Little Miss

Rejse i februar/Marts - hvorhen

6 indlæg i dette emne

Vi vil meget gerne ud og rejse inden for den næste måned men vi vil til et varmt sted hvor ungerne kan bade og hygge.

 

Og her opstår problemet :(

Jeg VED godt at det bedste sted vil være Thailand eller lign. men det tør jeg simpelthen ikke med to børn der har haft feberkramper. Oplevelsen i Thailand sidst med Carl Emil sidder så dybt at det ikke er noget jeg har lyst til at opleve igen. Så det må vente til ungerne er større (eller jeg er mere sikker).

 

Egypten er jeg ikke interesseret i for det er samme princip som Thailand. 

 

Hvor kan man så tage hen hvor sygehusvæsenet er godt og hjælpen er "nem" at få hvis der skulle ske noget? Og hvor er det varmt nok?

 

Er Tenerife/Gran Canaria varmt nok?

 

Hilsen et stk. pyllermor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mit bedste bud må være Florida :) Men det er nok dyrt :unsure Eller måske de dansk vestindiske øer. 

Australien er også rigtig fint (og meget varmt på denne årstid), men nok også rimeligt pricey.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men igen det er meget langt væk. Og sygehus systemet er meget ulig det danske. 

 

Tror mere jeg er hooked på Europa fordi der er sygehussystemet som i DK. 

Det var en meget ubehagelig oplevelse selv at skulle tage med taxa til et privathospital med en dreng der kæmpede for at få gang i vejrtræningen efter kramper :boo

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi satser på en tur til de kanariske øer i slutningen af marts. Det er det varmeste sted vi kan komme hen uden at rejsen bliver for besværlig, når vi kun skal være af sted i en uge med to helt små børn. Dubai er også en mulighed, men der tænker jeg ikke sygehusene er trygge nok for jer? 

 

Jeg ved ikke om de kanariske øer er varme nok - sikkert ikke helt til vores smag... Men vi venter længst muligt, for det bliver jo varmere og varmere dernede, så chancen for varmt vejr i slutningen af marts er nok bedre end i midten af februar? En fra min mødregruppe var på Tenerife i slutningen af januar, og der havde deres store pige badet hver dag i den opvarmede pool. Den yngste var det for koldt til. Så udover at vente til slutningen af marts, går vi også efter opvarmet pool. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var på gran canaria sidste år I starten af marts. Det var ok vejr, badevejr 3-4 dage og ellers bare dejligt lunt. Alle dage ml 21-24 grader. 

Jeg mener én af de canariske øer har ry for at være mindre blæsende end de andre - mon det er Tenerife? 

Dubai synes jeg lyder som et godt forslag, jeg forestiller mig (iden at vide en dyt om det) at deres hospitalsvæsen er meget up to date fordi det er så rigt et land.... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

18 hours ago, tsecret said:

Vi satser på en tur til de kanariske øer i slutningen af marts. Det er det varmeste sted vi kan komme hen uden at rejsen bliver for besværlig, når vi kun skal være af sted i en uge med to helt små børn. Dubai er også en mulighed, men der tænker jeg ikke sygehusene er trygge nok for jer? 

 

Jeg ved ikke om de kanariske øer er varme nok - sikkert ikke helt til vores smag... Men vi venter længst muligt, for det bliver jo varmere og varmere dernede, så chancen for varmt vejr i slutningen af marts er nok bedre end i midten af februar? En fra min mødregruppe var på Tenerife i slutningen af januar, og der havde deres store pige badet hver dag i den opvarmede pool. Den yngste var det for koldt til. Så udover at vente til slutningen af marts, går vi også efter opvarmet pool. 

Må se om hvad jeg kan finde ud af omkring Gran Canaria eller Tenerife. Har været begge steder - dog om sommeren så ved ikke hvordan vejret er ellers.

Men fifet med opvarmet pool tager jeg lige med :)

 

13 hours ago, FruH said:

Vi var på gran canaria sidste år I starten af marts. Det var ok vejr, badevejr 3-4 dage og ellers bare dejligt lunt. Alle dage ml 21-24 grader. 

Jeg mener én af de canariske øer har ry for at være mindre blæsende end de andre - mon det er Tenerife? 

Dubai synes jeg lyder som et godt forslag, jeg forestiller mig (iden at vide en dyt om det) at deres hospitalsvæsen er meget up to date fordi det er så rigt et land.... 

Godt med nogle erfaringer. Temperaturmæssigt lyder det ok. Selvom jeg dog ville elske det var lidt varmere. Men man kan ikke få alt.

Mener det er Tenerife der er det mindst blæsende og Fuerta Ventura der er det mest blæsende. Men må kigge lidt nærmere på de øer dernede af :)

 

Dubai tænker jeg lige som dig har et rigtigt godt hospitalvæsen. Det har Thailand dog også når man kommer på privathospitalerne. Problemet for mig er bare det at få behandling/komme til hospitalet mv. er mega besværlig for ikke at sige kaotisk når man står i en krisesituation.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER