Pinar

Sommerferie i Italien

5 indlæg i dette emne

Er der nogle herinde, som har nogle gode idéer til destinationer i Norditalien :)

 

Vi rejser med to børn på henholdsvis 1 1/2 og 4 til den tid, så sandstrand med lavt vand er et must og jeg tænker også lejlighed fremfor hotel.

Udover det tror jeg, vi tager nogle dage i Bologna, som det sydligste punkt.

 

Hvis der er andre tanker omkring ferie i Italien, så hører jeg dem gerne.

 

Ps. Vi kender landet godt, men mangler at finde de børnevenlige steder, evt. en by man kan vende tilbage til.  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I kan komme ned til mig :D Aj, vi har ikke en strand og floden er nok lige koelig nok til den lille. 

 

Vi tager selv gerne paa campingferie ved Cavallino ved Venedig. Vi bruger at leje et mobilehome. 

Jeg vil anbefale noget med koekken, saa I selv kan lave aftensmad, qua de sene spisetider. Det er ogsaa en af grundene til at vi tager paa camping. 


Ellers koerer jeg til Cervia, naar jeg tager til stranden med Noah(og min mand, men han arbejder i weekenderne). Der er det i hvert fald boernevenligt og hyggeligt ogsaa ud paa aftenen. Der er strandbade med liggestole og paraplyer, saa det er ikke saa naturligt igen, men det er til gengaeld rart med parasol og faciliteter som legeplads, toilet, bad og bar. Ikke Pinarella, ikke Milano Marittima, men Cervia. De ligger taet og det ene er lidt tarveligt, det andet stoejende/trendsetterested. 

 

Alternativ vil jeg foreslaa Gardasøen. Pesciera er hyggeligt og der er lidt "strand". 

 

 

 

 

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 hours ago, Camillat said:

I kan komme ned til mig :D Aj, vi har ikke en strand og floden er nok lige koelig nok til den lille. 

 

Vi tager selv gerne paa campingferie ved Cavallino ved Venedig. Vi bruger at leje et mobilehome. 

Jeg vil anbefale noget med koekken, saa I selv kan lave aftensmad, qua de sene spisetider. Det er ogsaa en af grundene til at vi tager paa camping. 


Ellers koerer jeg til Cervia, naar jeg tager til stranden med Noah(og min mand, men han arbejder i weekenderne). Der er det i hvert fald boernevenligt og hyggeligt ogsaa ud paa aftenen. Der er strandbade med liggestole og paraplyer, saa det er ikke saa naturligt igen, men det er til gengaeld rart med parasol og faciliteter som legeplads, toilet, bad og bar. Ikke Pinarella, ikke Milano Marittima, men Cervia. De ligger taet og det ene er lidt tarveligt, det andet stoejende/trendsetterested. 

 

Alternativ vil jeg foreslaa Gardasøen. Pesciera er hyggeligt og der er lidt "strand". 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hvis man kører selv til Italien...er gardasøen så ikke et godt sted med børn? Det har vi nemlig overvejet at prøve hvis dansk sommervejr ikke er for godt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altsaa, jeg var paa en campingplads ved Pesciera del Garda, som laa lige ned til vandet og havde pool osv... Der er jo mange forskellige overnatningsmuligheder og der ligger ogsaa en hi-end camping, som jeg gerne vil finde navnet paa, hvis det er. 

 

Jo, det synes jeg! Og der er Gradaland i naerheden, alt efter hvor store boernene er. Det er bedst med stoerre boern, siger italienerne. 

 

Ellers er der Lido di Jesolo - der vi tager paa camping, som sagt, men der er ogsaa hoteller. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det jo en gammel tråd. Gad vide om du fik booket ferie i Italien? 

 

Vi skal til Gardasøen for andet år i træk. Det er Peschiera del Garda vi tager til, som Camilla også nævner. Vores camping plads hedder Bella Italia :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER