Guest

At vende tilbage til arbejde meget tidligt - amning

6 indlæg i dette emne

Jeg skal føde i Juni og har en udfordring ifm arbejde. Vi har vores eget pilates studio hvor jeg har timer om morgenen og aften. Vi troede vi havde tingene under kontrol ifm hold og barsel men vi har måtte fyre en  medarbejder mod vores gode vilje hvilket gør at vi nu står lidt i en øv situation.

 

Vi har en medarbejder som vi skal mødes med torsdag men hun vil nok ikke kunne tage alle hold. 


Jeg er derfor ret meget i tvivl om hvad vi gør. Skal vi bide i det sure æble og skrive hende op til DP så snart hun er født og måske allerede aflevere hende de få timer pr dag hvor jeg er nød til at arbejde (max 3 timer af gangen) og betale det som det koster? Men hvad så med amning? Jeg ammede Oskar til 4 mdr hvorefter han ikke gad mere. 

Eller skal jeg satse på at hun er en nem baby og tage hende med på arbejde vel vidende at det kan risikere at irritere nogle kunder. Vi er et lille studio hvor vi kommer hinanden meget ved - men omvendt betaler folk også en masse penge for at komme til træning og jeg kan jo ikke garantere at hun ikke bliver mega sur eller ked af det. Hvad gør jeg så? Nogle af holdene om formiddagen er mor/barn hold så der gør det nok ikke så meget men hvad med de andre hold?

 

Er der nogen der er selvstændige eller andre der har stået i en lignende situation som har nogle input eller andre som har nogle tanker om hvordan jeg løser dette? For at holde 9 mdr barsel er ikke en mulighed. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har desværre ikke så mange gode råd til dig i forhold til din situation. Hvis du ikke allerede er klar over det, så skal du huske at medtage i din kalkulation at den kommunale dagpleje ( i hvert fald i min kommune) ikke tager børn der er under 6 måneder, så i så fald, så skal du nok ud at finde en privat med de fordele og ulemper en sådan en medfører :)

Held og lykke. Håber det løser sig for dig :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ikke selvstændig, men måske du kan bruge lidt tanker fra mig alligevel :)

 

Min veninde har fundet en "ekstra bedste" på care.dk. Har ikke selv nogen erfaring med det, så aner ikke hvad det koster, men hvis det er så få timer, er det måske ikke værre end en dagpleje plads. Og så kan det være en fast der kommer hjem til jer og passer og kun har dit barn at se til. Eller evt passer et sted i nærheden af træningscenteret, så du kan amme mellem timerne.

 

Mht amning kan du også leje/købe en brystpumpe og pumpe ud. Vi har haft held med at bruge medela calma sutteflasken, hvor baby skal lave det samme arbejde, som ved brystet, så de ikke bliver "dovne" af at få flaske. Det kræver nok lidt vilje (for Gud hvor er det bare røv at pumpe ud på daglig basis efter min mening), men du kunne pumpe ud hver dag efter du har været afsted nogle timer og dine bryster er ved at sprænge. Og så får dit barn så den mælk dagen efter når du er væk. På den måde har du hele tiden maden til næste dag klar. 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aner det ikke, men hvis jeg bliver gravid med nr. 2, saa vil jeg selv skulle taenke i samme baner - udover at jeg ikke har pasningsmuligheder. Dog eget yogastudie/virksomhed... 

 

Med hensyn til amning, saa ville jeg satse paa at amme saa meget, det er muligt og at pumpe ud for resten. Soerge for at bruge amme-lignende flasker og at det ikke er mig, der giver flaske. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så længe hun er spæd (under 6 mdr.) og det ikke er mere end nogle timer, det drejer sig om, så vil jeg hyre en barnepige, der kommer og passer i den rutine og i de omgivelser, lillepigen er vant til. Mht. amningen ville jeg bare pumpe ud, dog velvidende at det kan spolere den resterende amning. Det er nemmere at få mælk ud fra en sutteflaske end af et bryst, så hun kan risikere at nægte brystet efter et stykke tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm den er lidt svær..

Hvis jeg stod i din/jeres situation ville jeg, (når hun nu er så lille) tage en barnepige med på job, som så kunne tage sig af baby imens du har hold..Jeg ville aldrig afleverer hende til en dagplejemor og tage væk fra så lille er barn.

Så den eneste løsning for mig ville være at tage hende med.. Men altså at have en barnepige med i de timer det drejede sig om. Og sørge for at have udmalket mælk med i flaske som barnepigen kunne give.

Jeg synes nemlig heller ikke at man kan tillade sig at have en sur/ked baby med inde under selve træningen, da kunderne jo har betalt for at få en koncentreret undervisning..og jeg ville faktisk selv synes der var mega forstyrrende hvis jeg var til træning og der var en baby med.

Jeg læste i øvrigt lige dit spørgsmål op for en veninde..og ville benytte samme løsningsmodel som jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER