tsecret

Morgen kl 04.30...

6 indlæg i dette emne

Ja, jeg har en baby der synes det er morgen inden klokken den er 5. Det passer ikke moren særlig godt og ville så gerne rykke rytmen i hvert fald en time. 

 

Men i går fik jeg både rykket hendes sengetid en time senere og da hun vågnede ulykkelig ved 22 tiden fik hun lov at komme op igen i en times tid.

 

Hun beholder altid natdragt på og vi bliver længst muligt i mørkt soveværelse, men til sidst bliver hun så højlydt at jeg bliver bange for at hun vækker de to andre. 

 

Hun er 6,5 måned...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, tsecret said:

Ja, jeg har en baby der synes det er morgen inden klokken den er 5. Det passer ikke moren særlig godt og ville så gerne rykke rytmen i hvert fald en time. 

 

Men i går fik jeg både rykket hendes sengetid en time senere og da hun vågnede ulykkelig ved 22 tiden fik hun lov at komme op igen i en times tid.

 

Hun beholder altid natdragt på og vi bliver længst muligt i mørkt soveværelse, men til sidst bliver hun så højlydt at jeg bliver bange for at hun vækker de to andre. 

 

Hun er 6,5 måned...

Jeg har ikke selv prøvet det, men har lige været til et søvnforedrag med Helen Lyng Hansen. Hun anbefaler at man rykker sengetiden med et kvarter af gangen, men at det tager lang tid - 5-6 uger. Man skal holde hvert kvarter-ryk i et par dage, så burde barnet langsomt vænne sig til den nye rytme, men det er vigtigt at dagslurene og måltidstiderne rykkes med, så hele dagens rytme rykkes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, FruSekshøj said:

Jeg har ikke selv prøvet det, men har lige været til et søvnforedrag med Helen Lyng Hansen. Hun anbefaler at man rykker sengetiden med et kvarter af gangen, men at det tager lang tid - 5-6 uger. Man skal holde hvert kvarter-ryk i et par dage, så burde barnet langsomt vænne sig til den nye rytme, men det er vigtigt at dagslurene og måltidstiderne rykkes med, så hele dagens rytme rykkes :)

 

Hmm, det fungerer sikkert for nogle, men vores rytme er ikke sååå fast at et kvarter kan ændre noget. Altså jeg mener bare at formiddagsluren f.eks. kan variere 1½ time, alt efter hvornår hun har stået op og hvornår hun bliver træt. Måske vi bare ikke kører fast nok rytme og burde begynde med det? 

 

Men mange tak for bud!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, tsecret said:

 

Hmm, det fungerer sikkert for nogle, men vores rytme er ikke sååå fast at et kvarter kan ændre noget. Altså jeg mener bare at formiddagsluren f.eks. kan variere 1½ time, alt efter hvornår hun har stået op og hvornår hun bliver træt. Måske vi bare ikke kører fast nok rytme og burde begynde med det? 

 

Men mange tak for bud!

Så lidt, vores rytme er heller ikke så fast. Håber det løser sig, 4.30 er godt nok lige lovlig tidligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan har Niklas osse været siden sidste sommer mer eller mindre og han er nu 13 mdr...vågner stadig flere dage mellem 4 og 5 end han har dage hvor han vågner senere...han får vælling til nat for at mætte ham...og spiser ellers generelt godt så er osse frustreret over det skal være så tidligt...

Før vi gik til vintertid kunne han godt sove til 6 ind imellem så jeg håber lidt det vender når vi går til sommertid igen...og at det hjælper når han bliver ældre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Går i øvrigt også i mørkt rum og ligger med ham om morgenen indtil storebror vågner for at vi signalerer at man ikke står op og leger så tidligt....nogen gange lykkes det at få en halv times søvn mere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER