Pippi

Hvornår fik I menstruation efter fødsel

14 indlæg i dette emne

Hej!

Hvornår fik I menstruation efter fødsel? Jeg ammer stadig, mit barn er snart 7 mdr. og jeg regner med at amme, så længe som hun gider :-)

Efter min første fødsel fik jeg menstruation ca. 6 mdr. efter, men indtil videre har jeg stadig ingen tegn. :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis 28 dage efter sidste ammetår (14 måneder efter fødsel):)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da baby var 8,5 måneder. Min egen teori er, at det passede med, at vi nu var godt i gang med at supplere amningen med alm mad. Dog ammer jeg stadig min dreng, der nu er 18 måneder, så et total ammestop har slet ikke været 'nødvendigt' for at sætte gang i cyklus :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min første: 5 mdr, i mens jeg fuldammede

Min anden: 11 mdr - jeg ammede en del både nat og dag, jeg prøvede at begrænse det uden succes :D men fik så mens alligevel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min første efter 3 mdr.

Min anden efter 11 mdr.

Min tredje efter 18 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min første: Efter ca 10 måneder. Jeg ammede stadig, men jeg husker ikke, om/hvor meget jeg natammede

 

Min anden: Efter ca 16 måneder. Ca en måned efter at jeg stoppede natamning og gik over til kun at amme til putning.

 

Fuldt ammestop har ikke været nødbendigt, men amningen har helt sikkert påvirket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, ccc said:

Min første efter 3 mdr.

Min anden efter 11 mdr.

Min tredje efter 18 mdr.

Ved de sidste 2 ammeforløb var jeg nød til at lave et fuldt ammestop for at få menstruation.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang ca en måned efter totalt ammestop (ved 16 mdr).

Anden gang har jeg heldigvis ikke set skyggen endnu efter 7 måneder med amning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres mange svar, der må endelig gerne tikke flere ind.

Sidst fik jeg også menstruation selv om jeg stadig ammede, så jeg forstår ikke, at jeg ikke har fået det endnu :-(

Jeg vil ikke stoppe med at amme for at få menstruation, men tanken om et tredje barn gør også, at jeg er interesseret i at få menstruation til sommer. Tror I at det kan være aldersbetinget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 minutes ago, Pippi said:

Tak for jeres mange svar, der må endelig gerne tikke flere ind.

Sidst fik jeg også menstruation selv om jeg stadig ammede, så jeg forstår ikke, at jeg ikke har fået det endnu :-(

Jeg vil ikke stoppe med at amme for at få menstruation, men tanken om et tredje barn gør også, at jeg er interesseret i at få menstruation til sommer. Tror I at det kan være aldersbetinget?

 

Jeg tror ikke det er umuligt at alderen spiller ind (uden at jeg ved, hvor gammel du er), men jeg tænker at når der indtil videre kun er gået en måned mere end sidst, så er det da ikke urealistisk at du kunne få mens til sommer :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 minutes ago, Pippi said:

Tak for jeres mange svar, der må endelig gerne tikke flere ind.

Sidst fik jeg også menstruation selv om jeg stadig ammede, så jeg forstår ikke, at jeg ikke har fået det endnu :-(

Jeg vil ikke stoppe med at amme for at få menstruation, men tanken om et tredje barn gør også, at jeg er interesseret i at få menstruation til sommer. Tror I at det kan være aldersbetinget?

 

Som du måske så i mit svar, så fik jeg mens 6 mdr senere anden gang :) og helt uden at stoppe amning! Jeg ammede (også stadigvæk!) rigtig mange gange i døgnet :) 

 

Jeg tror næppe at det er aldersrelateret i mit tilfælde. Der er under 3 år i mellem. 

 

Jeg mener at have læst at man ofte ser at der går længere mellem fødsel og mens, med antalet af fødsler. 

 

Mon ikke du har fået mens inden sommer :goodluck 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik mens efter ca 6,5 måneder, og det passede perfekt med, at vi introducerede fast føde ved 5,5 mrd. Jeg ammede dog videre (med riiiigelige natamninger) til 11 mrd, hvor jeg stoppede pga en ondartet omgang svamp.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm... mine børn er bare ikke så gode til overgangen til fast føde, så jeg tror ikke, at det kan hjælpe mig.

Der er kun 2,5 år mellem mine børn, men jeg er over 30, så er jo ikke en vårhare mere ;-)

Jeg må bare vente... og vente... og vente...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER