Marry

Gravid/ikke gravid?

31 indlæg i dette emne

Hej alle nu har jeg taget en graviditetstest og er 2 dage over min "planlagte menstruation". Min menstruation er uregelmæssig og derfor aldrig til at regne med. Det er 30 dage siden med sidste menstruation sluttede. Jeg tog derfor en test i morges som viser det man kalder "svag" positiv. Problemet er bare jeg ikke rigtig ved hvad det betyder og hvordan jeg skal forholde mig til det? Min mave er lidt mere oppustet end den plejer og dagen igår havde jeg smerter i underlivet. Jeg ved ikke om det er fordi menses er på vej eller ??
Har I prøvet noget lignende/ved noget 
Vh :)

Skærmbillede 2017-02-12 kl. 09.14.09.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den test er da bestemt positiv, så jeg vil helt klart mene at du er gravid. Tillykke :) 

 

Menstruations-agtige smerter er helt normalt, især i starten. Det er fordi den lille spire er godt i gang med at indrette sig i livmoderen :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak (tror jeg).. Vil ikke håbe for meget :o  
Vi har prøvet i 5 måneder nu og tør næsten ikke håbe, når stregen er så "svag"  - hvad det så end betyder. 
Hvornår er man sikker?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13 minutes ago, Marry said:

Tak (tror jeg).. Vil ikke håbe for meget :o  
Vi har prøvet i 5 måneder nu og tør næsten ikke håbe, når stregen er så "svag"  - hvad det så end betyder. 
Hvornår er man sikker?

En svag teststreg behøver ikke betyde noget. Evt. er du ikke over forventet mensdag endnu, du skriver jo at den er uregelmæssig. Jeg startede også med en lidt svagere streg, og testede så igen to dage senere, hvor den var markant tydeligere. 

 

Åh, man er jo aldrig sikker på at graviditeten bliver der, men hvis du tænker på hvornår man er sikker på at man er gravid - når testen er positiv, og det er din :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Din test er slet ikke svag :) Den er tydeligt positiv og helt 'normal' i styrke i forhold til, at du skulle have mens nu her. Du er gravid :yay Stort tillykke :loveshower 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, MorAnja said:

Den test er da bestemt positiv, så jeg vil helt klart mene at du er gravid. Tillykke :) 

 

Menstruations-agtige smerter er helt normalt, især i starten. Det er fordi den lille spire er godt i gang med at indrette sig i livmoderen :) 

:ditto Tillykke! :loveshower 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tillykke!! den ER positiv :D:bd :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke den er da helt klar positiv :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med de andre i koret - den test der er bestemt ikke svagt positiv. Svagt positiv er når vi skal vende skærmen og vippe og dreje for at se om der måske er noget. 

 

Den der kan jeg se fra lang afstand at den er fin positiv. 

 

Så jeg vil godt ønske dig hjertelig tillykke herfra. Du skal være MOR:hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar alle sammen :wub
Jeg tager en test igen i morgen for en sikkerhedskyld. 
 

Skal jeg bestille en tid hos lægen med det samme eller vente til de "planlagte" menses dage er overstået?
 
 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

22 minutes ago, Marry said:

Tak for svar alle sammen :wub
Jeg tager en test igen i morgen for en sikkerhedskyld. 
 

Skal jeg bestille en tid hos lægen med det samme eller vente til de "planlagte" menses dage er overstået?
 
 

Jeg ville bestille i god tid. Det er jo en lang tid de skal afsætte så den kan du godt booke i god tid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tager det lang tid? 
HVordan foretages undersøgelsen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Marry said:

Tager det lang tid? 
HVordan foretages undersøgelsen?

 

Det er ikke så meget en undersøgelse som det er en snak. Du skal udfylde en masse papirer ift vandrejournal.  Snakke fødsel, kost, livsstil mm og alm befindende. Det tager tid. Og så kan det inkludere en gynækologisk undersøgelse men ikke nødvendigvis. 

 

Mener min tog 30-45 min da vi også gennemgik min tidligere fødsel og graviditet 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lægen tester ikke om du er gravid - de bruger samme tests som du selv gør, så du skal ikke til lægen før om flere uger. Men bestil tiden nu, så du er sikker på at kunne vælge tidspunktet selv :)

kæmpe tillykke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har du taget en test idag? :) vi elsker tests :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det har jeg :) 

denne er fra i morges

IMG_0169.JPG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mave følels stadig underlig. 

Jeg har sådan små kramper eller stik og har svært ved at finde ro. Jeg er mere træt end normalt.

Er det normalt, når man er gravid? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så flot en test :):yay 

Ork ja, træthed er en dræber, når man er gravid :P Det er hårdt, men helt normalt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

super flot test :D:mini-cigogne-bebe-0384: 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det stadig "underligt" i maven... Er det normalt? Har I prøvet det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

45 minutes ago, Marry said:

Jeg har det stadig "underligt" i maven... Er det normalt? Har I prøvet det?

 

Det er HELT normalt :balloons

 

Og så fin en test idag. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så bange for at tabe barnet :I Har læst det sker hos hver tredje og er blevet meget nervøs! 
JEg smider lige et par spørgsmål, da jeg er total ny i denne verden. Håber I vil besvare. 


Har I oplevet at tabe barnet og hvordan håndtere i sorg osv?
Hvornår kan man tillade sig at være glad, altså sikker?
Hvornår fortalte I det til jeres famile?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 

On 2/14/2017 at 1:25 PM, Marry said:

Jeg er så bange for at tabe barnet :I Har læst det sker hos hver tredje og er blevet meget nervøs! 
JEg smider lige et par spørgsmål, da jeg er total ny i denne verden. Håber I vil besvare. 


Har I oplevet at tabe barnet og hvordan håndtere i sorg osv?
Hvornår kan man tillade sig at være glad, altså sikker?
Hvornår fortalte I det til jeres famile?

 

Hej Marry!

 

Jeg er også ny her, til gengæld kender jeg til graviditet fra mit fag. 

 

Vi har prøvet cirka lige så længe som dig, og jeg var gravid i sidste cyklus - desværre kun kort tid. Jeg føler jeg kan relatere til det du skriver. :) 

Jeg blev ellevild af glæde, for en positiv test er positiv!

Graviditetsteste er ikke lavet til at afsløre nogen grad - kun ja eller nej.

Det betyder, at du er gravid, og det må du være så glad for som du har lyst til! Jeg kan godt forstå ideen i at gardere sig, men efter min mening er det at berøve sig selv noget glæde. :) Jeg kan godt lide den tekst, jeg fandt i en bog af Thomas Oldrup:

(Teksten er henvendt til den kommende far, derfor omtales du som "kæresten" og "hun")

 

"Tænk over, hvad funktionen egentlig skulle være. Hvad får I ud af at undlade at glæde jer? Bliver I mindre kede af det, hvis det viser sig, at hun alligevel ikke er gravid? Det eneste, du opnår ved at lade, som om du ikke glæder dig, er at mindske din kærestes glæde. Og dermed afbøde slaget en smule, hvis hun alligevel får menstruation om et par dage. Du kan næppe forhinde hende i at blive ked af det. Du kan muligvis få hende til at dele det mindre med dig, men er det det, du vil?

Måske tør du ikke sige når endnu, men kun hvis. Så har du garderet dig. Men egentlig er det sjovere at gå rundt uden den der brynje af voksen forbeholdenhed. Sig da NÅR! Og tag sorgen og skuffelsen, hvis den kommer. HVIS den kommer."

 

Og han skriver også, at du kan lige så godt vænne dig til at bekymre dig - den følelse slipper du aldrig af med når du bliver forælder ;)

(Bogen er generelt super velinformeret og velskrevet - klart en anbefaling!)

 

Jeg har brugt den der passage til meget omkring graviditet: For eksempel hedder det for mig og min kæreste ikke hvis men når jeg bliver gravid. 

 

Med hensyn til at være sikker, så stiger risikoen for at alt er som det skal være dag for dag.

 

Hvis noget går galt, skal vi så ikke tage det til den tid? :) Jeg er sikker på, det går fint med din graviditet, men hvis det var mig, ville jeg dele nyheden med min kæreste eller en god veninde - glæden bliver kun større - og samtidig er der en der ved, hvad du går gennem, hvis det ikke går som det skal.

 

Selv ringede jeg til min kæreste med det samme, bookede tid hos lægen samme aften og talte med mine veninder efter et par dage ;) Nu da det er nogle uger bag mig, er de to teste et meget skattet eje, og jeg er utroligt stolt over at jeg har været gravid.

 

Kærlige hilsner Amalie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Emilie. Tusind tak for svar. 
Jeg er ked af det der skete for dig, men du skal nok blive gravid igen <3

 

Hvordan ved man man mister barnet? bløder det og gør det ondt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sødt af dig, tusind tak! <3 

Jeg har det heldigvis meget bedre nu, og tror du har helt ret :)

 

Ja, jeg begyndte at bløde efter nogle dage. Det havde jeg også gjort et par dage før jeg testede positiv, hvilket måske var implantationsblødning. Anyway, det blev lige som ved og blev lidt for meget til at det kunne passe, så jeg gav det nogle dage uden tests (for lige at give mig selv luft og hormonerne tid til at ændre sig nok til at jeg kunne se testens resultat klart), og testede igen en fem dage senere hvor den var negativ.

Det blødte langsomt, men jeg hjalp det lidt på vej med en tampon (sorry hvis det er TMI) og var overstået efter en tre-fire dage. Lidt irriterende, det ikke bare kunne gå hurtigt som et plaster.

Men det gjorde til gengæld ikke ondt, nej! Havde nogle jag en gang i mellem over de to uger det hele stod på, men det tror jeg bare var almindelige mavesmerter ;) 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER