par måneder at få et barn på vej - men det er jo stadig vand i forhold til nogens ventetid).

 

Anyway, jeg tæller dagene og synes de går laaaaaangsomt! Jeg tolker på alt muligt, også selvom det er totalt urealistisk og jeg googler de samme ting igen og igen i håb om at finde et eller andet ultratidligt (jeg er 2+4) tegn på graviditet :rolleyes 

 

Det er så fjollet men det er jo fordi, man ønsker det så meget... Og måske fordi det er sådan nogle underlige intervaller af at vente i forholdsvis kort til på næste ÆL/testdag men samtidig i noget tid, som man ikke ANER længden på (altså tiden indtil man er gravid). Jeg synes i hvert fald, at det gør tålmodigheden værre. Altså... Hvis nogen lovede mig at jeg 110% sikkert blev gravid til fx april, så syntes jeg da, der var længe til, men jeg ville alligevel kunne finde ro i sikkerheden. Mens det med MÅSKE at få verdens bedste nyhed om to uger og MÅSKE blive giga skuffet om to uger - dét synes jeg er hårdt.

 

Jeg fordriver ventetiden med at dagdrømme, kigge baby- og gravidsager, tænke navne, notere symptomer, læse om hvor langt babyen (eller zygoten eller hvad det nu hedder på dette tidspunkt) er udviklet hvis den er der og at google tidlige symptomer og statistik på chance for graviditet i forhold til SA/alder/vægt osv. Det går tiden IKKE hurtigere af, men det er det, jeg gør :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

56 minutes ago, Lille_My said:

jeg brugte womanlog der kan man også skrive en masse ting ind, som kvalme, halsbrand og alt det andet sjove :D 

altså det virker her :) jeg mærke æl, dagen før har jeg ondt, så jeg har stadig en ide om om vi har ramt noget, men dagene før og efter aner jeg ingenting, og det er faktisk fedt. jeg er meget mere rolig. altså ikke lige nu, hvor jeg har fået mens, for nu er der så laaaang tid til noget gang :rolleyes:P men sådan skal det vel være :D 

manden har mine datoer tom juni, så må vi tage det op igen, om vi skal blive ved med det eller der skal gå babyfabrik i den igen :) 

Jeg kan også tydeligt mærke ÆL, så det lyder som en rigtig god løsning at det er det eneste tidspunkt man ved hbir langt man er i cyklussen. Det må vi altså prøve. Hvor længe har i egentlig prøvet my? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

32 minutes ago, Barbamama said:

Åh jeg kender det :kram Og det kan lyde fuldstændig forkælet fra mig, for jeg er blevet hurtigt gravid hver gang, jeg har prøvet og er kun igang med første forsøg siden sidste graviditet (som dog endte i en SA, så jeg har jo prøvet i et par måneder at få et barn på vej - men det er jo stadig vand i forhold til nogens ventetid).

 

Anyway, jeg tæller dagene og synes de går laaaaaangsomt! Jeg tolker på alt muligt, også selvom det er totalt urealistisk og jeg googler de samme ting igen og igen i håb om at finde et eller andet ultratidligt (jeg er 2+4) tegn på graviditet :rolleyes 

 

Det er så fjollet men det er jo fordi, man ønsker det så meget... Og måske fordi det er sådan nogle underlige intervaller af at vente i forholdsvis kort til på næste ÆL/testdag men samtidig i noget tid, som man ikke ANER længden på (altså tiden indtil man er gravid). Jeg synes i hvert fald, at det gør tålmodigheden værre. Altså... Hvis nogen lovede mig at jeg 110% sikkert blev gravid til fx april, så syntes jeg da, der var længe til, men jeg ville alligevel kunne finde ro i sikkerheden. Mens det med MÅSKE at få verdens bedste nyhed om to uger og MÅSKE blive giga skuffet om to uger - dét synes jeg er hårdt.

 

Jeg fordriver ventetiden med at dagdrømme, kigge baby- og gravidsager, tænke navne, notere symptomer, læse om hvor langt babyen (eller zygoten eller hvad det nu hedder på dette tidspunkt) er udviklet hvis den er der og at google tidlige symptomer og statistik på chance for graviditet i forhold til SA/alder/vægt osv. Det går tiden IKKE hurtigere af, men det er det, jeg gør :D

Jeg synes ikke det lyder forkælet. Jeg forestiller mig at lysten og "trangen" til en baby er ligeså stor om man har 0 eller 4 i forvejen :) (Når det så er sagt så føltes det som en kold lussing da min studieveninde der har 3 børn proklamerede igår at de SÅ gerne ville nå at have en nr. 4 inden hun blev 30, og at hun var frustreret over at hun ikke var blevet gravid lige med det samme efter sidste barn. Det kunne mit 28—årige barnløse grønne misundelses—monster næsten ikke kapere :D:numse )

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså vi begyndte i juli, august og sep. sprang vi over, okt og nov gjorde vi det en gang inden (jeg var itvivl om valg af uddannelse og tanken om at skulle blive der, fordi jeg var blevet gravid. og dec, jan og feb sprang vi også over, mest pga. bio i dec, jeg skulle lige være klar igen. 

Så juli er teknisk set den eneste måned vi gjorde det "rigtigt", jeg var begyndt på uuddannelse igen, men den var ikke rigtig mig, og nu har jeg så fået job igen, som lige er mig og gode udsigter, og nu går tankerne lidt om vi allerede kan "tillade" os at begynde "rigtigt" igen, altså med hjertet i projekt baby, allerede nu? altså jeg kan ikke vente mere, og manden kan slet ikke, og så håber jeg bare de ikke bliver for sure /: 

et lidt langt svar, men vi er nok ikke rigtig begyndt endnu, vi begyndte begge at tage baby me now i sidste måned, og efter bio i dec, mærkede vi endnu mere hvor meget vi ville det her, men kunne bare ikke gøre det uden jobsikkerhed. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Lille_My said:

altså vi begyndte i juli, august og sep. sprang vi over, okt og nov gjorde vi det en gang inden (jeg var itvivl om valg af uddannelse og tanken om at skulle blive der, fordi jeg var blevet gravid. og dec, jan og feb sprang vi også over, mest pga. bio i dec, jeg skulle lige være klar igen. 

Så juli er teknisk set den eneste måned vi gjorde det "rigtigt", jeg var begyndt på uuddannelse igen, men den var ikke rigtig mig, og nu har jeg så fået job igen, som lige er mig og gode udsigter, og nu går tankerne lidt om vi allerede kan "tillade" os at begynde "rigtigt" igen, altså med hjertet i projekt baby, allerede nu? altså jeg kan ikke vente mere, og manden kan slet ikke, og så håber jeg bare de ikke bliver for sure /: 

et lidt langt svar, men vi er nok ikke rigtig begyndt endnu, vi begyndte begge at tage baby me now i sidste måned, og efter bio i dec, mærkede vi endnu mere hvor meget vi ville det her, men kunne bare ikke gøre det uden jobsikkerhed. 

Kan sagtens følge dine overvejelser, og har selv været der. Men selvom det da sikkert er træls for arbejdspladsen at de skal ud og finde en ny/vikar så har jeg det i hvert fald sådan at job IKKE skal være en hæmsko for kvinder i babyplaner. Folk er jo også godt klar over at hvis de ansætter en ung kvinde med kæreste og uden børn, at der så nok kommer det på et tidspunkt. Hvis i ikke kan vente mere synes jeg da bare i skal klø på :glad 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, FruGrøn said:

Kan sagtens følge dine overvejelser, og har selv været der. Men selvom det da sikkert er træls for arbejdspladsen at de skal ud og finde en ny/vikar så har jeg det i hvert fald sådan at job IKKE skal være en hæmsko for kvinder i babyplaner. Folk er jo også godt klar over at hvis de ansætter en ung kvinde med kæreste og uden børn, at der så nok kommer det på et tidspunkt. Hvis i ikke kan vente mere synes jeg da bare i skal klø på :glad 

årh tak :kram2 havde sådan brug for at høre det! 

for hvad fanden skal man gøre som kvinde? vi kan jo ikke give den til manden, det er lidt træls at det skal være så nemt for min mænd når den tid kommer, at gå til sin arbejdsgiver og sige han skal være far. :P 

vi hungre efter den lille baby, og jeg kan og vil ikke vente! :7himmel 

vi ved ikke om vi gør det i marts, måske :P ellers gør vi det i april!!! så er jeg også rigtig godt inde i jobbet og har ikke lige så dårlig samvittighed :) 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 hours ago, FruGrøn said:

Kan sagtens følge dine overvejelser, og har selv været der. Men selvom det da sikkert er træls for arbejdspladsen at de skal ud og finde en ny/vikar så har jeg det i hvert fald sådan at job IKKE skal være en hæmsko for kvinder i babyplaner. Folk er jo også godt klar over at hvis de ansætter en ung kvinde med kæreste og uden børn, at der så nok kommer det på et tidspunkt. Hvis i ikke kan vente mere synes jeg da bare i skal klø på :glad 

 

:ditto !! Jeg har selv prøvet at starte i et barselsvikariat, hvor jeg havde testet positiv lige dagen inden samtalen eller sådan noget og jeg var ca 8 uger henne, da jeg startede. Sådan er det bare, og det skal arbejdspladsen tage højde for. Det er deres ansvar :) Så gå I bare igang! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 hours ago, Lille_My said:

årh tak :kram2 havde sådan brug for at høre det! 

for hvad fanden skal man gøre som kvinde? vi kan jo ikke give den til manden, det er lidt træls at det skal være så nemt for min mænd når den tid kommer, at gå til sin arbejdsgiver og sige han skal være far. :P 

vi hungre efter den lille baby, og jeg kan og vil ikke vente! :7himmel 

vi ved ikke om vi gør det i marts, måske :P ellers gør vi det i april!!! så er jeg også rigtig godt inde i jobbet og har ikke lige så dårlig samvittighed :) 

 

Du skal på ingen måde have dårlig samvittighed! Arbejdspladsen overlever. De skal da ikke "bestemme" om i skal være forældre, det er vilkårene ved at ansætte en kvinde, og de ved det godt. Der er jo også leveringstid på sådan en lille basse  ;) Fra du kommer og fortæller at du er gravid og til du går på barsel kan du jo arbejde i ca. 6 måneder, for slet ikke at tale om at der jo godt kan gå et stykke tid før det lykkedes for jer. Det er bare at komme igang NU! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 hours ago, Lille_My said:

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

haha det er rigtigt :D årh hvis jeg ikke havde mens, så var jeg hoppet på manden nu !! :lol 

jeg glæder mig til, at se hvordan det går, når vi virkelig går til den, og ikke kun en gang inden æl.  :) vi skal lige hen over min mens i marts for jeg er sikker på barselsdagpenge, selvom det nok ikke lykkes første gang, så ville det bare være rart med de ekstra penge :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Lille_My said:

haha det er rigtigt :D årh hvis jeg ikke havde mens, så var jeg hoppet på manden nu !! :lol 

jeg glæder mig til, at se hvordan det går, når vi virkelig går til den, og ikke kun en gang inden æl.  :) vi skal lige hen over min mens i marts for jeg er sikker på barselsdagpenge, selvom det nok ikke lykkes første gang, så ville det bare være rart med de ekstra penge :) 

Ja det kan jeg godt følge — men derefter er det bare go go go! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

haha ja :D :hump:lol

var lige inde og lure, og d. 13 april går mens ca. i gang, og så kører vi :D:yay 

men igen, årh det føles som laaaang tid til. /: 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår dig så godt! Når man først har lyttet til sin indre skrukhed og startet på PB, kan man SLET ikke vente. Ønsker pludselig at jeg havde kort cyklus, så der var flere forsøg :kuller

 

Held og lykke til dig :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender følelsen alt for godt. Vi er også for første gang på vej til at prøve PB men venter på ægløsning og høj frugtbarhedsdage som starter om 4 dage.. bare DEN ventetid er uendelig lang. Derefter skal jeg vente på at tjekke via g-test og hvis den er positiv (hååber) så akæ man vente yderligere 12 uger før man oprigtig kan glæde sig!! Åh de unger lader vente på sig hva

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER