Klenz

IVF og fragmenter

4 indlæg i dette emne

Kære piger :biglove Jeg har idag været til min første IVF ægoplægning, nogensinde, og er ærlig talt lidt nedslået :( Æggene var af dårlig kvalitet og kun ét ud af de 4 æg, klarede den til 4 lige store celler. Dog har det en op til 20% fragmentering. :(  Har i nogen solstrålehistorier? Jeg har sådan brug for at høre dem :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ingen erfaringer at trække på, men vil ikke forlade dig uden at sende en krammer:kramOg så går jeg ud fra, at de kun lægger æg op, som de mener, har en chance for at blive til en baby, så jeg krydser mine fingre for jeres lille æg:bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med at du er kommet godt igennem din første gang IVF :) - det kan være en hård omgang med hormoner og ægudtagning! Jeg er ikke særlig klog på fragmenter, men har lige klippet følgende fra patientinformationen på Trianglen, hvor jeg selv er i behandling:

 

"Embryoners samlede kvalitet vurderes ud fra flere kriterier. Kvantitativt, efter hvor mange delinger der er i embryonet, kvalitativt hvor ensartede de enkelte delinger  er. Er der mange små afstødninger fra celledelinger i embryonet – taler vi om ”fragmenter” mellem cellerne i embryonet. Fragmenter er en del af embryonets værktøj til at reparere små fejl i delingerne. Fragmenter i begrænset omfang er derfor fint og udtryk for at embryonet evner at reparere småfejl. Mange fragmenter, derimod – skyldes at der er meget genetisk materiale, der kræver reparation og er derfor  associeret med nedsat embryo-kvalitet"

 

Jeg aner ikke om 20% er mange fragmenter, men det lyder da ikke så højt? :chin: 

 

Derudover skal du huske på, at første IVF forsøg altid er lidt af et eksperiment. De ved ikke, hvor stor dosis hormoner du skal have for at får det optimale resultat. Så hvis det (mod forventning) ikke lykkes denne gang, så har lægerne lært en masse fra dette forsøg, så du forhåbentligt får et bedre resultat næste gang. :kram2   

 

Jeg ønsker dig held og lykke og hepper på, at du snart får en positiv test, så alle bekymringerne bliver gjort til skamme :yay:bd:goodluck

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med min første blev jeg gravid på et halvdårligt 3- og 4-cellet æg med fragmenter. (Jeg havde fået 4 modne æg ud) Det var min 6. ægoplægning og jeg havde tidligere haft perfekte æg uden resultat (eller mister tidligere). 

 

Dengang jeg fik Silke Elia (i 11/12) troede man at alle fragmenter var dårlige, men vi fil fortalt hos Maigaard, hvor baby blev lavet i efteråret, at i dag er man klogere og at lidt fragmenter er rigtig fint :) (kan ikke lige huske forklaringen) 

 

Held og lykke :goodluck 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER