ceciliemariem

MISSED ABORTION - HJÆLP

22 indlæg i dette emne

Hej skønne kvinder.

 

Jeg har brug for hjælp og/eller succes historier!

Vi var til tidlig scanning torsdag i sidste uge, hvor vi troede vi var 7+6, baby var dog kun 43mm så vi blev sat tilbage til 6+3 og fik af vide, at det var meget normalt da jeg kun har nået at have en cyklus mellem ppille stop og graviditet.

Det var for tidligt til hjerteblink, så vi fik tid til omscanning idag.

 

Det gik ikke godt. Intet hjerteblink, og baby var kun vokset fra 43mm til 66mm på en uge, men livmoderen var vokset større end hvad der passede til hvad baby nu var.

 

Hun sagde, at der var en chance for at babyen bare var langsom nu og skød i vejret senere er der, men chancen for at fosteret er dødt, er der også..

Hun vil have mig til at ringe til lægen imorgen og få taget blodprøver.

 

Jeg har ingen blødning haft, og jeg har ALLE symptomer og har haft LÆNGE. Voldsom kvalme, højnet lugtesans, spændte og voksede bryster, mere udflåd og en masse bumser.

Der har ingen blødning været.

 

Er der nogen der har oplevet lignende?

Nogen der har haft en "langsom" baby som skød i vejret og er fin nu?

Nogen der har haft MA på samme måde?

Hvordan foregår det? Hvornår aborterede i?

 

Hilsen en meget fortvivlet måske ikke så meget mor alligevel. :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kæmpe kæmpe kram :kram Jeg har desværre ingen solstrålehistorie, MEN jeg vil dog sige, at da min læge sendte mig til scanning med mistanke om MA (som desværre blev til en SA dagen efter :( - og som måske i nogens øjne burde betegnes som en bio, eftersom jeg kun var 5+1), var noget af det, han hang sig i, at mine symptomer var væk. Jeg havde haft spændte bryster, cravings, kvalme, humørsvingninger og træthed og alt det var lissom bare væk.

 

Jeg aner ikke, hvor gode chancer, du har, men jeg tænker i hvert fald, at det er godt, at du har dine symptomer.

 

Jeg krydser fingre!!! :goodluck:kram 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

årh sikke en omgang :(:kram2 Kan godt forstå du er bekymret. har ikke prøvet noget lignede, men ville sende dig en masse kram! men jeg kender en, hvor baby stoppede med at vokse i en uge, men så voksede lige så fint igen :) 

krydser en masse fingre :):kram 

Tænker også det må være et godt tegn, at du har dine symptomer. Måske dine p-piller bare har kludret i din cyklus, og det er derfor. :) 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mit vedkommende var fosteret også mindre end de synes, at det burde være i forhold til cyklus og hcg-niveau ved første tidlige scanning omkring uge 5, men alt viste sig at være i skønneste orden. 

Krydser fingre for dig ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar og tanker. 

Jeg venter nervøst på at kunne ringe til lægen og håber at hun har tid idag :ninja:biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

håber alt var som det skulle :):kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal desværre bare gå en uge og ventede på svar :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, ceciliemariem said:

Jeg skal desværre bare gå en uge og ventede på svar :-(

 

Hvor er du blevet skannet i første omgang? Jeg tænker, hvis det var mig, at jeg ville købe mig til en skanning hos en privatpraktiserende gynækolog, hvor de, i fald der er tale om manglende hjerteblink, kan henvise dig direkte til medicinsk igangsættelse af abort eller kirurgisk udskrabning. Hvis du bor i Københavnsområdet kan jeg anbefale Ultrallydklinikken. Jeg synes det er længe at gå, uanset udfald, især hvis du ved, hvornår du testede positiv første gang. Men det er min holdning ;) 

 

Mht. symptomer kan jeg desværre ikke berolige dig, man kan sagtens have nærmest samtlige graviditetssymptomer ved en MA inkl at man ikke bløder. Jeg håber det bedste for dig :kram 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev scannet begge gange ved en privat graviditetsklinik som jeg betalte mig fra :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm jeg blev visiteret til privatpraktiserende gynækolog og skulle ikke betale noget selv. 

 

Forstår ikke hvorfor du ikke kan få en henvisning til en akut scanning 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke min læge tager det særlig seriøst, så tidligt inde.. 

 

Er der nogen af jer der har forstået på HCg målingerne? Jeg skulle gerne få svar på begge prøver idag, men kan først få tid ved lægen på torsdag :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det synd for dig :kram2 Og dernæst vildt irriterende, hvis ikke din læge tager dette super seriøst!!

 

Som jeg forstår det, så skal HCG helst fordobles hver 2.-3. dag (i hvert fald i starten af graviditeten). Udfra dette kan du måske tolke lidt på værdierne selv, og så se, om HCG stiger som det skal. Ellers smid gerne værdierne ind her, og så er jeg sikker på, at der sidder nogle klygtige kvinder, der kan rådgive dig. Håber alt det bedste for dig :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis som @Sparklinrock siger. Og jeg hjælper i hvert fald gerne med at tolke og forklare :kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, det er bare en kamp. Blodprøverne er bestilt af lægen, som hævder ikke at have noget med det at gøre (altså at indhente) og beder mig selv gøre det.

Men sygehuset vil ikke udlevere til mig, da det er lægen der skal ringe og bede om dem (de står derinde nu) men sagde, at jeg gerne skulle kunne se dem på sundhed.dk senere idag. Så det håber jeg også vil jeg rigtig gerne have hjælp.:biglove

 

Jeg skulle have lavet vandrejournal mm imorgen hvis der ikke var gået noget galt og det vil lægen stadigvæk ikke ændre. Så jeg skal ind til sygeplejersken i 30 minutter før jeg kommer ind til lægen imorgen. Det synes jeg måske ikke er så fedt når mistanken er på MA, at skulle sidde og planlægge mm for måske at få af vide 30 minutter efter ved lægen, at der ikke er en spire mere og at alt skal smides ud. :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder jo vanvittigt!!!!! Hvis jeg var dig, ville jeg kraftigt overveje at skifte læge, når du er ude på den anden side. Hvis der er noget galt, skal du da ikke side og bruge 30 min på at planlægge din fødsel. Det er da umenneskeligt. Sikke en klaphat til en læge du har (undskyld mit sprog)!! :(

 

Dernæst et kæmpe kram til dig :kram2 Hvor er det synd for dig, at du skal gennem sådan et forløb! Det må være modbydeligt hårdt!! :kiss

 

Smid endeligt HCG værdierne (og dato for blodprøverne) herind, når du får dem. Så skal vi nok gøre vores bedste for at hjælpe dig!!! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske den her kan hjælpe lidt.. Men husk: ikke to er ens, og det er udviklingen der klart er den vigtigste og ikke en enkeltstående værdi.. 

Krydser fingre!

IMG_2445.PNG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej :o hold nu op en læge! :gal

kan du se dem på sundhed.dk nu? 

håber alt er okay :kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære kvinder.

Tak for alle jeres krydsede fingre, men lige lidt hjalp det. Vi kom hjem fra sygehuset kl.15 og har fået piller med til at starte medicinsk abort imorgen.

Ligenu sidder vi bare og stirre ud i luften og jeg kan slet ikke forholde mig til imorgen :-(

Jeg har i forvejen meget fravær på mit nye studie grundet al kvalmen og opkast, samt mit angst, men har valgt at melde mig syg imorgen og fredag, for at kunne begribe det hele og det gør mig også bange for uddannelses udsigterne, eftersom de er ret utolerante på skolen, men det andet virker ikke menneskeligt, altså at tage afsted fredag og "lege" almindelig studerende og være OK.

 

Tusind tak alligevel:biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Det gør mig ondt :( Synes det lyder meget fornuftigt at du har meldt dig syg!! :kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh nej, det er jeg rigtig ked af at høre :( Selvfølgelig skal du melde dig syg (selv om jeg sagtens kan sætte mig ind i det med at begrænse fravær). Jeg håber, at det kommer til at forløbe ok for dig. Stort kram :kram 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er jeg virkelig ked af at høre :(:kram 

er sikker på, at hvis du skriver en mail til din kontaktlærer eller uu-vejleder, og fortæller med kvalme og det, så vil de støtte dig. 

hvis du føler for det, ellers vent til de evt. kalder dig til samtale og så sig det, er sikker på de vil have fuldforståelse, for selvfølgelig skal du ikke afsted imorgen! kæmpe kram og tanker din vej :kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, det gør mig virkeligt ondt at høre. 

 

Jeg håber, at I kommer igennem det, selvom det er forfærdeligt.

Hvis jeg var dig havde jeg uden tvivl skiftet læge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER