lhk

fra dagpleje til børnehave

6 indlæg i dette emne

Jeg har oprettet en tråd magen til i 1-3 års forummet, men nu kommer den også lige her:)...........

 

Åh, hvilke erfaringer har I med skiftet fra dp til bh? 

Her synes jeg godt nok afleveringerne om morgenen med et utrygt og grædende barn er lidt trælse. Han har været afsted alene to dage nu, men det er kun max to timer pr. dag.

Det er vel for tidligt at regne med glad og lykkelig aflevering, er det ikke?

Han har været ok når jeg hentede ham, og har også haft det nogenlunde, men pædagogerne kan godt mærke han er lidt mut noget af tiden...

Hvordan har jeres klaret skiftet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det tog altså lidt tid her - både for forældre og barn! Det er bare en helt anden verden, hvor de skal klare meget mere selv.. :kram jeg synes det var hårdt, men det er blevet godt nu. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Nu går vores i integreret institution, så han havde gået i vuggestue i samme hus. Alligevel var den første uge frygtelig! Derefter blev han hurtigt fortrolig med det, og det tog lige et par måneder før jeg også blev tryg ved det.

 

Bare for at understrege at når vi synes overgangen fra vuggestue til børnehave var svært, så må skiftet fra dagpleje til børnehave være enormt! Så jeg ville nok ikke forvente det gik så hurtigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg føler det var en meget stor omvæltning. En verden til forskel på nærheden, antallet af pædagoger, hyggen osv. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER