roselein

Projekt: Nyt køkken

36 indlæg i dette emne

Vi har købt hus, som vi overtager d. 1/4, køkkenet er fra engang i starten af 90'erne, men dog velholdt, desværre er hvidevarerne bare også fra starten af 90'erne og skal helt sikkert udskiftes. Dertil kommer, at kogepladen sidder i en sænket bordplade, hvilket betyder, at ikke bare får vi rigtig ondt i ryggen, når vi skal lave mad, men E vil også kunne nå blussene :blink Der i øvrigt er gasblus, hvilket ikke er noget jeg er vild med at have.

 

Vi har 14 dages overtagelse, og selvom planen oprindeligt var at vente til sommer med at skifte køkkenet, så har vi fundet ud af, at mange af de midlertidige ændringer egentlig er ret dyre, så vi kan ligeså godt ordne det med det samme, mens vi har køkkenet i lejligheden til at lave mad i. Da jeg gik ind for at sondere terrænet i torsdag blev jeg dog lidt overrasket over, hvor lang leveringstid nogle firmaer har på køkkener, så det er endt med, at jeg er ude og kikke på køkken alene, da min mand jo er i Norge i øjeblikket :o 

 

Indtil videre har jeg snakket med kvik, designa, svane og invita. Jeg har fået svar fra designa og skal til møde med kvik i eftermiddag, jeg er ret spændt på at se, hvad de finder ud af, for der må jeg vist ikke få tegningerne med fra :blink Men det bliver spændende at se, hvad de har fundet på.

 

Det gamle køkken ser sådan ud:

 

 

customsize.jpg

customsize-2.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men jeg vil gerne høre jer, hvad jeres erfaringer er, hvilket køkken har I, hvad er i glade for, hvad er I mindre glade for? Er der noget jeg skal huske, når nu jeg er ude og kigge alene? Er der nogen tips og tricks til at forhandle en god rabat?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med så lille et køkken ville jeg vælge at udnytte soklen og få skuffer deri. Jeg ville nok også forsøge at få skab over køleskabet.

 

Opbevaring på væggen til højre for vasken. Men det kan jo være en åben hylde ala ikea/string.

 

Altså jeg er jo stor fan af skuffer, og det ser ud til I også har det. Kan ikke se det på tilbuddet, men går ud fra der også er det under kogepladen? :) Jeg vil anbefale at overveje at få skuffer under vasken også, hvor I så har skraldespand(e) i den nederste. Det har min mor og det er jeg max misundelig på.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 minutes ago, louisevibe said:

Med så lille et køkken ville jeg vælge at udnytte soklen og få skuffer deri. Jeg ville nok også forsøge at få skab over køleskabet.

 

Opbevaring på væggen til højre for vasken. Men det kan jo være en åben hylde ala ikea/string.

 

Altså jeg er jo stor fan af skuffer, og det ser ud til I også har det. Kan ikke se det på tilbuddet, men går ud fra der også er det under kogepladen? :) Jeg vil anbefale at overveje at få skuffer under vasken også, hvor I så har skraldespand(e) i den nederste. Det har min mor og det er jeg max misundelig på.

 

 

 

Jeg er stor fan af skuffer, og de er også under kogepladen, dog synes jeg at det er megairriterende med skradespand i skuffe, jeg har endnu ikke prøvet en løsning jeg kan lide, og det findes både hos mine og mandens forældre, samt i sommerhuset. Derfor vil jeg gerne have skab lige der ;) 

 

Sokkelskuffer vil jeg også gerne have :) Det eneste, der kan holde mig lidt tilbage er prisen, men jeg regner med, at vi som minimum skal have det under ovnen, da jeg så har et sted, hvor ovnpladerne kan være. Selvom det er et fritstående køleskab, så kunne jeg egentlig også godt tænke mig et skab ovenover, jeg ved bare ikke om det er muligt :chin: Jeg er desværre super specifik med hvilken type hvidevarer jeg vil have :rolleyes og dette skab er et af de eneste, der har hvad jeg kræver, jeg har slet ikke kunne finde et indbygningsskab jeg kunne lide :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare lige et hurtigt input: har du overvejet et køkken fra ikea? Vi elsker vores ikea-køkken, det er i følge flere jeg har talt med, der lever af at sætte køkkener op, fuldstændig det samme som HTH, men noget billigere og vist nok med kortere levering. 

 

Blot en strøtanke, det ser spændende ud :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14 minutes ago, roselein said:

 

 

Jeg er stor fan af skuffer, og de er også under kogepladen, dog synes jeg at det er megairriterende med skradespand i skuffe, jeg har endnu ikke prøvet en løsning jeg kan lide, og det findes både hos mine og mandens forældre, samt i sommerhuset. Derfor vil jeg gerne have skab lige der ;) 

 

Sokkelskuffer vil jeg også gerne have :) Det eneste, der kan holde mig lidt tilbage er prisen, men jeg regner med, at vi som minimum skal have det under ovnen, da jeg så har et sted, hvor ovnpladerne kan være. Selvom det er et fritstående køleskab, så kunne jeg egentlig også godt tænke mig et skab ovenover, jeg ved bare ikke om det er muligt :chin: Jeg er desværre super specifik med hvilken type hvidevarer jeg vil have :rolleyes og dette skab er et af de eneste, der har hvad jeg kræver, jeg har slet ikke kunne finde et indbygningsskab jeg kunne lide :( 

Der kan man bare se. I Thisted, hvor min mor bor, har de affaldssortering, og så er det bare meget mere praktisk.

Jeg tænker da sagtens, du kan få skab henover, selvom det er fritstående køleskab. Du må forhøre dig. Vores køleskab er ikke indbygnings, men det står faktisk i et "skab", dog uden noget over.

Vi købte huset i 2013, hvor sælger havde sat nyt Invitakøkken ind et par år før. Jeg synes det er dyyyyyrt  (vi har nogle skabe, vi gerne vil have udskiftet til skuffer) ift hvad man fx kan få i Ikea, hvor jeg virkelig synes der er smarte løsninger (dog skal man ikke vælge deres hvidevarer er min erfaring).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

18 minutes ago, MorAnja said:

Bare lige et hurtigt input: har du overvejet et køkken fra ikea? Vi elsker vores ikea-køkken, det er i følge flere jeg har talt med, der lever af at sætte køkkener op, fuldstændig det samme som HTH, men noget billigere og vist nok med kortere levering. 

 

Blot en strøtanke, det ser spændende ud :) 

 

Jeg har kigget på ikea :) Faktisk rigtig, rigtig meget, fordi vi overvejede at skiftet køkkenet i lejligheden ud. De to køkkener er ca samme størrelse, så det er ret sammenlignligt og jeg synes ikke prisforskellen er sååå stor igen :chin: Der er også lidt dovenskab i det, da jeg ikke gider/orker at køre til taastrup (næmeste ikea) og snakke med en muggen, uinteresseret teenager (ja, jeg har nogle fordomme ;) ).

 

Da jeg er lidt bange for at miste overblikket, så har jeg faktisk kun indhentet tilbud fra de fire :unsure Jeg er bange for, at jeg ender med ikke at kunne kende forskel. Der er også stor forskel på leveringstiderne, med invita og svane er det lige oppe over, men ved kvik og designa er der vist rimeligt god tid.

 

Og tak for tanken :) Det er rigtig rart at få lidt modspil, når nu manden ikke er så meget med som han plejer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 minutes ago, louisevibe said:

Der kan man bare se. I Thisted, hvor min mor bor, har de affaldssortering, og så er det bare meget mere praktisk.

Jeg tænker da sagtens, du kan få skab henover, selvom det er fritstående køleskab. Du må forhøre dig. Vores køleskab er ikke indbygnings, men det står faktisk i et "skab", dog uden noget over.

Vi købte huset i 2013, hvor sælger havde sat nyt Invitakøkken ind et par år før. Jeg synes det er dyyyyyrt  (vi har nogle skabe, vi gerne vil have udskiftet til skuffer) ift hvad man fx kan få i Ikea, hvor jeg virkelig synes der er smarte løsninger (dog skal man ikke vælge deres hvidevarer er min erfaring).

 

Det er lige det du skriver I har, jeg tænker jeg gerne vil have ;) Synes det ser lidt "bart" ud, når køleskabet står alene på den måde :unsure 

 

Vi har ikke affaldssortering, men er i tvivl om, hvorvidt det kommer på et tidspunkt :chin: Men jeg synes bare næsten ikke, at der kan være noget i de små spande, der følger med, og så er jeg nok for god til at proppe spanden :rolleyes og så kan man ikke lukke skuffen <_< 

 

Jeg ved ikke med invita, men han virkede godt nok også noget presset, da jeg nævnte vores budget :D Men nu må vi se, er det helt ude i hampen, så må vi gå en anden vej :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, roselein said:

 

Det er lige det du skriver I har, jeg tænker jeg gerne vil have ;) Synes det ser lidt "bart" ud, når køleskabet står alene på den måde :unsure 

 

Vi har ikke affaldssortering, men er i tvivl om, hvorvidt det kommer på et tidspunkt :chin: Men jeg synes bare næsten ikke, at der kan være noget i de små spande, der følger med, og så er jeg nok for god til at proppe spanden :rolleyes og så kan man ikke lukke skuffen <_< 

 

Jeg ved ikke med invita, men han virkede godt nok også noget presset, da jeg nævnte vores budget :D Men nu må vi se, er det helt ude i hampen, så må vi gå en anden vej :) 

Du får lige et billede af vores, med rod und alles :D 

 

Haha tror det er en vanesag ;) 

 

Vi tror det var 4000 for ét skab der skulle skiftes om til et med 3 skuffer :o 

IMG_2672.JPG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

15 minutes ago, roselein said:

 

Jeg har kigget på ikea :) Faktisk rigtig, rigtig meget, fordi vi overvejede at skiftet køkkenet i lejligheden ud. De to køkkener er ca samme størrelse, så det er ret sammenlignligt og jeg synes ikke prisforskellen er sååå stor igen :chin: Der er også lidt dovenskab i det, da jeg ikke gider/orker at køre til taastrup (næmeste ikea) og snakke med en muggen, uinteresseret teenager (ja, jeg har nogle fordomme ;) ).

 

Da jeg er lidt bange for at miste overblikket, så har jeg faktisk kun indhentet tilbud fra de fire :unsure Jeg er bange for, at jeg ender med ikke at kunne kende forskel. Der er også stor forskel på leveringstiderne, med invita og svane er det lige oppe over, men ved kvik og designa er der vist rimeligt god tid.

 

Og tak for tanken :) Det er rigtig rart at få lidt modspil, når nu manden ikke er så meget med som han plejer.

Åh, jeg kan så godt følge dig i ikke at orke en uinteresseret medarbejder. Derfor lavede jeg selv vores, i deres 3D-program på computeren og kunne efterfølgende printe en liste over samtlige elementer og så bestille dem på deres hjemmeside til levering! 

 

Men jeg kan godt følge dig i at indsnævre og prøve at bevare overblikket, og hvis pris og levering alligevel ikke er så forskellig, så hold dig endelig til de fire :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 hours ago, louisevibe said:

Du får lige et billede af vores, med rod und alles :D 

 

Haha tror det er en vanesag ;) 

 

Vi tror det var 4000 for ét skab der skulle skiftes om til et med 3 skuffer :o 

IMG_2672.JPG

 

Det lyder også liiidt pricey, men udfra hvad jeg har set indtil videre ikke en vildt ualmindelig pris :unsure Synes jeg spottede et højskab til 5000,- hos kvik i dag (jeg måtte ikke få prislisten med <_< ), de skulle jo ellers være nogen af de billige...

 

Det er præcis den løsning jeg gerne vil have til vores køleskab også egentlig, det har jeg så åbenbart ikke fået sagt klart nok :rolleyes Netop så man ikke bare ser en rustfri stålside.

 

Lidt befriende at vide, at det ikke kun er mit køkken, der roder en smule ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 hours ago, MorAnja said:

Åh, jeg kan så godt følge dig i ikke at orke en uinteresseret medarbejder. Derfor lavede jeg selv vores, i deres 3D-program på computeren og kunne efterfølgende printe en liste over samtlige elementer og så bestille dem på deres hjemmeside til levering! 

 

Men jeg kan godt følge dig i at indsnævre og prøve at bevare overblikket, og hvis pris og levering alligevel ikke er så forskellig, så hold dig endelig til de fire :) 

 

Åhh, jeg har stiftet bekendtskab med det program :rolleyes Jeg hader det virkelig af et godt hjerte, jeg synes det er noget af det mest besværlige jeg nogensinde har været i nærheden af (og jeg har også et indgående bekendtskab til sundheds-it, så det siger ikke så lidt ;) ). Plus jeg hele tiden var i tvivl, når jeg ikke havde en professionel inde over, og jeg ville så  selv hæfte for evt. fejl, det kunne jeg ikke lige magte :blush 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 hours ago, JustMe said:

Er lige på visit, og eftersom vi er midt i den HELT store køkkenrenovering, så fik jeg lyst til at svare.

 

Vi får køkken fra Vordingborg, men kan selvfølgelig kun udtale mig om den del af processen inden levering, eftersom levering først er om 12 dage... Men vi har været SÅ glade for servicen indtil nu og for sælgeren. Vi kiggede også Designa, Invita, HTH, Svane, Ikea og Kvik.

 

Til sidst stod det mellem HTH og Vordingborg, fordi Invita var mega arrogante overfor os, og det kan vi slet ikke med... Vi havde penge nok, så skal de ikke komme og lege den der leg med at de er for fine til os. Da de så hørte vores budget, så kunne de pludselig godt finde tid til at snakke med os. Så dem blev det ikke... Svane havde ikke noget som fangede os, og prismæssigt ligger de også i den høje ende. Designa fandt vi heller ikke noget i, og prismæssigt ligger de også rimelig højt, og så var servicen bare elendig. Vi gik rundt i butikken i næsten en time, og da der endelig kom en sælger, så overhørte hun totalt de ting vi sagde vi ledte efter (ex. ingen grebsfri - hun viste os ikke andet og snakkede kun om hvor skønt det var med grebsfri. Vi sagde ingen bordplade i ægte træ fordi vi ikke får det vedligeholdt, og hun viste os næsten kun ægte træ, og vi ikke fortælle om deres laminat osv). HTH valgte vi fra, fordi de bare ikke var lige så gode til at fange 'os', og fordi de var dyrere end Vordingborg - og fordi de begyndte at snakke dårligt om Vordingborg da de fandt ud af at det var dem vi var i gang med  - ex. at Vordingborg er alt for dyre når man først får et fuldt tilbud, at sælgerne ikke tager ordentlig tid etc, begge ting som er direkte løgn).

 

Vi kan kun slå et slag for Vordingborg, til dels fordi de har gode priser, men også fordi de var rigtig gode til at fange hvad vi egentlig gerne ville have - ikke kun design-mæssigt men også funktionaliteter. Vi fortalte at for os handler det om at det skal fungere i hverdagen, så behøver det ikke være fancy. Så vores tanker om højskabe med indvendige skuffer frarådede de, fordi så skal man åbne 2 ting. Så i stedet bliver det 2 skuffer, en mellem-låge og et overskab i højskabene. Vi gider ikke falske låger, så de steder hvor fx. opvaskemaskinen er indbygget men alle elementer rundt om er låger, så kommer der intet håndtag på den nederste 'låge' og dermed bliver det tydeligt at det ikke er en skuffe. De kan lave elementerne 100 % efter mål, og selv hvis der ikke er plads til et fuldt element, så laver de et som passer. Der var ex. snak om hvorvidt højskabene alle skulle være samme bredde, og så skulle de være noget a la 55 cm brede, og det kunne de sagtens lave. Han kom så bare med et forslag som er langt billigere som er rigtig pænt. Så hele vejen igennem fortalte vi hvad vi gerne ville opnå, og han kom med forslag til at løse det sådan som vi havde tænkt, og en alternativ billigere løsning, og alle alternativer var godt begrundet ud fra funktionalitet - og pris som ved højskabenes bredde. Han spurgte ind til ALLE detaljer, fx armatur, greb, sokkelfarve etc helt fra start, så da vi fik tilbuddet, så var tilbuddet komplet.

 

Til orientering kan jeg fortælle at andre firmaer har 2 indvendinger mod vordingborg

- Deres laminat krakelerer ved varme - det er ikke korrekt, bla. fordi det er sprøjtelakeret og fordi det er lamineret på samme måde som alle andre. Det er korrekt at det skete for 20 år siden - som alle andre firmaer. Konkurrenterne har simpelthen ikke fulgt med i, at Vordingborg har ændret deres fabrikation som alle andre firmaer med tiden

- Deres elementer er lavet i Tyskland, mod HTH, Invita etc i Danmark. Og det er for mig noget nær det mest åndssvage argument... Tyske produkter er netop kendt for kvalitet, arbejdssomhed etc...

 

Så mit råd er: Find en sælger som forstår hvad I har brug for, ikke hvad han har lyst til at sælge. Sælgeren skal tage sig god tid til jer, og få gennemgået ALLE detaljer med jer. Fx er det pænt irriterende bagefter at finde ud af, at du troede at I var enige om hvor der skal være bestik-indsatser, mens sælger har nogle andre tanker. True story fra HTH. Find en sælger som kan holde sig på egen banehalvdel. Medmindre de bogstavelig talt lige har forladt konkurrentens firma, så kan de ikke udtale sig om deres produkter. Find en sælger som forstår sin rolle - de skal sælge og rådgive, for ellers så finder du en anden leverandør.

 

Vordingborg kan levere med ca 4-5 uger, men vi har haft laaaaang leveringstid. Så ved faktisk ikke om de kan levere før hvis det er nødvendigt. 

 

Og når du skal kigge alene, find et sted hvor du kan få ALLE tegninger etc med hjem. Vi har fået ALT! Også inden vi bestilte. Hvis du ikke må få tilbuddet med ud af butikken virker det som om at de har noget at skjule. 

 

Genbrug gerne jeres nuværende køkkens placering af vand, komfur, emhætte etc. Det sparer både tid og penge.

 

Og så overvej grundigt om det er realistisk at nå det til indflytning. Een ting er selve køkkenet, det kan pilles ned på en dag. Men hold nu MAGLE det tager tid at få væggene renset for gammelt tapet, pudset væk fra gamle fliser, spartle, tapesere, male etc etc etc. Vi fjernede køkkenet for 10 dage siden, og er først nu ved at få spartlet. Der skal stadig fuldspartles 1-2 gange, sættes glasfilt op og males inden køkkenet kan installeres. Vi skal nok nå det, for vi har 12 dage endnu, men NØJ det tager tid. Bare elektrikeren har indtil nu brugt 2 dage, og mangler stadig en hel del som laves EFTER køkkenet er sat op. Vores projekt er meget stort ift et køkken - jovist, men alt tager tid, og ting skal tørre etc. Så hellere overveje om I kan leve nogle uger i byggerod med et noget intermistisk køkken :)

 

Dejligt, at du gider tage dig tid til at svare :) Det ser jo ellers ud til at i har godt gang i den med jeres eget, det ser ret vildt ud.

 

Tusind tak for de gode råd :) De er guld værd. Jeg er helt enig med dig i, at der er behov for, at der skal være en god kemi, mellem mig/os og sælger ellers så er det bare et no go. Den eneste jeg har følt, der virkelig har forstået, hvad det var jeg ville have var ham fra svane, men ham har jeg så til gengæld ikke hørt tilbage fra endnu, hvilket jeg virkelig synes er et dårligt tegn :unsure Jeg har kigget på Vordingborg køkkeners hjemmeside, og det ser ikke umiddelbart ud til, at de har det jeg gerne vil have (eller også kan jeg ikke finde det), men har haft dem i tankerne, faktisk fordi I var så begejstrede for dem ;) 

 

Vi genbruger den nuværende plantegning, den giver simpelthen bare mening. Vi slipper dog nok ikke for at skulle have en elektriker ud og lave et stik til kogepladen, da der jo er gas nu, men det tænker jeg umiddelbart er småting (selvom småting også koster penge ;) ).

 

Jeg tror mindre og mindre på, at vi når det til indflytning, især fordi vi "kun" har 14 dages overtagelse, men så er vi i det mindste i gang, tænker jeg. Det er også begyndt at gå op for mig, hvor stort et projekt, det egentlig er, når jeg kigger på billederne, der er fliser, der skal rives ned, hvorefter der skal pudses op, og vi kommer nok ikke udenom enten at ligge et klikgulv, eller at få afhøvlet det gulv, der ligger under laminatet (jeg er tilbøjelig til den første løsning, da vi kan have den parat til indflytning). Men der er virkelig mange ting, der skal tages højde for, og jo længere ind i projektet vi kommer, jo dyrere virker det til at være :unsure 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey:) fedt med nyt køkken.

 

vi får affaldssortering i 2017 (jeg glæder mig faktisk lidt :D ). 

Vores køkken er HTH, og det er fint, men jeg er ikke specielt fan af HTH egentlig. Har lidt dårlige erfaringer med deres gør-det-selv afdeling, sat op af håndværkerne, er det godt.

Vores venner har elendige erfaringer med svane. Køkkenet er toplækkert, men forløbet har været virkelig skidt. Min onkel som er håndværker, siger at de har det samme problem med svane i det firma han arbejder i. 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 9. feb. 2017 at 9:49 AM, JustMe said:

Vordingborg har meget mere end man kan se på deres hjemmeside :-) sådan synes jeg egentlig det er for alle køkkenfirmaer :-) 

 

ja, det er hamrende dyrt at få nyt køkken. Køkkenet er næsten det mindste af det. Når man medtager fx hvidevarer etc, så løber det bare pludseligt op. Der kommer lynhurtigt ting til som gulv, loft (for vores vedkommende), el-arbejde, vindueskarme og hvad ved jeg. 

 

Vi skal have fat i tømreren i dag for at høre om han har en læsning vedr vindueskarme fordi der før sad klinker ved dem, så nu er der omkring 1 cm 'hul' ved vindueskarmene... ikke specielt kønt. Så medmindre han har en løsning, så skal vi også have skiftet 3 vindueskarme..

 

Hvidevarer er jo omtrent halvdelen (hvis ikke mere), af et billigt køkken som vores :blink Jeg vil gerne have en solid mellemvare (dog måske i den pæne ende af mellem), men det er altså noget helt almindeligt som siemens jeg vil have, ikke miele, gagenau eller Liebherr. Det er jo helt vanvittigt, at det er så dyrt. Vi kunne sikkert godt gøre det billigere, men jeg ville så nok også fortryde det, hver eneste gang jeg brugte mine hvidevare = hver eneste dag. Jeg har i hvert fald bittert fortrudt, at vi ikke brugte 2000 mere på en ovn, da vi købte den vi har nu, så vi kunne få pyrolyse, kan ikke forestille mig, hvordan det må være, hvis man har det sådan med alle sine hvidevarer :rolleyes 

 

Jeg er altså også virkelig bange for de der små uforudsete ting (og ikke mindst udgifter), som jeg bare ved kommer undervejs i sådan et projekt :unsure Mine forældre elsker at renovere eller bygge nyt, det er nærmest en hobby for dem, og jeg kan ikke huske, at de har haft et eneste projekt, hvor der ikke har været noget uforudset undervejs, så den del giver også anledning til en del bekymring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14 hours ago, Fister said:

Hey:) fedt med nyt køkken.

 

vi får affaldssortering i 2017 (jeg glæder mig faktisk lidt :D ). 

Vores køkken er HTH, og det er fint, men jeg er ikke specielt fan af HTH egentlig. Har lidt dårlige erfaringer med deres gør-det-selv afdeling, sat op af håndværkerne, er det godt.

Vores venner har elendige erfaringer med svane. Køkkenet er toplækkert, men forløbet har været virkelig skidt. Min onkel som er håndværker, siger at de har det samme problem med svane i det firma han arbejder i. 

 

 

 

Ahh, det gør vi jo så nok også ;) Kan dog ikke sige jeg glæder mig :P 

 

Vi tør ikke rigtig begive os ud i at samle og montere selv :unsure Jeg er for doven og jeg er ikke helt sikker på jeg stoler nok på min mands præcisionsevner :blush Derudover er han rigeligt hårdt hængt op på arbejde med først dækning for implementering ad sundhedsplatformen og bagefter skal de selv implementere. Jeg kan vist rolig sige, at det ikke er noget jeg glæder mig til, når man har hørt, hvordan det er gået på Riget og Herlev/Gentofte. Men det korte af det lange er, at vi ikke magter selv ;) 

 

Min nyfunde visdom er, at der er helt vildt stor forskel på, hvem man ender i kløerne på. Ikke kun fra butik til butik (selvom der selvfølgelig kan være noget med ledelsesstil og den slags), men også fra sælger til sælger. Indtil videre er jeg mest hooked på Svane - mere om det om lidt - men det er klart også den sælger jeg har haft bedst kemi med, jeg har en fornemmelse af, at han virkelig ønsker at gøre det godt for mig, og vi når i mål med noget vi kan betale, og han er villig til at strække sig langt. Mine forældre har lige lavet badeværelser og har svane elementer i dem, de har været i den samme butik, men endte med at gå til en Svane butik i en anden by, netop fordi de oplevede, at der ikke blev givet noget på prisen overhovedet (hvilket var det der var vigtigt for dem ;) ). Dog dejligt at høre, at I har venner der er glade for selve køkkenet, ved du hvad der gik galt i forløbet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg efterhånden fået tilbud fra de fire steder jeg har været ude. Jeg besluttede mig for at min maksimum kapacitet var fire, hvis jeg ikke skulle blive alt for forvirret og kunne skelne tingene fra hinanden.

 

Det står klart, at vores budget ikke holder, det er faktisk ikke i nærheden af at holde. Det er især hvidevarerne, der sprænger budgettet, fordi jeg har nogle lidt specifikke krav til hvad jeg ønsker mig. Vi ender nok med at lægge omkring 50% oveni vores oprindelige budget, hvilket selvfølgelig betyder, at der bliver færre penge til andre ting, vi er efterhånden ned på at hvis vi bare får malet og revet tæpperne af i soveværelset (og enten afhøvlet gulv eller lagt klikgulv), så er vi tilfredse. Eller det vil sige, at de resterende projekter i hvert fald bliver udskudt lidt :P 

 

Som sagt indhentede vi/jeg fire tilbud, og de får lige hver deres indlæg, for ellers så bliver det et meget langt indlæg ;) 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

KVIK

Tilbuddet er som sådan okay, jeg er dog chokeret over, at dem der skulle være de billigste i fht. "de rigtige" køkkener var så relativt dyre. Dette endda helt uden de hvidevarer jeg gerne ville have, på trods af jeg havde fortalt og sendt en del af linksne. Deres løsning omkring overskabe og emhætte er ikke optimal, der to 40 cm skabe, hvilket jeg tænker, der ikke kan være ret meget i, og da køkkenet jo er ret lille, og der ikke er voldsomt meget skabsplads, så tænker jeg, at det er en væsentlig detalje.

Jeg kunne ikke få prislisten for køkkenet med, selvom jeg kunne få lov til at se den, hvilket jeg altså ikke bryder mig om. Dertil kom, at da jeg begyndte at sige, at jeg synes det var aaalt for dyrt i fht. hvad jeg havde forestillet mig, så kunne han godt lave nogle ting på prisen. Dette på trods af, at han tidligere indgående havde forklaret mig, at når han kom med et tilbud, så var der ikke noget at file på prisen :rolleyes 

Det der dog faldt mig mest for brystet var, at samling, levering og montering løb op i 18.xxx :blink Det er det dyreste jeg endnu har set, og jeg synes godt nok det er en stejl pris, især, når man kigger på, hvor lille et køkken, der er tale om.

(billeder kommer i aften en gang).

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Designa

De næste jeg snakkede med var Designa. De kører i øjeblikket 25% på alle deres højglans køkkener (og eftersom det er det vil skal have, så måtte jeg jo forbi). Jeg blev mødt af en sød ældre herre, som nok var pensionsmoden for omkring 10 år siden :D 

Men han var sød og ganske kompetent til sit job, så da jeg lige havde vænnet mig til det, så var det på ingen måde et problem.

Selve køkkenet har jeg lagt i nr. 2 indlæg i denne tråd, så der er ikke så meget nyt. 

Det jeg godt kan lide ved dette tilbud er, at det er PRÆCIS de hvidevarer jeg gerne vil have  :biglove Hvilket det jo ikke var hos kvik. Han havde en rigtig fin samlet pris på hvidevarer, hvilket er et klart plus. Det eneste der er, er at jeg synes hans løsning er en anelse skrabet, når man stiller den op mod Svanes :chin: Men det er ikke noget jeg ikke ville kunne leve med tænker jeg. Umiddelbart synes jeg det er et rigtig fornuftigt forslag.

Her koster levering i omegnen af 10.000, hvilket jeg synes er lidt mere rimeligt.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Invita

Det sted jeg har været mindst begejstret for har klart været Invita. Det føltes som om sælgeren gav op, da han hørte budgettet, i stedet for at forsøge at udfordre det, og stykke et ordentligt tilbud sammen, som de andre har gjort det. Det blev derfor til en lidt underlig oplevelse, hvor jeg ikke rigtig følte, at han havde taget opgaven seriøst, men da jeg på vej ud af døren fortalte, at han faktisk ikke var voldsomt dyrere end de andre steder, og det egentlig var en reel mulighed, så tog han sig lidt sammen. Desværre synes jeg lidt, at det var for sent, jeg har ikke rigtig lyst til at være venstrehåndsarbejde :rolleyes 

Så de er røget ud til siden på den begrundelse.

Til de nysgerrige, så kommer der billeder i aften her også ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Svane

Det første sted jeg var inde og snakke. Her havde jeg en instinktiv god fornemmelse af sælgeren. Han prøvede ikke at stoppe alt muligt ned i halsen på mig, som jeg hverken ønskede eller havde behov for, og han prøvede at finde den billigste gode løsning på tingene. Han har en rigtig god begrundelse for, hvorfor tingene skal være på den måde han foreslår, uden han trækker tingene ned over hovedet på en.

Dertil kommer, at Svane køkkenet virker mere rummeligt, da han har lavet ekstra højde på alle skabene (både overskabe og højskabe). Han har inkoopereret de hvidevarer jeg ønsker mig. I det hele taget er det en rigtig god løsning, som hvis jeg skulle se bort fra prisen ville vælge, helt uden at tøve. Det er lækkert, det er godt og det er gennemtænkt. What's not to like? Nå ja, prisen ;) 

Han var villig til at kigge ekstra grundigt på den, men han skulle snakke med sin chef om det, da vi var oppe i en ret klækkelig rabat, hvis han skulle kunne være med. Han var dog ret opsat på at prøve, så jeg har store forhåbninger (og håber inderligt, at jeg ikke bliver skuffet).

Umiddelbart, så er det en klar favorit, men man kan jo ikke plukke hårene af en skaldet, så det kræver, at han kan gøre noget ved prisen.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, roselein said:

 

Ahh, det gør vi jo så nok også ;) Kan dog ikke sige jeg glæder mig :P 

 

Vi tør ikke rigtig begive os ud i at samle og montere selv :unsure Jeg er for doven og jeg er ikke helt sikker på jeg stoler nok på min mands præcisionsevner :blush Derudover er han rigeligt hårdt hængt op på arbejde med først dækning for implementering ad sundhedsplatformen og bagefter skal de selv implementere. Jeg kan vist rolig sige, at det ikke er noget jeg glæder mig til, når man har hørt, hvordan det er gået på Riget og Herlev/Gentofte. Men det korte af det lange er, at vi ikke magter selv ;) 

 

Min nyfunde visdom er, at der er helt vildt stor forskel på, hvem man ender i kløerne på. Ikke kun fra butik til butik (selvom der selvfølgelig kan være noget med ledelsesstil og den slags), men også fra sælger til sælger. Indtil videre er jeg mest hooked på Svane - mere om det om lidt - men det er klart også den sælger jeg har haft bedst kemi med, jeg har en fornemmelse af, at han virkelig ønsker at gøre det godt for mig, og vi når i mål med noget vi kan betale, og han er villig til at strække sig langt. Mine forældre har lige lavet badeværelser og har svane elementer i dem, de har været i den samme butik, men endte med at gå til en Svane butik i en anden by, netop fordi de oplevede, at der ikke blev givet noget på prisen overhovedet (hvilket var det der var vigtigt for dem ;) ). Dog dejligt at høre, at I har venner der er glade for selve køkkenet, ved du hvad der gik galt i forløbet?

 

Ja, det var desværre i forløbet hvor svane rent faktisk skulle levere. Nogle elementer blev ikke leveret, andre var forkerte og de har skulle slås for at få, hvad de har betalt for. Efter et halvt år ekstra var køkkenet endelig som aftalt, og de blev tilbudt en skuffe i kompensation....

Jeg synes selv at svane laver lækre og spændende køkkener. Har længe været forelsket i et særligt ét, hvor HTH er temmelig kedelige IMO. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 10. feb. 2017 at 3:08 PM, Fister said:

 

Ja, det var desværre i forløbet hvor svane rent faktisk skulle levere. Nogle elementer blev ikke leveret, andre var forkerte og de har skulle slås for at få, hvad de har betalt for. Efter et halvt år ekstra var køkkenet endelig som aftalt, og de blev tilbudt en skuffe i kompensation....

Jeg synes selv at svane laver lækre og spændende køkkener. Har længe været forelsket i et særligt ét, hvor HTH er temmelig kedelige IMO. 

 

Uhh, hvilket et er det, hvis man må spørge?

 

Jeg håber ikke, at der er noget med leveringen, men jeg har et ret godt indtryk af den sælger vi har kontakt med, og er egentlig ikke i tvivl om, at han vil forsøge at gøre sit bedste for os. Han har i hvert fald fået skaffet en 25% rabat, at det så stadig er 15.000,- dyrere end Designas tilbud snakker vi ikke om :rolleyes Jeg har dog på fornemmelsen, at det er der vi ender, på den ene eller anden måde. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 11. feb. 2017 at 8:49 AM, JustMe said:

Vi havde også nogle rimelig specifikke krav til hvidevarer. Det skulle være nogle solide mærker, ovnen skulle fx. have pyrolyse, vi vil have et amerikaner køleskab, opvaskemaskinen skal have et bestik-kurv og sådan. Han havde egentlig ramt rimelig godt, og resten fik vi tilpasset undervejs. Og så måtte han lige ringe til os, at vores fine, dyre emhætte var gået ud af produktion, så han var desværre nødt til at opgradere den til 'storebroderen' som vi selvfølgelig fik til samme pris :lol Jeg tænker netop også, at det er SÅ dumt at spare nogle få tusinde på hvidevarer, og så ærge sig over det hver eneste dag.

 

Mht de små projekter, så er det GULD værd hvis man har nogle gode håndværkere på sagen. Vi har virkelig taget mange små detours undervejs, hvor vi har opdaget revner i betonen, gulvet som ikke er helt lige, vindusinddækninger som er lavet midt i en halvfærdig renovation så det ikke passer længere og sådan. Men vores håndværker finder en nem løsning og får det fixet. Lige ud over skaderne i betonen som var over hans kompetencer, hvor en murer så liiige måtte ind, men altså... 

 

Og så morer jeg mig virkelig meget over at dine oplevelser med Kvik og Invita er stort set identiske med vores :lol 

 

Ej, jeg synes det er lidt sjovt, at det er så identiske oplevelser, det er jo helt sikkert hverken samme sælger eller samme butik vi har været inde i :D 

 

Det mest ironiske er næsten, at Invita sagtens kunne have været med prismæssigt sammen med Svane, hvis bare havde givet det et ordentligt forsøg fra starten af :rolleyes Og vi ender nok med et Svane-køkken :P  Det er så dumt ikke at gøre sit bedste.

 

Mine forældre har lige haft gang i et større renovationsprojekt, så de har heldigvis en masse gode erfaringer og kontakter vi kan trække på :super Men jeg tror vi satser på at gøre en del selv. Jeg er i hvert fald overbevist om, at jeg godt kan pudse lidt væg selv, jeg har trods alt set min far gøre det rigtig mange gange. El skal vi dog nok helt sikkert have en håndværker på. Det tør jeg ikke rode med selv (det er jo så i øvrigt heller ikke lovligt), men mine forældre har en rigtig sød elektriker, så det håber jeg ikke bliver et problem. De har også en VVS'er til nabo, som jeg ved skylder min mor en tjeneste, så det skulle heller ikke blive et problem ;) Da vi ikke flytter på opvasker og vask, så tror jeg dog ikke det bliver noget problem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER