ceciliemariem

Sidestik/smerter - hvad sker der?

6 indlæg i dette emne

Hej alle!

 

Jeg er 6+4 og har de sidste 2 uger oplevet meget menstruationslignende smerter, hvilket jeg har forstået er meget normal.

Men idag, en halv time før frokost og en halv time efter + det stadigvæk sker (jeg har selvfølgelig også sulten) har jeg haft sidestikslignende følelser i siden, mest i højre side og også lidt i maven. Det er ikke sådan at jeg ikke kan bevæge mig, men det er ubehageligt og gør ondt.

Jeg har ikke oplevet det før.

 

Er der nogen der ved hvad det er?

Og er der eventuelt nogen som har oplevet en SA der kan fortælle mig, hvordan det "føles"?

 

Mange hilsner fra en forvirret 1. gangs gravid :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder som ligamenterne. Alting giver sig i underlivet. Helt normalt og ufarligt:)

 

Du er blevet scannet, ikke? Så du ved, at graviditeten sidder i livmoderen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev scannet hurtigt ved lægen, og hun kunne ikke se hjerteblink da jeg på daværende tidspunkt kun var 5+, men hun kunne se og viste mig opklaringen inde i livmoderen. Altså cirklen.

Der ville hun vel kunne se med det samme, hvis den sad udenfor? Går udfra at det har været i livmoderen, eftersom vi kunne se opklaringen der.

 

Og okay, tak. Jeg troede mest det kom ala' menstruationslignende smerter :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, så lyder det da til, at den sidder, hvor den skal:)

 

Ligamentsmerter kan optræde meget forskelligt. Jeg har ikke mærket meget til dem i mine graviditeter, men når jeg har, har det været som stik og jag, sidestiklignende, som du beskriver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Enig i at det lyder som ligamentsmerter 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER