januar2017

Brokketråden

31 indlæg i dette emne

Opretter en brokketråd for det har jeg lidt brug for og gider ikke spamme de andre tråde med brok. 

 

Jeg hader seriøst mit liv! Hader at være på barsel og hader alt det der er med et spædbarn. Magter det virkelig ikke. Det er simpelthen bare ikke noget for mig. 

 

Lidt sent at indse det 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er jeg så ked af at høre. Kam du gøre noget for dig selv der gør det nemmere? Pump ud og tag en tur på cafe med veninderne mens Thomas passer? Jeg lover det bliver nemmere i takt med at Caroline giver mere tilbage. Det er nu det er aller hårdest. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke pumpe ud. Har seriøsr siddet i en time pumpet og kun fået 30 ml. :( 

 

det frygteligt. Og får samtidig så dårlig samvittighed overfor hende for hun har jo ikke bedt om en mor der fortryder at have fået hende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår kommer sp igen? 

For du kan jo sagtens være ramt af noget mild fødselsdepression, og det er vigtig at få snakket om! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først d. 3. april. 

 

Tror ikke det er depression. Jeg tror virkelig bare at jeg er sådan en der aldrig burde have fået børn. Frygteligt at indrømme det. Men havde det jo godt på fornemmelsen under hele graviditeten. 

 

Det bliver helt sikkert bedre. Der er jo gode og dårlige dage og i dag har det bare været op ad bakke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv at du har det sådan, men ja, du har hvert fald ikke lagt skjul på at det ikke var dit højeste ønske.

Jeg synes allerede når de er omkring 3 måneder at de er meget sjovere, og der har man også vænnet sig til sin nye rolle.

Det er bare monster hårdt at få et barn - det med at man skal tilsidesætte sig selv på den måde og hele tiden have en som er 100% afhængig af dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 minutes ago, januar2017 said:

Jeg kan ikke pumpe ud. Har seriøsr siddet i en time pumpet og kun fået 30 ml. :( 

 

det frygteligt. Og får samtidig så dårlig samvittighed overfor hende for hun har jo ikke bedt om en mor der fortryder at have fået hende

Bruger du håndpumpe eller elektrisk? Skidt med det, så kan hun få en flaske mme, det går nok. Når du har det sådan tror jeg virkelig det er vigtigt, at du kommer ud og laver noget der tanker dig op, om det er cafe tur, massage, en tur i fitness eller hvad du nu har lyst til er lige meget, bare du får lidt luft. Måske du heller ikke er typen hvor amning er bedst? Jeg tænker bare at du virkelig må vurderer hvad der kan hjælpe dig lige nu. Caroline er lige glad med om det er mor, far eller mormor der passer, så længe hun får mad, tryghed og en tør numse. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror det der ville tanke mig op ville være hvis hun ikke var her. 

 

Men det er hun og jeg er jo nødt til at deale med dét. Bare rolig jeg giver hende masser af kærlighed og tryghed :) kan godt tøjle mine følelser. Altså kan godt se det jeg skriver kan virke foruroligende. 

 

Jeg bruger en elektrisk. Nogle dage går det også fint. Tror bare jeg er så stresset og udmattet at det er gået helt i stå. 

Karoline har grædt sååå meget i dag så gav hende en flaske pepticade og nu har hun sovet i nogle timer. Er desværre for stresset til selv at sove og er for træt til at gøre andet end at sidde i sofaen.  

 

Og så er min mor blevet indlagt så hende må jeg også ud til. Argh 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 minutes ago, januar2017 said:

Tror det der ville tanke mig op ville være hvis hun ikke var her. 

 

Men det er hun og jeg er jo nødt til at deale med dét. Bare rolig jeg giver hende masser af kærlighed og tryghed :) kan godt tøjle mine følelser. Altså kan godt se det jeg skriver kan virke foruroligende. 

 

Jeg bruger en elektrisk. Nogle dage går det også fint. Tror bare jeg er så stresset og udmattet at det er gået helt i stå. 

Karoline har grædt sååå meget i dag så gav hende en flaske pepticade og nu har hun sovet i nogle timer. Er desværre for stresset til selv at sove og er for træt til at gøre andet end at sidde i sofaen.  

 

Og så er min mor blevet indlagt så hende må jeg også ud til. Argh 

Det var ikke fordi at jeg tvivlede på, at du giver Caroline hvad hun har brug for. Jeg blev bekymret for dig ikkr Caroline. 

 

Hvis man stresser løber mælken ikke, det gælder også med pumpen også selvom der er masser af mælk. 

 

Søvn ville være godt, men forstår godt du ikke kan hvis du er stresset. 

 

Øv med din mor. Er hun ok? Det kommer også på et super dårligt tidspunkt med et spædbarn. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe der var heller ikke fordi jeg læste det du skrev som at du tvivlede. 

Ville bare lige skrive det for hvis jeg læste hvad jeg selv skrev, som en udenforstående, ville jeg blive ret bange for barnets ve og vel. 

 

Jeg ved ikke hvad der er galt med hende. Hun har været syg længe med influenza og hendes læge valgte så at indlægge hende akut i dag. Vi afventer svar. Og hun er sat i isolation så kan ikke rigtigt tage ud til hende med Karoline. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du ikke kan overskue at tage derud, forstår din mor det så ikke? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åååhhh Januar kæmpe krammer herfra. 

 

Jeg håber det bliver bedre både med amning, søvn og hvordan du har det <3

 

Det er jo ikke nemt her i starten, men du er en kæmper så er sikker på du nok skal klare det, men det koster med garanti lidt tåre og trælse dage. 

 

Øv med din mor, mon hun er ramt af den influenza der var/er i udbrud? :-/

 

kram herfra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres søde svar !

det går lidt bedre i dag. Somme tider får jeg bare nogle break downs. 

 

Det er så hårdt at blive mor og glæder mig til den her hårde fase er overstået

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sov nu din lille terrorist mor fryser :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det går det dig Januar? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi du spørger :) 

 

det går MEEEEEGET bedre!  Efter jeg har lært hende at kende og hviler mere i det, er jeg kommet ud af den frygtelige osteklokke jeg var i. Så det er rart. Har ikke de der deprimerende tanker længere. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg hader natten... Jeg får helt dårlige nerver af natten...

 

Bette har idag fået to lure på mere end 1 time af gangen.. (meget unormalt).. men dejligt at få lidt ro... men det resultere jo så i at kl nu er bæ og hun kan/vil ikke sove..

jeg ammer hende og hun falder i "søvn", jeg løfter hende blidt over i babynesten som ligger imellem kæresten og jeg og Wupti hun er vågen...

Har ammet 5 gange siden kl 00:00..

 

jeg græder så meget indeni lige nu pga frustrationer og ingen søvn..

 

ved godt i siger det bliver bedre men lige nu er det bare bæ

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, BabyFebuar said:

Jeg hader natten... Jeg får helt dårlige nerver af natten...

 

Bette har idag fået to lure på mere end 1 time af gangen.. (meget unormalt).. men dejligt at få lidt ro... men det resultere jo så i at kl nu er bæ og hun kan/vil ikke sove..

jeg ammer hende og hun falder i "søvn", jeg løfter hende blidt over i babynesten som ligger imellem kæresten og jeg og Wupti hun er vågen...

Har ammet 5 gange siden kl 00:00..

 

jeg græder så meget indeni lige nu pga frustrationer og ingen søvn..

 

ved godt i siger det bliver bedre men lige nu er det bare bæ

 

Det lyder altså som om hun er en sulten lille str :) 

 

det er godt at amme om natten for det sætter produktionen op, modsat er du nødt til at have lidt søvn! 

 

Synes I op til næste nat skal prøve efter endt amning at stikke hende en flaske og se om det ikke kunne give et par timers ro:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

@BabyFebuar ja der lyder hårdt. Og som noget værre lort. Men du lærer at navigere i det. Jeg var ved at stikke af hjemmefra de første par uger og tænkte faktisk at Thomas skulle tage barslen så jeg kunne komme retur på job. 

Men tænk på at hun lige er født og skal lære alle nye indtryk at kende. Karoline gik fra 5-7 amninger om natten til 0-1 på to uger. Ikke at Molly bliver præcis sådan men det bliver bedre. 

Karoline kan godt blive ammet for så en halv time senere at være sulten igen. Gjorde hun i går aftes ved midnat. Og jeg magtede det ikke så stak hende en flaske MME. Bare 60 ml. For så vidste jeg at hun havde fået nok mad. Det kan give ro til de små babyer. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil helst undgå MME, men manden min har flere gange sagt nu om vi ikke skal gøre det, men jeg siger nej..

Jeg kan godt mærke han os er presset..

 

udover det bruger vi heller ikke flaske men de gange vi lige brugte lidt MME de første par dage fik hun det via et lille glas.. vi blev frarådet at bruge flaske.. og manden tør ikke rigtig give det til hende med det glas så det skal jeg os selv gøre.. hvilket selvfølgelig er ok.. er glad for han os siger fra...

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er selvfølgelig et sats med flaske. Karoline kan sagtens finde ud af det. Har købt en virkelig god S-formet flaske fra difrax. Med den flaske skal Karoline arbejde lidt ekstra for at få maden ud. Til forskel fra den elendige flaske fra Avent hvor hun nærmest bliver druknet i mad selvom flasken er lavet til at skulle kombineres med brystmælk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den her.  Bare i hvid 

IMG_8760.JPG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahh den var da lidt sjov den flaske :)

 

tjaaa jeg må tænke lidt over det.. kunne jo pumpe lidt mælk ud og give det i flaske.. men føler bare jeg svigter hende ved at hun ikke får den der kontakt til mig.. hud mod hud...

 

og så typisk.. hun har sovet 1 time nu i sin nessi... hvorfor gør hun ikke det om natten... amen...

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun kan da sagtens få hud mod hud selvom hun får flaske. Seriøst læg den dårlige samvittighed fra dig. Den gavner ingen. Jeg har ingen skrupler mod at give Karoline mme så længe jeg stadig ammer hende. Hvis det kan give jer lidt ro - tror jeg virkelig det er godt givet ud. 

 

At give Karoline mme engang imellem gør blandt andet at jeg var ude med en veninde i lørdags til frokost. Det giver moren mere frihed. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER