Mand25

Har brug for hjælp mistanke om det IK er mit barn

6 indlæg i dette emne

Hej alle i kvinder jeg er en mand på 25 år er sammen med min kæreste i snart 2 år Vi har prøvet lidt på det baby projekt men stoppet da det ikke lykkedes men min kone sagde igår at hun havde det. Lidt mærkeligt og kvalme . Det skal siges at mit spørgsmål er jeg er bange for at hun har været mig utro eller et eller andet og måske bleven gravid  da jeg ved at hun rigtig gerne vil være gravid og have barn sammen med mig ? Uden at sige noget til mig ved godt det lyder mærkeligt. Så mit spørgsmål er vis jeg har mistanke om det måske ikke er mit barn hvordan kan jeg finde ud af det og hvornår kan det lade sig gøre ? Kom med råd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis I er gift vil du blive registreret som barnets far. Ellers skal du underskrive at du er det. Hvis I har haft sex i den periode hvor barnet er undfanget er der nok stor sandsynlighed for at det er dig som er faderen. Hvis du ikke anerkender faderskabet går sagen til statsforvaltningen som vil fastslå faderskabet udfra blodprøver. Disse tages af to omgange når barnet er ca 6 mdr gammelt - eller sådan var det i hvert fald da jeg var igennem sådan en sag for en del år siden. Jeg vil tro du kan finde oplysningerne på statsforvaltningens hjemmeside eller ved at ringe der til. Der findes mig bekendt ingen måde at fastlå hvem der er far til et ufødt barn. Jeg kan ikke helt læse ud af dit indlæg om din partner er gravid eller I bare har mistanke?

 

Held og lykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vis jeg underskriver at jeg er barnets far bliver der så taget blodprøver først eller ikke ? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sega74 ved du om vis jeg underskriver på papirne at jeg er barnets far vælger lægen så at tage blodprøver for det? Eller bliver der bare underskrevet også er de det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der bliver kun taget blodprøver hvis du ikke underskriver. I så fald skal moderen oplyse hvem der kan være far til hendes barn og den/de formodede bliver så bedt om at afgive blodprøve. Det kan være en temmelig langtrukken sagsgang og man skal regne med at barnet er 8-12 mdr gammelt før det er afgjort. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg spørge hvorfor du mistænker at det ikke er dit barn?

 

Mange kvinder siger jo netop, at de gerne vil holde en pause fra projekt baby hvis det ikke lige lykkes med det samme fordi vi alle godt ved at det at ønske et barn så meget ofte fører det til modsatte resultat? Måske hun har forsøgt at skubbe det i baggrunden og ikke teste for ÆL mm men bare lade naturen gå sin gang.


Vi opgav projekt baby sidste år og droppede det helt og solgte alle ting og pludselig er jeg gravid. Jo vi har været sammen 2 gange den mdr det er sket men ikke på det tidspunkt hvor undfangelsen er sket ifølge terminen. Det var både før og efter men ikke på nøjagtig den dag. Men da sædceller kan holde sig i op til 5 dage så er det jo nok det der er sket for jeg har ikke været min mand utro. Han måtte af hjertet gerne få en blodprøve. Men han ville samtidig også skulle underskrive andre papirer ved samme lejlighed - f.eks skilsmisse. For jeg ved jeg ikke har været ham utro men hvis han seriøst kom og bad om en faderskabsprøve, så tror jeg faktisk at den grundliggende tillid i vores forhold ville være væk. Så vær klar på de mulige konsekvenser med sådan en udmelding. 

 

Men mon ikke du skulle se først om hun er gravid. Og så ellers tage en snak med hende omkring dine følelser - for der må være noget der gør at du tænker hun må have været dig utro og det kan bestemt ikke være en sjov følelse. 

 

Og forøvrigt så velkommen herind:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER