Guest

Ry-brand attentat sagen. Hvad tænker I ?

7 indlæg i dette emne

Jeg synes det er noget så forfærdelig og frygteligt og jeg har slet ikke ord. Stakkels stakkels dreng. Det har ingen fortjent! Overhovedet nogensinde uanset hvad!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er vanvid.. Det er grotesk og sygt, fuldstændig ligegyldigt hvad der er gået forud! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver lidt i tvivl om hvad det specifikt er, du gerne vil høre folks tanker om? Hvis det handler om at forholde sig til voldelige overfald, så er den slags jo altid fordærdeligt. Uanset hvem de går ud over og hvem der begår dem. Jeg tvivler i hvert fald på, at ret mange vil være af en anden holdning. Måske jeg bare ikke helt har forstået, hvori oplægget til debat ligger? :chin: 

 

Handler det om, at der florerer flere forskellige forklaringer i medierne om, hvad der egentlig er sket/baggrunden for konflikten? Uddyb gerne :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Alura said:

Jeg bliver lidt i tvivl om hvad det specifikt er, du gerne vil høre folks tanker om? Hvis det handler om at forholde sig til voldelige overfald, så er den slags jo altid fordærdeligt. Uanset hvem de går ud over og hvem der begår dem. Jeg tvivler i hvert fald på, at ret mange vil være af en anden holdning. Måske jeg bare ikke helt har forstået, hvori oplægget til debat ligger? :chin: 

 

Handler det om, at der florerer flere forskellige forklaringer i medierne om, hvad der egentlig er sket/baggrunden for konflikten? Uddyb gerne :) 

 

Jeg synes det er en besynderlig og tragisk sag. 

 

Uagtet hvad der er gået forud for dette, er det at kaste motovcocktails på et andet menneske dybt forkasteligt og kan aldrig forsvares. Alligevel har en af fædrene til drengene netop gjort dette og sagt at hvis der var blevet gjort mere for børnene så ville dette ikke være sket. Det forstår jeg så slet ikke at man kan få sig selv til som forældre.

 

Jeg synes der er mange der har svigtet i denne sag - især skolen som jo helt klart fralægger sig deres ansvar IMO. Men selvfølgelig også forældrene. Hvor har de været i alt dette?  Men hvordan kommer 4 etnisk danske drenge på ideen at brænde en anden person af? Jeg kan simpelthen ikke ud fra de oplysninger der foreligger finde ud af om de drenge er mobberne eller ofre i en mobbesag (Men uagtet forsvarer det på ingen måde deres handlinger)

 

Hvad jeg derimod reflekterende over var omverdens reaktion. For det er som om at vi ikke taler om denne sag. Hvordan den kom herud. Var der derimod tale om 4 Afghanske drenge der havde brændt en etnisk dansk dreng af - så er jeg sikker på at der ville være bål og brænd i gaderne og protester mod flygtninge og indvandrere og "smid dem alle hjem til hvor de kom fra". Men her er der tale om 4 etnisk danske drenge som har gjort det mod en Afghansk dreng. Måske etnicitet slet ikke spiller en rolle her? Måske. Men hvordan filan kommer de drenge på sådan en ide og ikke reflekterer over den konsekvens de nu står overfor. Og hvorfor er det at vi som danskere reagerer så meget anderledes fordi det er 4 etnisk danske drenge fremfor 4 udlændinge.... hvorfor er vores forargelse og vrede anderledes? 

 

Jeg synes bare denne sag er tankevækkende.... For er sikker på at var det omvendt etnicitet så ville tråden her være på mange sider allerede. 


Giver mine tanker mening?

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, Helle 81 said:

 

Jeg synes det er en besynderlig og tragisk sag. 

 

Uagtet hvad der er gået forud for dette, er det at kaste motovcocktails på et andet menneske dybt forkasteligt og kan aldrig forsvares. Alligevel har en af fædrene til drengene netop gjort dette og sagt at hvis der var blevet gjort mere for børnene så ville dette ikke være sket. Det forstår jeg så slet ikke at man kan få sig selv til som forældre.

 

Jeg synes der er mange der har svigtet i denne sag - især skolen som jo helt klart fralægger sig deres ansvar IMO. Men selvfølgelig også forældrene. Hvor har de været i alt dette?  Men hvordan kommer 4 etnisk danske drenge på ideen at brænde en anden person af? Jeg kan simpelthen ikke ud fra de oplysninger der foreligger finde ud af om de drenge er mobberne eller ofre i en mobbesag (Men uagtet forsvarer det på ingen måde deres handlinger)

 

Hvad jeg derimod reflekterende over var omverdens reaktion. For det er som om at vi ikke taler om denne sag. Hvordan den kom herud. Var der derimod tale om 4 Afghanske drenge der havde brændt en etnisk dansk dreng af - så er jeg sikker på at der ville være bål og brænd i gaderne og protester mod flygtninge og indvandrere og "smid dem alle hjem til hvor de kom fra". Men her er der tale om 4 etnisk danske drenge som har gjort det mod en Afghansk dreng. Måske etnicitet slet ikke spiller en rolle her? Måske. Men hvordan filan kommer de drenge på sådan en ide og ikke reflekterer over den konsekvens de nu står overfor. Og hvorfor er det at vi som danskere reagerer så meget anderledes fordi det er 4 etnisk danske drenge fremfor 4 udlændinge.... hvorfor er vores forargelse og vrede anderledes? 

 

Jeg synes bare denne sag er tankevækkende.... For er sikker på at var det omvendt etnicitet så ville tråden her være på mange sider allerede. 


Giver mine tanker mening?

 

 

Jeg er såmænd ganske enig.

 

og der er jo overskredet en helt absurd grænse her. Jeg kender udmærkede mennesker, der som store drenge har måttet give ondskabsfukde mobbere sådan en på skallen, at det aldrig var nødvendigt at gøre det igen (trist men sandt, og i en lignende situation ville jeg givet lære min egen søn at slå hårdt nok - sorry), men derfra og til at forsøge at brænde nogen af.... jamen, jeg mangler ord - hvordan kan man overhovedet få sin arm til at bøje og kaste og fingrene til at slippe, velvidende at nu sætter man ild til et andet menneske... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må tilstå at jeg er målløs over sagen.

 

Skolelederen, der skælder ud på offentligheden, fordi de mener hun ikke har gjort sit arbejde godt nok. Hendes egen forklaring er at der ligger 200 sider A4 handleplaner, men hvad med at hun fik fingeren ud og var den voksne i stedet for at udarbejde den ene handleplan efter den anden.

 

Faderen til en af varetægtsfængslede drenge, der sender aben videre og inddirekte fortæller det var den afghanske drengs egen skyld at han fik kastet en molotovcocktail på sig, mens det egentlig er hans egen dreng der er offeret i denne sag. Need I say more? :rolleyes

 

En tidligere klassekammerat og hendes mor, der fortæller hvordan den afghanske dreng er blevet mobbet og terroriseret i årevis og deraf reagerer som han gør.

 

Som @Lady H skriver er det jo ikke normalt at man kaster en molotovcocktail på en person man er træt af. Jeg er på ingen måde tilhænger af vold, men hvis det endelig skal gå vildt for sig, kan man vel nøjes med et par flade på hovedet. Undskyldning med at drengene ikke vidste hvor galt det kunne gå med molotovcocktailen køber jeg simpelthen ikke. Så dumme tror jeg fire drenge i 9. klasse er. Men flot, de har i hvert fald lige ødelagt de næste mange år af fremtid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER