Tumlepigen

Nem måde at få "kopieret" indhold af tråd på?

107 indlæg i dette emne

26 minutes ago, Katrinemus said:

Jeg har også ansøgt om jeres guldgruppe :kram2 

Er du kommet Facebook? :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, lollerberg said:

Den er hemmelig. Den er bare ikke skjult, så man derfor kan finde frem til den. Men altså ikke-medlemmer kan ikke læse med

 

9 hours ago, Fru.Mor said:

Den er bare lukket :unsure

 

Den er lukket, men jeg vil gerne goere den hemmelig - for mig er det ikke udelukket! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, AnitaFH said:

Er du kommet Facebook? :yay

Ja var jeg ikke det sidst? :chin: det er jo nymodens forstår du :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

33 minutes ago, Katrinemus said:

Jeg har også ansøgt om jeres guldgruppe :kram2 

 

Så er du kommet på Facebook :D

 

 

Jeg har også ansøgt gruppen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Camils said:

 

Så er du kommet på Facebook :D

 

 

Jeg har også ansøgt gruppen :)

Yes Yes :bunny 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også søgt om medlemskab :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også ansøgt, (hedder Rikke). :-) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

34 minutes ago, LulleS said:

Jeg vil også gerne være med på FB - tænker ikke at der reelt er den helt store ændring og at dem der vil snage, snager uanset. Det springende punkt for mig er at det hele har været søgbart på Google - og så ved en fejl?! Det er simpelthen for uprofessionelt IMO - jeg arbejder til daglig med den slags datasikkerhed, og tør slet ikke tænke på hvad konsekvensen ville være, hvis vi lavede sådan en ændring uden at advisere - fejl eller ej. Så for mig handler det mere om at tilliden til, at der ikke sker lignende eller større fejl, ikke er der.

 

Jeg har ikke delt noget som ikke kan tåle offentligheden, men når man ikke kan stole på at præmissen for forummet ikke ændres uden advisering, så bliver jeg bekymret - uanset bevæggrunde og mulige fejl. Det kunne i princippet ske med fortroligt forum også så...

 

Selvom det nu angiveligt bliver taget af Google, er jeg ikke helt klar over, om vores tråde vil dukke op på en søgning på Babyklar.dk - er der nogen som ved det?

 

 

 

Jeg har faaet slettet i fortrolig. Taenk, hvis det blev offentligt! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker lidt; bliver det reelt set slettet eller blot gemt i en usynlig del af forum og 'arkiveret'? Er der nogen der ved det?

 

Bed blot mærke i, at mit antal af besvarelser under min profil nu er det samme, her efter at jeg har fået slettet mine syv personlige tråde, som inden. Det burde vel så justere sig, når en masse af mine besvarelser er blevet slettet, tænker jeg. Samtidig kan jeg se på forsiden, at antallet af besvarelser i det specifikke underforum er faldet. Så forummet har altså registreret at mine tråde er blevet slettet fra et bestemt underforum - men mit personlige antal af besvarelser er stadig uændret efter sletningen :chin: 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, Alura said:

Jeg tænker lidt; bliver det reelt set slettet eller blot gemt i en usynlig del af forum og 'arkiveret'? Er der nogen der ved det?

 

Bed blot mærke i, at mit antal af besvarelser under min profil nu er det samme, her efter at jeg har fået slettet mine syv personlige tråde, som inden. Det burde vel så justere sig, når en masse af mine besvarelser er blevet slettet, tænker jeg. Samtidig kan jeg se på forsiden, at antallet af besvarelser i det specifikke underforum er faldet. Så forummet har altså registreret at mine tråde er blevet slettet fra et bestemt underforum - men mit personlige antal af besvarelser er stadig uændret efter sletningen :chin: 

 

Altsaa, hvis du gaar ind og ud af en butiksdoer, som har taeller paa, saa sletter den jo ikke den taelling bare fordi du leverer varen i butikken tilbage... Taenker jeg umiddelbart.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, Alura said:

Jeg tænker lidt; bliver det reelt set slettet eller blot gemt i en usynlig del af forum og 'arkiveret'? Er der nogen der ved det?

 

Bed blot mærke i, at mit antal af besvarelser under min profil nu er det samme, her efter at jeg har fået slettet mine syv personlige tråde, som inden. Det burde vel så justere sig, når en masse af mine besvarelser er blevet slettet, tænker jeg. Samtidig kan jeg se på forsiden, at antallet af besvarelser i det specifikke underforum er faldet. Så forummet har altså registreret at mine tråde er blevet slettet fra et bestemt underforum - men mit personlige antal af besvarelser er stadig uændret efter sletningen :chin: 

 

Mon ikke det er 2 forskellige "tællere"? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 minutes ago, Camillat said:

 

Altsaa, hvis du gaar ind og ud af en butiksdoer, som har taeller paa, saa sletter den jo ikke den taelling bare fordi du leverer varen i butikken tilbage... Taenker jeg umiddelbart.. 

 

10 minutes ago, Mrs-Rina said:

 

Mon ikke det er 2 forskellige "tællere"? :chin:

 

Altså jeg aner det ikke. Det var bare min Hr. mand der spurgte til, om det egentlig blev slettet eller arkivet. Han har administreret et forum tidligere, hvor de netop havde mulighed for at arkivere gamle emner 'usynligt', med det formål at brugernes antal post og aktivitetsniveau kunne forblive intakt, selv hvis de blev nødt til at fjerne emner, der ikke længere var relevante. Han testede det lige for sjov med at slette et af hans gamle indlæg på det forum og der faldt hans antal af besvarelser rent faktisk med en, da han gjorde det. Selvfølgelig kan der være forskel på forums, men det var derfor jeg undrede mig. Synes egentlig bare at det var rart at vide, hvis der rent faktisk blev gemt en kopi et sted.

 

Nå, jeg hører Martin ad, det må være den bedste måde at få vished på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh, jeg vil egentlig gerne være medlem af facebookgruppen, men en af grundene til at jeg skriver på BK, er at jeg kan være anonym, og det kan jeg jo ikke på facebook :unsure Jeg bryder mig ikke voldsomt om facebookgrupper, netop af den grund :( Men jeg vil så gerne være med...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt med på, at privatlivet ikke er meget mere eller mindre beskyttet ved en formløs oprettelse af bruger - men det er dog noget, der lige vil få folk til lige at overveje et øjeblik.

 

Mest af alt, så er der (og jeg er nu ellers ikke så dramatisk af mig) noget ved det hele, der giver mig en lidt uneasy mavefornemmelse. Der er noget logik, der halter i "ændring der er meldt ud", der bliver "måske ikke meldt ud" til "jamen, det er sket ved en fejl" til "men fejlen er på magisk vis en ændring til lige sådan som vi og fremtiden vil have, så det er sådan det bliver".

 

Det er jo helt fair omend måske lidt ærgerligt, at ejerne af en side, der skal tjene penge, gerne vil tjene penge - det er bare et ret ærgerligt forløb - og så er jeg aldrig rigtig blevet venner med det ny layout, jeg er åbenbart noget slow... :rolleyes 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, roselein said:

Åhh, jeg vil egentlig gerne være medlem af facebookgruppen, men en af grundene til at jeg skriver på BK, er at jeg kan være anonym, og det kan jeg jo ikke på facebook :unsure Jeg bryder mig ikke voldsomt om facebookgrupper, netop af den grund :( Men jeg vil så gerne være med...

 

Facebbokgruppen er en midlertidig platform, en landeplads, saa vi ikke mister kontakten. 

 

31 minutes ago, Lady H said:

Jeg er helt med på, at privatlivet ikke er meget mere eller mindre beskyttet ved en formløs oprettelse af bruger - men det er dog noget, der lige vil få folk til lige at overveje et øjeblik.

 

Mest af alt, så er der (og jeg er nu ellers ikke så dramatisk af mig) noget ved det hele, der giver mig en lidt uneasy mavefornemmelse. Der er noget logik, der halter i "ændring der er meldt ud", der bliver "måske ikke meldt ud" til "jamen, det er sket ved en fejl" til "men fejlen er på magisk vis en ændring til lige sådan som vi og fremtiden vil have, så det er sådan det bliver".

 

Det er jo helt fair omend måske lidt ærgerligt, at ejerne af en side, der skal tjene penge, gerne vil tjene penge - det er bare et ret ærgerligt forløb - og så er jeg aldrig rigtig blevet venner med det ny layout, jeg er åbenbart noget slow... :rolleyes 

 

Det er mit springende punkt. Og at der er en tendesn til at feje det under gulvtaeppet. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

32 minutes ago, Lady H said:

Jeg er helt med på, at privatlivet ikke er meget mere eller mindre beskyttet ved en formløs oprettelse af bruger - men det er dog noget, der lige vil få folk til lige at overveje et øjeblik.

 

Mest af alt, så er der (og jeg er nu ellers ikke så dramatisk af mig) noget ved det hele, der giver mig en lidt uneasy mavefornemmelse. Der er noget logik, der halter i "ændring der er meldt ud", der bliver "måske ikke meldt ud" til "jamen, det er sket ved en fejl" til "men fejlen er på magisk vis en ændring til lige sådan som vi og fremtiden vil have, så det er sådan det bliver".

 

Det er jo helt fair omend måske lidt ærgerligt, at ejerne af en side, der skal tjene penge, gerne vil tjene penge - det er bare et ret ærgerligt forløb - og så er jeg aldrig rigtig blevet venner med det ny layout, jeg er åbenbart noget slow... :rolleyes 

Fuldstændig enig! Det er netop følelsen af at være snigløbet der går mig på, ikke ændringen i sig selv.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, roselein said:

Åhh, jeg vil egentlig gerne være medlem af facebookgruppen, men en af grundene til at jeg skriver på BK, er at jeg kan være anonym, og det kan jeg jo ikke på facebook :unsure Jeg bryder mig ikke voldsomt om facebookgrupper, netop af den grund :( Men jeg vil så gerne være med...

 

Ditto.

Er der nogen der ved, om andre på ens Facebook kan se, at man er medlem af gruppen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

30 minutes ago, PernilleMaj said:

 

Ditto.

Er der nogen der ved, om andre på ens Facebook kan se, at man er medlem af gruppen?

 De kan se du er medlem, ikke hvad du skriver, så længe gruppen er lukket.

 

Hvis den bliver hemmelig så kan andre ikke se du er medlem (der er afstemning lige nu)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

31 minutes ago, PernilleMaj said:

 

Ditto.

Er der nogen der ved, om andre på ens Facebook kan se, at man er medlem af gruppen?

 

Hvis ikke gruppen er hemmelig, så vil jeg mene de kan :unsure 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

man kan vel, hvis den ikke er hemmelig. Hvis det er et afgoerende spoergsmaal, saa laver vi gruppen hemmelig. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, Alura said:

Jeg tænker lidt; bliver det reelt set slettet eller blot gemt i en usynlig del af forum og 'arkiveret'? Er der nogen der ved det?

 

Bed blot mærke i, at mit antal af besvarelser under min profil nu er det samme, her efter at jeg har fået slettet mine syv personlige tråde, som inden. Det burde vel så justere sig, når en masse af mine besvarelser er blevet slettet, tænker jeg. Samtidig kan jeg se på forsiden, at antallet af besvarelser i det specifikke underforum er faldet. Så forummet har altså registreret at mine tråde er blevet slettet fra et bestemt underforum - men mit personlige antal af besvarelser er stadig uændret efter sletningen :chin: 

 

Alt bliver slettet og er væk selvom det ikke fremstår på antal besvarelser på din profil.

Jeg fornemmer en form for konspirations teori om at vi gemmer ting i en usynlig del af Babyklar, og hvad skulle vi så gøre med det, hive det frem igen senere til åbent skue?

Helt ærligt er det der vi er nu?

Svaret er JA til at tråde reelt bliver slettet :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, ki schou said:

 

Alt bliver slettet og er væk selvom det ikke fremstår på antal besvarelser på din profil.

Jeg fornemmer en form for konspirations teori om at vi gemmer ting i en usynlig del af Babyklar, og hvad skulle vi så gøre med det, hive det frem igen senere til åbent skue?

Helt ærligt er det der vi er nu?

Svaret er JA til at tråde reelt bliver slettet :) 

 

Det var bestemt ikke en beskyldning om, at det er det I gør. Jeg spurgte som jeg gjorde, fordi jeg ved, at det er kutyme at gøre på nogle fora. På forums som f.eks. Enjin, justeres antal af besvarelser nemlig, når tråde slettes. Jeg kan jo ikke vide om det også er tilfældet eller ej her, uden at spørge. 

 

Selv hvis det blev gemt, har jeg ikke gjort mig nogen spekulationer om hvad motivet bag så eventuelt skulle være. Jeg ønskede blot at vide, hvad der reelt set blev af mine informationer. Jeg har fuld forståelse for, at bølgerne går lidt højt lige nu og at I er lidt i defensiv, men det var et helt reelt og oprigtigt spørgsmål fra min side, ikke anlæg til konspirationsteorier eller lignende.

 

Og tak for svar på spørgsmålet, både her og fra Martin i PB, det værdsætter jeg :super 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ki, jeg tror, "vi er der nu", hvor brugerne er utrygge, og det kan I takke jer selv for. Uden at skrive "helt ærligt", - helt ærligt. 

 

I har taget en administrativ beslutning, som står jer frit for. I kan også beslutte, hvordan I vil håndtere det. Men når I vælger ikke at håndtere det med åbne kort, så må I jo også kunne forstå, at jeres brugere stiller spørgsmål og føler sig blottede ved at opdage, at de kan google deres ikke-så-åbne tråde ved et tilfælde. 

Det er der vel ikke så meget konspirationsteori i? 

I sælger en vare, som brugerne her i tråden ikke har i lyst til at købe mere - måske nogle andre har. Held og lykke med det. Men det er vel reelt nok, at jeres nuværende brugere stiller spørgsmål ved forummets præmisser - og stiller lidt flere og lidt mere uklare spørgsmål, når nu det viser sig, at trådenes grundlæggende præmis pludselig er helt uklar. 

 

Men godt at slettet betyder slettet. Så er det slået fast! 

 

(Her kunne jeg indsætte glade ballon-smileys, men vælger at lade være. Det er sgu så mærkeligt, når man er tydeligt uenige). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har søgt på FB - og ku ikke lige styre knappen så det ser måske lidt fjollet ud :P 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.