Tumlepigen

Nem måde at få "kopieret" indhold af tråd på?

107 indlæg i dette emne

Hej piger

 

Findes der en måde hvorpå man kan kopiere indhold, altså indlæg, i en tråd på og fx sætte ind i Word? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Følger lige med da jeg gerne vil have gemt fra mine tråde hvis jeg beslutter de skal slettes :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Følger lige med. 

Selvom jeg tror der ikke er andre muligheder en den lange vej 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror også kun der er den hårde lange ctrl c ctrl v vej :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer screenshots. Det er trods alt hurtigere end at kopiere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nok ikke den nemmeste måde, men man kan udskrive hele siden (ctrl+p eller cmd+p) og så gemme som pdf. 

Ved signaturer er der et lille kryds i højre hjørne, hvor man kan gemme signaturerne, så sidden ikke fylder Så meget. Men det er alligevel 9 sider print pr. forumside, så det bliver nogle store filer. 

Når alle sider er gemt, findes der flere sider, der sammenfletter pdf-filer til en samlet fil (søg på pdf merge)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

31 minutes ago, Pumpkins said:

Det er nok ikke den nemmeste måde, men man kan udskrive hele siden (ctrl+p eller cmd+p) og så gemme som pdf. 

Ved signaturer er der et lille kryds i højre hjørne, hvor man kan gemme signaturerne, så sidden ikke fylder Så meget. Men det er alligevel 9 sider print pr. forumside, så det bliver nogle store filer. 

Når alle sider er gemt, findes der flere sider, der sammenfletter pdf-filer til en samlet fil (søg på pdf merge)

 

Tak, det må blive sådan eller den af andre nævnte tunge vej hvis ikke andre kender en smartere måde.

 

Havde dog håbet på en mulighed hvor man kunne arbejde med teksten efterfølgende... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Tumlepigen said:

 

Tak, det må blive sådan eller den af andre nævnte tunge vej hvis ikke andre kender en smartere måde.

 

Havde dog håbet på en mulighed hvor man kunne arbejde med teksten efterfølgende... :unsure

 

Ja, det optimale havde nok været en "gem som tekst"-funktion 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan i ikke få flyttet tråden/trådene til den der hemmelig del af babyklar? Der hvor man skal have 100 besvarelser for at læse med?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 minutes ago, FruAnd15 said:

Kan i ikke få flyttet tråden/trådene til den der hemmelig del af babyklar? Der hvor man skal have 100 besvarelser for at læse med?

Nogle har jo flere "følsomme" tråde. Fx  en "min-vej-til-graviditet"-tråd(måske flere), en "graviditetstråd"(måske flere), og en "mortråd" 
Så det vil jo være rigtigt mange tråde der pludselig skal flyttes med. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, FruAnd15 said:

Kan i ikke få flyttet tråden/trådene til den der hemmelig del af babyklar? Der hvor man skal have 100 besvarelser for at læse med?

 

Det kunne man godt. Men ud over MariaPiesens udmærkede pointe så er ville ideen med at trådene ligger i relevante underforums også smuldre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har selv overvejet at gemme mine tråde i lang tid, blot for at have en back-up selv, hvis der nu skulle ske noget med forummet. Et andet forum jeg har været medlem på i mange år, er for nylig lukket ned, så der mistede jeg også en del indhold. 

 

Har aldrig rigtig fundet en god måde at gøre det på dog. Syntes at Pumpkins råd om at gemme som PDF var godt og det så ud til at fungere fint. Er dog lige blevet opmærksom på, at BK's øverste menulinje (med "INDKØB", "DEBATFORUM", "BLIV GRAVID" osv.) sniger sig ind over dele af nogle af indlæggene, så det skjuler en del af teksten i indlægget i PDF'en <_< Så vil lige råde folk til at tjekke det gemte igennem, inden I evt. får slettet noget. Bare så der ikke går noget tabt, som I ville være kede af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, FruAnd15 said:

Kan i ikke få flyttet tråden/trådene til den der hemmelig del af babyklar? Der hvor man skal have 100 besvarelser for at læse med?

Har også haft den overvejelse men det er for mit vedkommende 4-5 tråde, og hvis alle herinde skal ha flyttet samme mængde (måske mere) bliver fortroligt uoverskuelig og ideen med underforums forsvinder. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

17 hours ago, Alura said:

Har selv overvejet at gemme mine tråde i lang tid, blot for at have en back-up selv, hvis der nu skulle ske noget med forummet. Et andet forum jeg har været medlem på i mange år, er for nylig lukket ned, så der mistede jeg også en del indhold. 

 

Har aldrig rigtig fundet en god måde at gøre det på dog. Syntes at Pumpkins råd om at gemme som PDF var godt og det så ud til at fungere fint. Er dog lige blevet opmærksom på, at BK's øverste menulinje (med "INDKØB", "DEBATFORUM", "BLIV GRAVID" osv.) sniger sig ind over dele af nogle af indlæggene, så det skjuler en del af teksten i indlægget i PDF'en <_< Så vil lige råde folk til at tjekke det gemte igennem, inden I evt. får slettet noget. Bare så der ikke går noget tabt, som I ville være kede af.

 

Så fandt jeg løsningen på ovenstående problem. Inden man trykker 'gem' skal man fjerne fluebenet ud for 'Sidehoveder og -fødder' (har gemt i Chrome, kan ikke se lignende mulighed når der gemmes i Firefox og IE bruger jeg ikke, så den har jeg ikke tjekket). 


Se den røde ring:

 

Save.jpg

 

EDIT: det her er alligevel ikke løsningen, se de nedenstående posts.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nope, det blev så alligevel ved med at drille efter jeg gjorde det ovenstående <_< I hvert fald var problemet der fortsat på nogle sider og ikke på andre. Har nu fået indkredset problemet til åbenbart at handle om, at jeg ikke har fået scrollet helt op på siden, før jeg har trykket Ctrl + P i mange af tilfældene. Da jeg først scrollede helt op inden jeg gemte, holdt det op med at drille. Go figure, det var så dagens hovedpine :rolleyes 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 hours ago, Alura said:

Nope, det blev så alligevel ved med at drille efter jeg gjorde det ovenstående <_< I hvert fald var problemet der fortsat på nogle sider og ikke på andre. Har nu fået indkredset problemet til åbenbart at handle om, at jeg ikke har fået scrollet helt op på siden, før jeg har trykket Ctrl + P i mange af tilfældene. Da jeg først scrollede helt op inden jeg gemte, holdt det op med at drille. Go figure, det var så dagens hovedpine :rolleyes 

 

Det lyder godt nok ret omstændigt <_<

 

Tak fordi du deler erfaringerne! :tak 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, Tumlepigen said:

 

Det lyder godt nok ret omstændigt <_<

 

Tak fordi du deler erfaringerne! :tak 

 

Det synes jeg egentlig ikke at det er. Når bare man ikke først opdager det, efter at man har kopieret i nærheden af 100 sider og så skal starte forfra :P 

 

Men kan nu konstatere, at det ikke har noget at gøre med sidehovede og -fødder, som først antaget (men der bliver mindre rod på siderne, hvis man fjerner det dog), men at det alene afhænger af, om der er blevet scrollet helt op på siden, inden man trykker Ctrl + P. Det har nok bare været et tilfælde, at jeg fik scrollet op samtidig med at jeg fik fjernet fluebenet og så troede jeg, at det var det, der havde gjort udslaget.

 

Og det var så lidt da. Der er ingen grund til at flere skal sidde og få hovedpine over det, hvis det kan undgås :) 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Darling har du tid til det, vil du saa lave en lille guide for dummies? 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, ville være fantastisk med en lille guide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er en gennemgang af hvordan jeg har gjort fra PC og i Chrome:

 

  • Find første side i den tråd du gerne vil gemme. Vær obs på, at når man springer videre til næste side i tråden, så har (i hvert fald min) browseren en tendens til at springe til første post i tråden og altså ikke vise toppen af siden. Sørg for at scrolle helt op til toppen af siden, inden du gemmer den, ellers vil BK's topmenu lægge sig ind over nogle af indlæggene og skjule noget af teksten i din PDF.
  • Som Pumpkins nævnte, kan det også være en god idé at trykke på krydset ved folks signaturer og vælge at fjerne alle signaturer, så man ikke har dem til at fylde en masse i det gemte dokument.
  • Når du er på den side du gerne vil gemme, evt. har fjernet signaturer og har scrollet helt op til toppen trykker du på CTRL + P eller CMD + P.
  • Nu får du en side op, der ser sådan her ud (forudsat at du bruger Chrome ligesom jeg gør):

Gem1.jpg

 

Hvis du fjerner fluebenet ud for 'Sidehoveder og -fødder' (se den røde pil), så får du lidt mindre støj på de sider du gemmer. Du behøver kun at klikke det væk én gang, herefter huskes det hver gang du gemmer en side.

 

  • Nu trykker du på 'Gem' (se den røde pil på billedet herunder) og vælger hvor du vil gemme din fil. Opret gerne en mappe til dem på skrivebordet f.eks., det gør det lettere senere, hvis man har mange sider.

 

Gem2.jpg

 

Dette gør du nu med alle siderne i din tråd (det tager ikke nær så lang tid, som man skulle tro).

 

Hvis man har mange sider i sin tråd, får man mange PDF filer. Dem kan man samle til én PDF ved at bruge for eksempel denne side. Mange af de sider der tilbyder at merge PDF'er på nettet kræver betaling, hvis man har meget data eller mange sider. Den side jeg linkede til, har et max. på at merge 15 PDF'er ad gangen, men så er det også gratis. Jeg valgte at merge mine PDF filer 15 og 15 ad gangen. Da jeg havde gjort det med dem alle, mergede jeg så igen de filer med hinanden, til hele tråden var samlet i ét PDF dokument. 

 

For at begynde at merge dine PDF filer, trykker du på 'select PDF files' (se den røde pil):

 

Gem3.jpg

 

Du behøver ikke at sidde og vælge alle 15 (eller hvor mange du nu skal merge) enkeltvis. Du kan i stedet holde CTRL nede og markere 15 ad gangen med musen, sådan her:

 

Gem5.jpg

 

Når du har markeret de filer du vil åbne, trykker du på 'åbn' (se den røde pil foroven).

 

Nu får du en oversigt frem over de filer du har valgt og kan trykke på den sorte 'merge PDF' knap længere nede på siden (se den røde pil):

 

Gem6.jpg

 

Så snart siden har sammenføjet dine filer, vil du kunne trykke på 'Download merged PDF' (se den røde pil):

 

Gem7.jpg

 

Nu ligger den mergede PDF på din computer, der hvor du har valgt at downloade den til. Og så fremdeles kan man så blive ved, til man har fået gemt alle de tråde, som man vil.

 

Håber at det gav mening, ellers spørg :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh piger..... bliver så ked af det når jeg læser her :( 

 

Jeg ved godt i har prøvet at ændre omstændighederne, og prøver ikke at starte en debat! Men øv hvis jeres dejlige tråde forsvinder!! (Og endnu værre hvis i gør, det må i altså ikke :(:(:( )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, TroldeMor said:

Åh piger..... bliver så ked af det når jeg læser her :( 

 

Jeg ved godt i har prøvet at ændre omstændighederne, og prøver ikke at starte en debat! Men øv hvis jeres dejlige tråde forsvinder!! (Og endnu værre hvis i gør, det må i altså ikke :(:(:( )

 

:ditto 

 

Og btw - jeg går ingen steder :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, TroldeMor said:

Åh piger..... bliver så ked af det når jeg læser her :( 

 

Jeg ved godt i har prøvet at ændre omstændighederne, og prøver ikke at starte en debat! Men øv hvis jeres dejlige tråde forsvinder!! (Og endnu værre hvis i gør, det må i altså ikke :(:(:( )

Det gør også mig ked af det, at det bliver nød til at være sådan. Jeg kommer virkelig til at savne at sidde og læse tilbage i de gamle tråde herinde. Men det må blive offline i stedet. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Pumpkins said:

Det gør også mig ked af det, at det bliver nød til at være sådan. Jeg kommer virkelig til at savne at sidde og læse tilbage i de gamle tråde herinde. Men det må blive offline i stedet. :(

 

Hvorfor? Hvad er det jeg ikke forstår? 

 

Jeg vil savne dig :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13 minutes ago, Stephi-moren said:

 

Hvorfor? Hvad er det jeg ikke forstår? 

 

Jeg vil savne dig :kiss 

Tjek evt tråden "lukkede forum" 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.