mille1981

Varm mad efter skole?

11 indlæg i dette emne

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af om jeg er blevet en gammel, forstokket regelrytter, eller om jeg er på rette spor her, så vil meget gerne have lidt input...

 

U er efterhånden snart 16 år, og er begyndt at lave en del varm mad når han kommer hjem fra skole. Det er primært pasta (så vidt jeg ved) med kan også være fiskefileter, fiskepinde eller andet nemt fra fryseren. 

Jeg er ikke fan. Både fordi der pludselig kan mangle noget jeg skal bruge til aftensmad, men jeg har også altid haft et princip om, at hvis man spiser uden for hovedmåltiderne, så er det rugbrød eller frugt/grønt. Er det gammeldags?

Hans kæreste er her også tit, og hun er mega-kræsen. Som i kan ikke lide rugbrød eller grovboller. Og jeg kan jo heller ikke lide at hun ikke kan få noget at spise. Han siger, at hun bare spiser pasta derhjemme. 

 

Hit me. Er det normalt lige at lave lidt varm mad efter skole? Eller er det bare blevet en dårlig vane? Vi spiser aftensmad kl 17/17.30. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved ikke, om det er normalt, men jeg gjorde det også :whistling

 

Pasta, pølser, ris, supper. Især aspargessuppe spiste jeg meget. :D

 

Hvis han i øvrigt er velfungerende og det største problem er potentielt manglende aftensmad, så ville jeg nok lade ham fortsætte, men hænge en madplan op og aftale at han holdt snitterne fra det planlagte. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

(Ps. Jeg laver stadig helst varm mad og har bare aldrig været god til rugbrød... Så måske ER det en dårlig vane, som jeg aldrig er vokset fra :chin: )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, Barbamama said:

Jeg ved ikke, om det er normalt, men jeg gjorde det også :whistling

 

Pasta, pølser, ris, supper. Især aspargessuppe spiste jeg meget. :D

 

Hvis han i øvrigt er velfungerende og det største problem er potentielt manglende aftensmad, så ville jeg nok lade ham fortsætte, men hænge en madplan op og aftale at han holdt snitterne fra det planlagte. :)

 

:ditto

 

eller simpelthen spørge hvad det er han foretrækker (inde for rimelighedens klare grænse!). Det kan jo være fint at spise pasta, så der kan måske indkøbes lidt ekstra pasta osv. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, Barbamama said:

(Ps. Jeg laver stadig helst varm mad og har bare aldrig været god til rugbrød... Så måske ER det en dårlig vane, som jeg aldrig er vokset fra :chin: )

 

Vanen er vel kun dårlig, hvis det man indtager er dårligt? Altså min vane med lidt for meget fed ost på lidt for mange knækbrød er måske ikke den bedste vane ;) Hvor en portion fuldkornspasta med tomatsovs af en slags kan være udemærket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gjorde det også. Pasta med bearnaise :mam  :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt høre jeg må have været en unormal teenager ;) jeg spiste makrel i tomat i lange baner, men kunne ikke drømme om at lave noget varmt...

 

Han er velfungerende, ingen tendens til overvægt eller noget i den stil. Spiser ikke alle de grøntsager han burde, men det gør en gang pasta fra eller til nok ikke den store forskel på. 

Hvis der er lys pasta er det den han tager. Kæresten kan kke lide fuldkornspasta... og altid bare med sandwichketchup på. Eller fløde, hvis det er i køleskabet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Griner! Jeg spiste pasta - kogt i micro'en - med smeltet ost :rolleyes 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh jeg synes det var mega hygligt at have køkkenet for mig selv inden de andre kom hjem..

Jeg lavede spagettig m ketchup.. Pommes i ovnen.. Eller toasts..

og det må mine unger godt lave når de bliver store nok.. Så vil jeg lave en skuffe/hylde/something med ting man gerne selv må lave.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gjorde det også som teenager. :)

 

Så længe han selv laver det, så tænker jeg at der ikke nødvendigvis behøver være nogen alarm - så længe han ikke ligesom står og forventer du laver pasta til ham. :P

Det er umiddelbart også en fin anledning til at give ham ansvar for at holde øje med, om der bliver fyldt op igen af det, som han jævnligt bruger - og til at give ham medindflydelse på, hvad der bliver købt ind til hans 'eftermiddagsmåltid' (så der netop planlægges efter det, og du ikke kommer ud i, at han bruger noget, som skal bruges til aftensmad). :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig rigtig gjort det, da jeg også elsker rugbrød med makrel :D

 

Men flere af mine yngre søskende spise ofte pasta, kogte æg eller lavede toast. Tror bare man som teenagere er mega sulten :chin::D 

 

Min mor var dagplejer, så det var aldrig er problem og hun kunne altid holde øje med, vi ikke tog noget, hun skulle bruge. I øvrigt havde vi et kæmpe lager af pasta :lol 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER