lhk

fra dagpleje til børnehave

4 indlæg i dette emne

Åh, hvilke erfaringer har I med skiftet fra dp til bh? 

Her synes jeg godt nok afleveringerne om morgenen med et utrygt og grædende barn er lidt trælse. Han har været afsted alene to dage nu, men det er kun max to timer pr. dag.

Det er vel for tidligt at regne med glad og lykkelig aflevering, er det ikke?

Han har været ok når jeg hentede ham, og har også haft det nogenlunde, men pædagogerne kan godt mærke han er lidt mut noget af tiden...

Hvordan har jeres klaret skiftet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi brugte 14 dage på indkøring. Jeg havde en plan i hovedet inden, som blev ændet efter hendes behov. Det var først planen jeg skulle være gået lidt torsdag eller fredag, men jeg var overflødig, så det fungerede :) Alle børn er forskellige og jeg har modtaget børn, der var klar fra dag 1, men også nogle der har været kede af i lang tid ved aflevering. Det er ikke unormalt, at børn lige skal se tingene an. Det er jo ligesom hvis vi starter på nyt arbejde, og det hele kan godt være ret uoverskueligt. 

 

Indkøring Silke Elia 3,3 mdr

Mandag: 9-11  Mor med hele tiden
Tirsdag: 9-11   Mor med hele tiden
Onsdag: 9-11 mor går 1 time
Torsdag: 9-11.45 mor går en 1 time og er tilbage kl11 og er med til samling og madpakke 
Fredag: 9-11.45 mor går 1.45 time

Mandag: 9-11.45 mor går 2 timer
Tirsdag 9-11.45 Silke Elia alene
Onsdag: 9-14 - lur Silke Elia alene
Torsdag: 9-14 - lur Silke Elia alene 
Fredag: 8.30-14 - lur Silke Elia alene

(hun sov fra 12-13.30/14) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

39 minutes ago, louisevibe said:

Vi brugte 14 dage på indkøring. Jeg havde en plan i hovedet inden, som blev ændet efter hendes behov. Det var først planen jeg skulle være gået lidt torsdag eller fredag, men jeg var overflødig, så det fungerede :) Alle børn er forskellige og jeg har modtaget børn, der var klar fra dag 1, men også nogle der har været kede af i lang tid ved aflevering. Det er ikke unormalt, at børn lige skal se tingene an. Det er jo ligesom hvis vi starter på nyt arbejde, og det hele kan godt være ret uoverskueligt. 

 

Indkøring Silke Elia 3,3 mdr

Mandag: 9-11  Mor med hele tiden
Tirsdag: 9-11   Mor med hele tiden
Onsdag: 9-11 mor går 1 time
Torsdag: 9-11.45 mor går en 1 time og er tilbage kl11 og er med til samling og madpakke 
Fredag: 9-11.45 mor går 1.45 time

Mandag: 9-11.45 mor går 2 timer
Tirsdag 9-11.45 Silke Elia alene
Onsdag: 9-14 - lur Silke Elia alene
Torsdag: 9-14 - lur Silke Elia alene 
Fredag: 8.30-14 - lur Silke Elia alene

(hun sov fra 12-13.30/14) 

Det lyder som en dejlig indkøring:) Jeg har masser af tid til indkøring faktisk, og ville også gerne bruge din model. Men børnehaven ser helst, at forældrene kun er med en dag, og derefter skal man helst aflevere. Så derfor har han allerede haft to dage alene.. Måske burde jeg have banket i bordet og sagt, at det ikke passer ind i mit hoved at gå fra ham før han er tryg ved stedet og de voksne.

Jeg må lige her i weekenden tænke over, om jeg skal ændre strategi...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 hours ago, lhk said:

Det lyder som en dejlig indkøring:) Jeg har masser af tid til indkøring faktisk, og ville også gerne bruge din model. Men børnehaven ser helst, at forældrene kun er med en dag, og derefter skal man helst aflevere. Så derfor har han allerede haft to dage alene.. Måske burde jeg have banket i bordet og sagt, at det ikke passer ind i mit hoved at gå fra ham før han er tryg ved stedet og de voksne.

Jeg må lige her i weekenden tænke over, om jeg skal ændre strategi...

 

Åh det er bare misforstået omsorg i mange institioner. Det er bare guld værd, når forældre har mulighed for lang indkøring. Børn kan sagtens finde ud af, at det er en overgang og forældrene på er tidspunkt ikke er i børnehaven. Bliver så harm, når jeg hører pædagoger afvise forældre på den måde. 

For nyligt var jeg til foredrag omkring adoptivbørn, hvor de faktisk anbefalede langsom indkøring på 2 (!!) måneder. 

Følg din mavefornemmelse :kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER