Guest

Ammesnak

460 indlæg i dette emne

Ammede hende en gang i nat og så gav Thomas flaske ud over det. 

 

Vågnede op med verdens mest fyldte bryst i morges. Det hun ikke havde drukket ved. Mælken sprøjtede ud af det uden jeg gjorde noget og hun kunne slet ikke rumme det hele så det flød ud af munden på hende. 

 

Tror simpelthen at tragten på ammepumpen er for lille til mit bryst at det er derfor jeg nogle gange ikke kan få særligt meget ud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er bange for at jeg har fået svamp i brystet. Shit det gør ondt at amme. Har fået tid til lægen i morgen. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej seriøst!!?? Er det "kun" smerter eller er der andre symptomer siden du tror det er svamp?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, januar2017 said:

Ej seriøst!!?? Er det "kun" smerter eller er der andre symptomer siden du tror det er svamp?

Kun smerter. Ellie har også rød numse. Googlede det og det kunne bare godt lyde som svamp. Nogen gange er smerterne eneste symptom. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Probiotika! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Camillat said:

Probiotika! 

Det må jeg prøve sammen med dansk vand har jeg set på nettet. Men kan Ellie på probiotika eller får hun det gennem mælken? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

20 minutes ago, Maj 2014 said:

Det må jeg prøve sammen med dansk vand har jeg set på nettet. Men kan Ellie på probiotika eller får hun det gennem mælken? 

 

Hun faar det gennem maelken, men du kan samtidig give hende Semper draaber(Bio Gaia hed de engang). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

22 minutes ago, Camillat said:

 

Hun faar det gennem maelken, men du kan samtidig give hende Semper draaber(Bio Gaia hed de engang). 

Det må vi lige have fat i i morgen. Det ville jo være dejligt hvis det hjalp.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, helt galt tror jeg altså ikke hun sutter - jeg er også blevet bedre til at insistere på at hun får ordentligt fat, så det kræver som regel også fars hjælp.

Mælken er hvert fald løbet til her i løbet af i dag, og hun har både lavet nummer 1 og nummer 2 ad flere omgange i dag.

Vi håber at ammeeventyret fortsætter, og gør hvert fald alt hvad der skal til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, Micka said:

Nå, helt galt tror jeg altså ikke hun sutter - jeg er også blevet bedre til at insistere på at hun får ordentligt fat, så det kræver som regel også fars hjælp.

Mælken er hvert fald løbet til her i løbet af i dag, og hun har både lavet nummer 1 og nummer 2 ad flere omgange i dag.

Vi håber at ammeeventyret fortsætter, og gør hvert fald alt hvad der skal til.

 

Hvordan forløb det i sin tid med din søn? :) 

 

dejligt med lidt optimisme! :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

16 minutes ago, Kia... said:

 

Hvordan forløb det i sin tid med din søn? :) 

 

dejligt med lidt optimisme! :) 

 

Jeg syntes dengang at det gik fint, og mente at han spiste godt og korrekt, men han tog bare ikke nok på. Så da vi begyndte at supplere med mme og flasken, fik han hurtigt smag for det. Han var da omkring 4-5 uger. Jeg pumpede ud i 1 uge, for at holde det igang og så han stadig kunne få noget modermælk, og så forsøgte jeg efter den uge at genetablere amningen, men jeg havde ikke tålmodigheden til det og oveni det havde han kolik, så det blev bare for meget det hele.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber det lykkes med din datter nu :) 

 

Det andet lyder jo lidt hen af vores andres historier med dårlig succes, - det må da kunne gå bedre denne gang :) 

pøj pøj med det i hvert fald! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

34 minutes ago, Kia... said:

Håber det lykkes med din datter nu :) 

 

Det andet lyder jo lidt hen af vores andres historier med dårlig succes, - det må da kunne gå bedre denne gang :) 

pøj pøj med det i hvert fald! 

Ej men hvad sker der for at det er gået dårligt for os alle sammen første gang? Det er lykkes for mig denne her gang imod alle odds, så jeg tror på jer og hepper. I kan godt :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

53 minutes ago, Maj 2014 said:

Ej men hvad sker der for at det er gået dårligt for os alle sammen første gang? Det er lykkes for mig denne her gang imod alle odds, så jeg tror på jer og hepper. I kan godt :kiss 

 

Tak! 

Jeg fik virkelig ro på med ammeveljederen, og jeg er helt afklaret med hvad der skal forsøges og hvordan :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

21 minutes ago, Kia... said:

 

Tak! 

Jeg fik virkelig ro på med ammeveljederen, og jeg er helt afklaret med hvad der skal forsøges og hvordan :) 

Jeg synes at forberedelse og bevidsthed om hvad der gik galt har gjort hele forskellen denne her gang og så har camillaat sagt de helt rigtige ting på de rigtige tidspunkter. Det har været guld værd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fandt min gamle ammetråd somjeg oprettede da laura var 5 dage gammel.

 

Det var faktisk rigtig rart at læse hvad jeg havde skrevet den gang, en ting er hvad man kan huske, men det her er jo frisk fra dage jeg har opdateret. 

 

Måske andre kan have glæde af at læse mine tanker, frustrationer og forløb. 

http://www.babyklar.dk/forum/topic/24519-amning-en-svær-start/

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er genialt @Kia... må være sjovt selv at læse hvad du skrev. Det er jo nærmeste som en dagbog. 

 

Har malket ud i dag. I går fik jeg 20 ml. på 20 min. I dag fik jeg 130 ml. på 20 min. 

Fatter ikke at produktionen kan gå sådan op og ned. Det er jo voldsomt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 minutes ago, januar2017 said:

Det er genialt @Kia... må være sjovt selv at læse hvad du skrev. Det er jo nærmeste som en dagbog. 

 

Har malket ud i dag. I går fik jeg 20 ml. på 20 min. I dag fik jeg 130 ml. på 20 min. 

Fatter ikke at produktionen kan gå sådan op og ned. Det er jo voldsomt

Har du drukket mere i dag end i går?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg pumpede 210 ml i går aftes efter amning. 30-45 min efter pumpede jeg ydeligere 85 ml. Der står en del mælk i køleskabet nu og jeg føler virkelig at det køre med amningen nu. Jeg kan Iægge hende til uden problemer og hun kan for det meste nøjes med et bryst pr amning og nogen gange en lille tår fra det andet, men det er langt fra hver gang nu. Hun spiser også mærkant hurtigere færdig. Så amning er nu 30-45 min inklusiv en lille pause og så får hun sutten og accepterer den :yay jeg er så glad. Jeg har virkelig kæmpet for det i inderlig ønsket at det skulle lykkes og det gjorde det! Vi er så heldige med en datter der gerne både vil amme og tage flaske. Hun accepterer fint begge dele og afviser på ingen måde brystet. I nat ammede jeg første gang hun vågnede og anden gang gav jeg Lauritz en flaske. Da jeg så kom op igen var både ham og Ellie faldet i søvn med flasken, så Lauritz snorkede med en pige i hver arm :wub Ellie havde så nærmest ikke drukket noget, så jeg gav hende flaske, skiftede ble to gange og så sov vi lige 3 timer mere. Når hun sover i min arm vågner hun før hun er rigtig sulten fordi hun kan lugte mælken. 

 

Vi var til lægen i dag og har fået creme mod svamp. Smerterne i mit bryst er faktisk blevet meget bedre, men Ellies numse har fået rødt udslæt. Hun skal smøres med det samme som mig og hvis det ikke virker skal hun have noget imod eksem. Vi har prøvet med zinksalve og kogtvandsklude uden bedring. Lægen synes at Ellie var så fin og hun synes også virkelig at hun lignede Amilia :kuller hun nævnte også at hun virkelig er lang og det er jeg enig i. Vi får nogle virkelig høje piger, i hvert fald nu her mens de er små. Vi må se hvad Sp siger i morgen, jeg synes i hvert fald der er sket noget i længden med Ellie. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor godt @Maj 2014  det glæder mig virkelig at høre, at det fungerer. Tænk hvordan ens prioriteter har ændret sig. At man kan blive så glad for den slags! 

 

Jeg har drukket en del mere. Var opmærksom på det efter du skrev det. Måske er det det. Men jeg er virkelig også dårlig til at få spist. Har fx ikke spist i dag for orker ikke andet end bare at sidde i sengen og se SKAM. 

Thomas tog en fridag og de har været ude at gå siden kl. 11. Så jeg får lidt ro. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, januar2017 said:

Ih hvor godt @Maj 2014  det glæder mig virkelig at høre, at det fungerer. Tænk hvordan ens prioriteter har ændret sig. At man kan blive så glad for den slags! 

 

Jeg har drukket en del mere. Var opmærksom på det efter du skrev det. Måske er det det. Men jeg er virkelig også dårlig til at få spist. Har fx ikke spist i dag for orker ikke andet end bare at sidde i sengen og se SKAM. 

Thomas tog en fridag og de har været ude at gå siden kl. 11. Så jeg får lidt ro. 

Mad og drikke til mor er sindsygt vigtigt. Jeg tror virkelig det er det der gik galt for mig første gang. Nu har jeg super fokus på specielt væske. Der står altid en kande vand på sofabordet og en flaske i sengen. Jeg får ikke altid spist det jeg burde, i hvert fald ikke så mange måltider, men så sørger jeg for at få nogle kalorier ved f.eks. At spise en håndfuld mandler. 

 

Man bliver ekstra når det er gået galt første gang og det så alligevel lykkes. Hverken min mor eller mormor har ammet særlig længe, fordi der ikke var mælk nok, så det er virkelig en sejr. Ens prioriter ændre sig virkelig meget. Med Amilia kunne jeg slet ikke overskue tanken om at amme offentligt, ingen skulle se mine bryster, med Ellie er jeg fuldstændig ligeglad, vil hun have mad så får hun det! Det er så mærkeligt at det er ændret så meget. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Kia... said:

Jeg fandt min gamle ammetråd somjeg oprettede da laura var 5 dage gammel.

 

Det var faktisk rigtig rart at læse hvad jeg havde skrevet den gang, en ting er hvad man kan huske, men det her er jo frisk fra dage jeg har opdateret. 

 

Måske andre kan have glæde af at læse mine tanker, frustrationer og forløb. 

http://www.babyklar.dk/forum/topic/24519-amning-en-svær-start/

 

 

Jeg kan se at du heller ikke kunne overskue at tage ud pga. Maraton amninger. Det har jeg heller ikke kunnet. Det begynder nu hvor Ellie er 23 dage. Faktisk synes jeg dit startforløb minder om det jeg har haft med Ellie bortset fra smerterne. Jeg har slet ikke haft ondt overhovedet, måske de stadig er hærdet fra første gang? Jeg har i hvert fald ikke haft brug for creme. Vi har ventet med gæster indtil Ellie var 1-2 uger, så vi fik en rolig start, det har været guld værd. Jeg ammede nærmest konstant mens der var gæster. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Maj 2014 said:

Jeg kan se at du heller ikke kunne overskue at tage ud pga. Maraton amninger. Det har jeg heller ikke kunnet. Det begynder nu hvor Ellie er 23 dage. Faktisk synes jeg dit startforløb minder om det jeg har haft med Ellie bortset fra smerterne. Jeg har slet ikke haft ondt overhovedet, måske de stadig er hærdet fra første gang? Jeg har i hvert fald ikke haft brug for creme. Vi har ventet med gæster indtil Ellie var 1-2 uger, så vi fik en rolig start, det har været guld værd. Jeg ammede nærmest konstant mens der var gæster. 

 

Jeg var seriøst lænket til sofaen! Skriver vidst også et sted at jeg har ondt i røven af at sidde ned hele tiden :P 

 

Jeg vil bare gerne have gæster, vil bare gerne vise hende frem, men amningen stod bare i vejen konstant - og det fyldte bare så meget oppe i mit hovede at intet fungerende, men kan også se at da beslutningen først var taget og jeg var afklaret, så var hun bare verdens nemmeste baby! 

 

Men ja det er vildt sjovt at læse, ja næsten som en dagbog som januar skriver - jeg tror jeg kan bruge det meget den her gang! 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Kia... said:

 

Jeg var seriøst lænket til sofaen! Skriver vidst også et sted at jeg har ondt i røven af at sidde ned hele tiden :P 

 

Jeg vil bare gerne have gæster, vil bare gerne vise hende frem, men amningen stod bare i vejen konstant - og det fyldte bare så meget oppe i mit hovede at intet fungerende, men kan også se at da beslutningen først var taget og jeg var afklaret, så var hun bare verdens nemmeste baby! 

 

Men ja det er vildt sjovt at læse, ja næsten som en dagbog som januar skriver - jeg tror jeg kan bruge det meget den her gang! 

 

 

Det tror jeg også du kan. Jeg er nået langt ved at værd bevidst om hvad der gik galt sidst. 

 

Jeg har også haft ondt i måsen af at sidde for meget :lol 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Av av av, mine bryster er seriøst ved at sprænges :hophop

Jeg kan med lidt god vilje, og hvis jeg lige massere dem lidt inden en amning, få hende til at tage fat. Men hun sutter ikke særlig længe og går fuldstændig omkuld efterfølgende. Selv når hun vækkes og jeg forsøger at lægge hende til igen nægter hun. Hun har fine våde bleer og også en masse gul afføring. Men ville så gerne have hende til at tømme brystet, så de ikke er så spændte.

Er det bare sådan det er her i starten? At hun simpelthen ikke kan rumme al den mælk den pludselig er og jeg må overleve de spændte bryster i en periode? Og værst af alt; undvære at kunne sove på maven igen :icon_crybad:

 

@Kia... jeg skal netop til at læse din ammehistorie fra sidst. Det er da ret skørt at vi alle flergangs i gruppen har opgivet amningen første gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER