Stella Nutella

Hun vil ikke ligge alene

39 indlæg i dette emne

Vores datter på 18 dage vil ikke ligge alene. Dvs at hun konstant vil være på arm eller på brystet af en af os. 

Det besværliggør det en del. Det er hyggeligt - men jeg kan ikke engang gå på toilettet uden hun bliver ulykkelig :-/ 

 

vi har forsøgt med alverdens gode råd fra SP men uden virkning. Sp mener at hun nok skal vokse fra det men at hun godt kan se hvordan min søvn påvirkes samt selvpleje ift at få spist, tisset etc i løbet af dagen. 

 

 

Gode råd? 

 

Og hvor længe kan sådan noget stå på?

 

jeg fuldammer og har rigeligt med mælk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er det både i vågen tilstand og når hun sover?

 

Vågen: Har du prøvet med et aktivitetscenter?

Sover: Slyngevugge?

 

Ellers så vil jeg også sige at de vokser fra det. Men de første tre måneder kan være hårde...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Strækvikle :wub

Reddede mig fra at blive sindssyg de første fire måneder :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 minutes ago, tsecret said:

Er det både i vågen tilstand og når hun sover?

 

Vågen: Har du prøvet med et aktivitetscenter?

Sover: Slyngevugge?

 

Ellers så vil jeg også sige at de vokser fra det. Men de første tre måneder kan være hårde...

 

Ja så snart hun sover og vi får lagt hende ( både forsøgt invarm dyne, tæppe etc ) så hyler hun op efter få sekunder 

 

nej vi har ikke forsøgt med aktivitetscenter - tænkte det var for tidligt ?! 

 

Slyngevugge har vi ligesom Leandervugge og intet er et hit :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 minutes ago, BabyBlue said:

Strækvikle :wub

Reddede mig fra at blive sindssyg de første fire måneder :D

 

Kan en ergobaby gøre det? 

Har prøvet en vikle ( min veninde ) og jeg blev  sindssyg af skrigende baby og en vikle jeg ikke kunne med :-D 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 minutes ago, BabyBlue said:

Strækvikle :wub

Reddede mig fra at blive sindssyg de første fire måneder :D

4 måneder siger du? :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, Stella Nutella said:

 

Ja så snart hun sover og vi får lagt hende ( både forsøgt invarm dyne, tæppe etc ) så hyler hun op efter få sekunder 

 

nej vi har ikke forsøgt med aktivitetscenter - tænkte det var for tidligt ?! 

 

Slyngevugge har vi ligesom Leandervugge og intet er et hit :( 

Man kan lade være med at putte mere end en ting på i starten. Vi havde besøg af et vennepar med en meget mindre baby end vores som prøvede at lægge hende i aktivitetscenteret, og det var første gang hun ville ligge selv i mere end et minut! 

 

Så jeg ville droppe hvad man bør og ikke bør, og gøre hvad der virker ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, tsecret said:

Man kan lade være med at putte mere end en ting på i starten. Vi havde besøg af et vennepar med en meget mindre baby end vores som prøvede at lægge hende i aktivitetscenteret, og det var første gang hun ville ligge selv i mere end et minut! 

 

Så jeg ville droppe hvad man bør og ikke bør, og gøre hvad der virker ;)

 

Jeg må vidst heller få fat i sådan et :ninja

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En strækvikle! Du kan binde den på forhånd, så den er lidt nemmere end en fastvikle. Den er guld værd!

og ja, man må gerne tisse med barnet i en strækvikle. Det gør de fleste :lol man skal bare passe på ikke at tisse på halerne :lolhit 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PRÆCIS sådan var min datter også... Det eneste råd jeg har, er at svøbe... Det virkede minimalt på min datter til at starte med, men det virker nu! Så et forsøg værd...

 

Må desværre sige min datter tog stort set alle lure hos mig eller min mand de første 3 måneder... Om natten havde jeg hende liggende på maven det meste af tiden...

 

Nu er hun lidt over 4 måneder og meget bedre til at sove alene, men hun vågner tit af hendes egne spjæt - derfor er svøb godt hos os...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 minutes ago, Centenary said:

PRÆCIS sådan var min datter også... Det eneste råd jeg har, er at svøbe... Det virkede minimalt på min datter til at starte med, men det virker nu! Så et forsøg værd...

 

Må desværre sige min datter tog stort set alle lure hos mig eller min mand de første 3 måneder... Om natten havde jeg hende liggende på maven det meste af tiden...

 

Nu er hun lidt over 4 måneder og meget bedre til at sove alene, men hun vågner tit af hendes egne spjæt - derfor er svøb godt hos os...

 

Hun ligger nemlig også på mig og sover om natten. 

Hvilket betyder at jeg stort ikke sover. 

 

Men dejligt at høre at det har en ende. Selvom der er langtid til! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

52 minutes ago, Pada said:

En strækvikle! Du kan binde den på forhånd, så den er lidt nemmere end en fastvikle. Den er guld værd!

og ja, man må gerne tisse med barnet i en strækvikle. Det gør de fleste :lol man skal bare passe på ikke at tisse på halerne :lolhit 

Fuldstændig enig :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er kun 18 dage og ska lige vænne sig til den store verden i forhold til dengang hun lå i din mave. Små skridt er vejen frem og man ska ha tålmodighed. 

 

men ellers strækvikle, svøb med dyne eller softble/nussebamse der lugter af mor liggende ved siden af hende, når hun sover og hun dermed tror at hun er ved mor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

26 minutes ago, Mortil2xL said:

Hun er kun 18 dage og ska lige vænne sig til den store verden til dengang hun lå i din mave. Små skridt er vejen frem og man ska ha tålmodighed. 

 

men ellers strækvikle, svøb med dyne eller softble/nussebamse der lugter af mor liggende ved siden af hende, når hun sover og hun dermed tror at hun er ved mor.

Vi har prøvet alt dette bortset fra strækvikle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt normalt, det er et dybt, dybt instinkt at være tæt på sin mor, og hun har jo aldrig prøvet at være alene :wub

Vi brugte vikle rigtig meget. Hvis du bruger strækvikle kan du tage hende ind og ud af viklen, uden at skulle binde den på ny hver gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

17 minutes ago, lpd said:

Det er helt normalt, det er et dybt, dybt instinkt at være tæt på sin mor, og hun har jo aldrig prøvet at være alene :wub

Vi brugte vikle rigtig meget. Hvis du bruger strækvikle kan du tage hende ind og ud af viklen, uden at skulle binde den på ny hver gang.

 

Har du link til en god og NEM strækvikle? :D 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Stella Nutella said:

 

Har du link til en god og NEM strækvikle? :D 

 

 

Alle strækvikler er nemme! Og der er ikke stor forskel på dem.

 

Jeg er ikke god til at vikle, men strækvikler er virkelig smarte!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, Stella Nutella said:

 

Hun ligger nemlig også på mig og sover om natten. 

Hvilket betyder at jeg stort ikke sover. 

 

Men dejligt at høre at det har en ende. Selvom der er langtid til! :D

 

Jeg kunne heldigvis godt sove selvom hun lå på min mave, men man bliver ret smadret i ryg og nakke af at være så fastlåst...

Jeg falder faktisk stadig i søvn når jeg ammer hende, så hun ligger stadig hos mig nogle timer hver nat... :whistling

 

Vi har hende liggende i en babynest i midten af vores seng... Enkelte gange havde vi held med at lægge hende, hvis vi så begge lå og holdt hende i hånden... Det er også anstrengende, men dog i mindre grad...

 

Og ja, det har en ende... Bare rolig... :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke prøvet ergobaby, og tænker umiddelbart at den ikke er helt så behagelig som en strækvikle - for dig, altså. For baby skulle den være fin :) 

 

Ja, J sov kun lur på mig de første fire måneder. Så gad han pludselig ikke det, og nærmest fra den ene dag til den anden lærte han at sove i egen seng, i starten med mig liggende ved siden af. 

 

Han var 18 dage gammel før jeg fik lært strækviklen at kende, og i den tid fik jeg vitterligt hverken vand eller mad eller gik på toilettet når han sov, og dengang kunne ungen jo godt sove fire timer i træk. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh I giver mig håb ! :kuller 

 

Selvom 3-4 mdr er langtid så er det dejligt at vide at det altså pludselig vender !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 hours ago, Stella Nutella said:

Vores datter på 18 dage vil ikke ligge alene. Dvs at hun konstant vil være på arm eller på brystet af en af os. 

Det besværliggør det en del. Det er hyggeligt - men jeg kan ikke engang gå på toilettet uden hun bliver ulykkelig :-/ 

 

vi har forsøgt med alverdens gode råd fra SP men uden virkning. Sp mener at hun nok skal vokse fra det men at hun godt kan se hvordan min søvn påvirkes samt selvpleje ift at få spist, tisset etc i løbet af dagen. 

 

 

Gode råd? 

 

Og hvor længe kan sådan noget stå på?

 

jeg fuldammer og har rigeligt med mælk

Det var det samme med min datter, og de første 4 måneder var benhårde. 3 ting hjalp mig:

1: erkende tingenes tilstand og acceptere, det var svært, men det gjorde det lettere at jeg erkendte at sådan var det nu, istedet for at hele tiden forsøgte at få andet til at lykkedes for så at blive frustreret når det IGEN mislykkedes. Jeg sad min nye lænestol i stykker og blev nødt til at abonnemere på både Netflix og HBO:blink.

2: barnevognen! Hun ville den ikke i starten og jeg gik rundt med en skrigene baby ked og flov, men lige pludselig vendte det, og hun kunne sove i den og længere end de 20 min på min arm før næste amning, som jeg ellers var vant til. Det gav mig mulighed for at komme ud, og få "armene fri" - men vognen kunne ikke holde stille, til gengæld fik jeg flere timers god motion hver dag

3. Liggende amning - det lykkedes kun langsomt, jeg sad op og sov i starten, fordi hun ville ligge ved brystet og spise hele tiden. Langsomt fik jeg bevæget os hen så vi begge lå ned, hun stadig på maven på min mave, og snart efter lærte hun at ligge ved siden af mig. At jeg så blev brugt som sut hele natten er en anden historie, men det foretrak jeg. Men det går jo selvfølgelig imod de officielle søvnråd... vi har også måtte vænne hende af med at sove på den måde, fordi mine hofter ikke holdt til det i længden, men det tog faktisk kun 2 uger 

 

Ved ikke om det kan bruges til noget, det er jo ikke just drømmescenariet jeg maler, men jeg kom da levende igennem med fornuften nogenlunde i behold 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 minutes ago, FruSekshøj said:

Det var det samme med min datter, og de første 4 måneder var benhårde. 3 ting hjalp mig:

1: erkende tingenes tilstand og acceptere, det var svært, men det gjorde det lettere at jeg erkendte at sådan var det nu, istedet for at hele tiden forsøgte at få andet til at lykkedes for så at blive frustreret når det IGEN mislykkedes. Jeg sad min nye lænestol i stykker og blev nødt til at abonnemere på både Netflix og HBO:blink.

2: barnevognen! Hun ville den ikke i starten og jeg gik rundt med en skrigene baby ked og flov, men lige pludselig vendte det, og hun kunne sove i den og længere end de 20 min på min arm før næste amning, som jeg ellers var vant til. Det gav mig mulighed for at komme ud, og få "armene fri" - men vognen kunne ikke holde stille, til gengæld fik jeg flere timers god motion hver dag

3. Liggende amning - det lykkedes kun langsomt, jeg sad op og sov i starten, fordi hun ville ligge ved brystet og spise hele tiden. Langsomt fik jeg bevæget os hen så vi begge lå ned, hun stadig på maven på min mave, og snart efter lærte hun at ligge ved siden af mig. At jeg så blev brugt som sut hele natten er en anden historie, men det foretrak jeg. Men det går jo selvfølgelig imod de officielle søvnråd... vi har også måtte vænne hende af med at sove på den måde, fordi mine hofter ikke holdt til det i længden, men det tog faktisk kun 2 uger 

 

Ved ikke om det kan bruges til noget, det er jo ikke just drømmescenariet jeg maler, men jeg kom da levende igennem med fornuften nogenlunde i behold 

 

 

Vi har også lige fået HBO så vi nu har begge :D 

 

 

Jeg har talt med min kæreste om det måske ikke nærmere er os der skal tilpasse os hende end omvendt. 

 

Så må vores hverdag bare være lidt hård de næste måneder indtil hun begynder at kunne ligge alene. 

 

Mht gå-ture med barnevognen så er det også noget jeg vil forsøge at få hende vendt til da jeg virkelig har brug for den luft og motion! 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg på fra computeren og kan skrive lidt mere end de andre gange ;)

 

Min den første var fuldstændig på samme måde. Det var SÅ hårdt. Efter 3 måneder blev det lidt bedre, og efter 4 måneder meget bedre. Og så vil jeg lige sige at jeg nu har fået mit andet barn - som er fuldstændig modsat og SÅ nem. Bare så du ikke tror det hverken er jer der gør noget forkert eller jeres barn der er forkert eller noget. Nogle børn har bare et enormt behov for kropskontakten. 

 

Mine råd til at komme igennem det:

 

1: Hvis du finder noget der virker - gør det! Hæng dig ikke op i hvad man bør og hvad andre mener - den ro du kan få har du brug for!

2: Sørg for altid at have det behagelig inden du ammer. Læg hende i to sekunder først og få tisset inden. Sørg for at have drikkevarer o.l. indenfor nem afstand. Sørg for at du sidder super-behageligt, så du kan blive siddende hvis det nu kun er der hun vil sove.

3: Hvis noget der vil gøre dit liv meget nemmere ikke virker, så afvis det ikke for altid. Prøv igen om en uges tid - måske virker det næste gang. 

 

Jeg er enig med de andre i at strækvikle er fantastisk til at give ro. Desværre har mine børn altid vågnet op det sekund jeg har sat mig ned. Så den er god til at kunne få lov til at gå rundt og gøre ting, men det er bare ikke altid det man har brug for når man får alt for lidt søvn. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det samme her! Min datter ville endelig slyngevuggen efter 3,5 mdr. Og efterhånden gode lure i barnevognen ved de 3 mdr. Men især de første par måneder var utrolig hårde.. :kiss:kiss 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 hours ago, Maj85 said:

Det samme her! Min datter ville endelig slyngevuggen efter 3,5 mdr. Og efterhånden gode lure i barnevognen ved de 3 mdr. Men især de første par måneder var utrolig hårde.. :kiss:kiss 

 

 

 

Overvejede ellers lige en slyngevugge :D 

 

 

tak  :kiss- jeg kan se at det er det samme billede der går igen. 3-4 mdr :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER