Guest

Ammesnak

460 indlæg i dette emne

Så længe hun virker tilfreds så der jo ingen grund til bekymring :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har lige pumpet 155 ml :yay min produktion er endelig øget. Mine bryster var også halv spændte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Maj 2014 said:

Jeg har lige pumpet 155 ml :yay min produktion er endelig øget. Mine bryster var også halv spændte.

 Vildt - så godt klaret.

 

Jeg har købt en håndpumpe og prøvede den lige i går - blev alligevel overrasket over at der kom noget ud. Ville ikke pumpe så meget, da råmælken jo helst skal blive i brystet til baby :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13 minutes ago, Micka said:

 Vildt - så godt klaret.

 

Jeg har købt en håndpumpe og prøvede den lige i går - blev alligevel overrasket over at der kom noget ud. Ville ikke pumpe så meget, da råmælken jo helst skal blive i brystet til baby :) 

Du danner nyt råmælk hvis du pumper den ud, så det skal du ikke være så bekymret for. Jeg pumpede lidt ud og frøs ned inden Ellie kom. Den fik hun så med sprøjte den første nat. 

 

Ej men jeg er helt oppe og køre. Jeg troede at amningen var gået helt galt og at det næsten ikke kunne rettes op og her sidder jeg med spændte ømme bryster :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Maj 2014 said:

Du danner nyt råmælk hvis du pumper den ud, så det skal du ikke være så bekymret for. Jeg pumpede lidt ud og frøs ned inden Ellie kom. Den fik hun så med sprøjte den første nat. 

 

Ej men jeg er helt oppe og køre. Jeg troede at amningen var gået helt galt og at det næsten ikke kunne rettes op og her sidder jeg med spændte ømme bryster :yay

 

Uh, det var vigtig viden. Så kunne jeg jo godt malke lidt ud her inden, og netop have på lager til de første par dage :)

 

Tænk at man kan blive så glad for mælkefyldte spændte bryster :D Kan tydeligt huske det fra sidst - man bliver så lykkelig når mælken bare flyder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

27 minutes ago, Micka said:

 

Uh, det var vigtig viden. Så kunne jeg jo godt malke lidt ud her inden, og netop have på lager til de første par dage :)

 

Tænk at man kan blive så glad for mælkefyldte spændte bryster :D Kan tydeligt huske det fra sidst - man bliver så lykkelig når mælken bare flyder.

Ja det kan du sagtens. Det skulle også få mælken til at løbe hurtigere til bagefter. 

 

Jeg har bare virkelig kæmpet for det og siddet meget efter amning med den åndssvage pumpe, så at det har virket er virkelig dejligt. Jeg har været ved at kaste håndklædet i ringen mange gange. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det skønt at høre Maj!! :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 minutes ago, Kia... said:

Hvor er det skønt at høre Maj!! :) 

Ja det er så godt! Jeg er helt glad for at babserne gør ondt. Jeg ligger her med en baby der snorker på anden time efter amning, det er så godt og så lige i dag hvor Sp kommer og jeg skulle snakke med hende om den åndssvage amning der ikke ville virke for mig. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det fedt! 

Kan hun spises hurtigere af nu også? :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare godt for dig!!! Det var vigtigt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lækker så meget. Mine bluser er gennemblødte hver dag. Kan det være grunden til at hun ikke suger så hårdt fat og ikke sutter så længe som hun gjorde for nogle dage siden? Det er som om jeg producerer meget mere mælk og det bare flyder ud for et godt ord.... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

36 minutes ago, januar2017 said:

Jeg lækker så meget. Mine bluser er gennemblødte hver dag. Kan det være grunden til at hun ikke suger så hårdt fat og ikke sutter så længe som hun gjorde for nogle dage siden? Det er som om jeg producerer meget mere mælk og det bare flyder ud for et godt ord.... 

Undskyld jeg lige blander mig:-) 

Det kan sagtens være derfor at hun kun diger i ganske kort tid.. Måske kommer der for meget ud på en gang.. Det har der ofte gjort hos mig, hver gang mælkeproduktionen skulle stige.. Så havde vi lige et par trælse dage med alt for meget tryk på mælken i den lille babys mund.. Et godt fif er derfor lige at " tage trykket" inden baby lægges til..

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Kia... said:

Hvor er det fedt! 

Kan hun spises hurtigere af nu også? :) 

Ja det synes jeg. Hun spiser i 10-15 min og så holder hun pause og vil så gerne have lidt mere. Det gør hun i en times tid måske, men før var det jo gerne i 2 timer med en hysterisk baby til sidst, men nu er hun mæt og tilfreds bagefter. Kan også umiddelbart spise hende af med et bryst og en lille tår til sidst fra det andet. ( det er så for meget, hun har lige gylpet i en stråle og det fløj også ud af næsen)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, januar2017 said:

Hvor er det bare godt for dig!!! Det var vigtigt. 

Det er så vigtigt! Og jeg er vildt glad. Så kan jeg jo godt og jeg havde virkelig mistet troen på det. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

@ccc du har helt ret! 

 

Jeg har nu prøvet at malke ud efter tredje gennemblødte bluse. 

For en uge siden tog det mig over 1 time at pumpe 60 ml. ud. 

I dag har det taget mig 20 (!!!!!) min. at malke 120 ml. ud. Så tror simpelthen bare at hun får meget mælk når hun sutter ift. tidligere. Hun skal jo også vokse og mælkeproduktionen justeres jo. 

 

Så også et dejligt gennembrud for mig i dag. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, januar2017 said:

@ccc du har helt ret! 

 

Jeg har nu prøvet at malke ud efter tredje gennemblødte bluse. 

For en uge siden tog det mig over 1 time at pumpe 60 ml. ud. 

I dag har det taget mig 20 (!!!!!) min. at malke 120 ml. ud. Så tror simpelthen bare at hun får meget mælk når hun sutter ift. tidligere. Hun skal jo også vokse og mælkeproduktionen justeres jo. 

 

Så også et dejligt gennembrud for mig i dag. 

Ej hvor godt! Hellere for meget mælk end for lidt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder ds til det bare går den rette vej for jer begge! Hvor fedt! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

16 minutes ago, Kia... said:

Det lyder ds til det bare går den rette vej for jer begge! Hvor fedt! 

Ej men det er jo så godt! Det er bare så svært det der amning og ikke bare lige til. I hvert fald ikke for mig. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, januar2017 said:

@ccc du har helt ret! 

 

Jeg har nu prøvet at malke ud efter tredje gennemblødte bluse. 

For en uge siden tog det mig over 1 time at pumpe 60 ml. ud. 

I dag har det taget mig 20 (!!!!!) min. at malke 120 ml. ud. Så tror simpelthen bare at hun får meget mælk når hun sutter ift. tidligere. Hun skal jo også vokse og mælkeproduktionen justeres jo. 

 

Så også et dejligt gennembrud for mig i dag. 

Er glad for jeg kunne hjælpe.. Jeg har ammet 3 børn nu.. Så ved man lidt om det..:)

og jeg deler hjertens gerne ud af al min erfaring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellie har taget 440 g på på en uge ca. :o Vi har vejet hende på badevægten. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, Maj 2014 said:

Ellie har taget 440 g på på en uge ca. :o Vi har vejet hende på badevægten. 

 

Det er vildt! Men sejt gået! 

 

Vær dog opmærksom på at forskellige vægte kan give noget forskelligt resultat! :) (Blot så du ikke bliver skræmt bange hvis sp siger mindre så du tror hun har tabt sig :) ) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay woooow!!! Det er vildt! :-D det er næsten et halvt kg! 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

30 minutes ago, Kia... said:

 

Det er vildt! Men sejt gået! 

 

Vær dog opmærksom på at forskellige vægte kan give noget forskelligt resultat! :) (Blot så du ikke bliver skræmt bange hvis sp siger mindre så du tror hun har tabt sig :) ) 

Inden Sp var her tjekkede vi hende også selv på badevægten. Altså hvor vi står med hende i armene og så vejer os uden. Det er sikkert rigtig nok med alt det hun spiser. Jeg har ammet on/off hele eftermiddagen og aftenen og mælken væltede ned i munden på hende her til aften og så tømmer hun alligevel 150 ml i flaske. Hun er seriøst ustoppelig!

 

ej men hun spiser nærmest non stop. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, januar2017 said:

Okay woooow!!! Det er vildt! :-D det er næsten et halvt kg! 

 

Ja det er ret vildt, men Amilia tog også et halvt kilo på på en uge på nogenlunde samme alder. Måtte aflyse Sp i dag fordi der lige var nogle ting vi skulle tage os af, men hun kommer på torsdag, så må vi se hvad hun siger. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super i bare sammenlogner badevægt/badevægt :) 

 

Jeg har hørt det er meget normalt de spiser mere til aften fordi der er mindre mælk (man fylder op om natten) og fordi de lader op til nat! 

 

Det dog helt vildt hun kan spise 150 ml på flaske! Da laura var 3 uger og fik flaske spiste hun mellem 80-120 pr måltid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER