lpd

Sko til udendørs

15 indlæg i dette emne

Jeg hopper lige herind og tyvstarter ;)

Arthur har gået i en måneds tid nu, og vi mangler virkelig en løsning til når vi er ude. Lige pt har han almindelige strømper, to par uldstrømper og overtræksfutter på. For det første er han kold når vi har været ude længe, for det andet kan han ikke gå med den løsning. 

Jeg har læst gnd's tråd, men blev ikke så meget klogere da vi jo faktisk har behov for vinterstøvler. 

Hvad gør vi? Han kan jo ikke rende rundt i kæmpe tunge klodser, men en let sko vil jo ikke være varm nok :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke personlig erfaring, men har hørt at superfit vinterstøvler skulle være både lette og bløde. De er dog i kunststof og ikke læder, det ved jeg ikke om har betydning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

15 minutes ago, Stephi-moren said:

Jeg har ikke personlig erfaring, men har hørt at superfit vinterstøvler skulle være både lette og bløde. De er dog i kunststof og ikke læder, det ved jeg ikke om har betydning?

Altså jeg aner intet om børnesko, men jeg tænker at komfort og pasform er vigtigere end mine principper :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidste år på denne tid fik Mie et par Enfant vinterstøvler. De havde få tilbage i butikkerne. Vi havde hende med ind og hun fik målt fod og prøvede dem på. Og ja hun løb afsted med det samme (hun havde også gået en månedstid). Det var aldrig problemer med at det var hårdt i støvlerne. Tværtimod elskede hun dem og lærte sig med det samme selv at tage dem på :wub 

 

så ud i en butik med ham og mærk,føl og prøv 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De her er ikke vinterstøvler, men trods alt varmere end små sko tænker jeg? De er i hvert fald lette :)

De gange jeg har haft sko fra elefanten i hånden har de virket rigtig lækre. 

IMG_7645.PNG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg vil vælge ecco biom lite vinterstøvler! De er varme, vandtætte (som i at de kan stå i en vandpyt - tro mig vi bor på landet) og perfekt til dem som lige er begyndt at gå!

De er hverken klodsede, og bare lækre bløde i sålen! Og nemme at stramme til om foden :)

 

Lige af min datter fra sidste vinter, hun havde lige lært at gå i efteråret. 

 

Billedet med vandpytten har hun støvlerne på, hun var tør da vi kom ind! 

 

 

 

IMG_3383.PNG

IMG_3381.PNG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for svar! Vi bor også på landet og han er med ude at fodre dyr, så de skal helst ikke dø efter første møde med lidt mudder ;) vi tager ud i en butik og prøver på! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Super fit, Sko, som er vandtæt og let foret. De er SÅ fine. Og han går så fint i dem. 

Mig ekspedienten i Ønskebørn hvor vi købte dem, sagde at de ville være ok til at have på når han var med ude i denne tid selvom de kun er letforede. 

Jeg har ikke selv prøvet det af endnu, udover frem og tilbage fra Vuggestue. Og der er fødderne helt ok temp. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et lille pip: da vi var ude for at prøve sko, så tog ekspedienten sålen ud af skoene, og så placerede vi foden ovenpå sålen. På den måde kunne vi se om skoen passede, eller om der skulle en større/bredere model til :) 

 

Og så har jeg lige trykket "Køb" til disse: https://www.trendyshop.dk/shop/arauto-rap-vinterstoevler-511431p.html så må vi se om de passer, eller om de skal retur ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

55 minutes ago, Mrs-Rina said:

Et lille pip: da vi var ude for at prøve sko, så tog ekspedienten sålen ud af skoene, og så placerede vi foden ovenpå sålen. På den måde kunne vi se om skoen passede, eller om der skulle en større/bredere model til :) 

 

Og så har jeg lige trykket "Køb" til disse: https://www.trendyshop.dk/shop/arauto-rap-vinterstoevler-511431p.html så må vi se om de passer, eller om de skal retur ;) 

 

Det tror jeg man gør alle steder :) 

Jeg har i hvert fald ikke oplevet andet :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 minutes ago, Kia... said:

 

Det tror jeg man gør alle steder :) 

Jeg har i hvert fald ikke oplevet andet :) 

 

Jeg vidste det ikke før vi så ekspedienten gøre det, og jeg synes bare det var smart :) især hvis man ender med at købe på nettet ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

http://www.milkywalk.dk/shop/primigi-wick-vinterstoevle-56964p.html

 

Clara fik dem her fra primigi  som sine første vinterstøvler, som hun stadig bruger. Jeg var meget i tvivl om dem og så nogle fra Bisgaard, hvor det var uldfor og ikke syntetisk som dem her. Men de her vandt pga at de var meget lette og nemme at gå i. Vi har været godt tilfreds med dem :)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft superfit til Johan her i vinter. Han begyndte og gå i august. De vejer absolut ingenting, sidder så fint på hans helt almindelige fod (altså den er ikke bred eller noget) :)

Han har altid dejlig lune fødder, også selvom han har været ude længe. 

 

Vores genbos lille pige begyndte og gå i december og har fået et par også. Det er de virkelig glade for siger de. De er nemlig heller ikke så høje i skafter, så de små ben har ikke sko på helt op til knæet ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

59 minutes ago, Mrs-Rina said:

 

Jeg vidste det ikke før vi så ekspedienten gøre det, og jeg synes bare det var smart :) især hvis man ender med at købe på nettet ;) 

 

Helt bestemt :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER