Mistel

Mor og Vitus holder hyggedag - hvad skal vi lave?

12 indlæg i dette emne

Jeg lurer lidt på, om jeg kan tage en fridag her på et eller andet tidspunkt, holde Vitus hjemme fra børnehaven, og så skal vi have en rigtig hyggedag - bare os to.

 

Men hvad skal vi lave? Baggrunden er måske lidt den, at jeg bare ikke har haft ret meget overskud i en periode - og nok stadig er lidt udfordret på den kant - og det kan Vitus mærke og har trukket sig fra mig. Helt forståeligt - men sådan skal det jo helst ikke være. Og jeg trænger til at komme lidt komme ind i kampen igen - på den gode måde. Og lige det sidste har jeg på en eller anden måde lidt mistet følingen med. Så gode ideer til en sjov og hyggelig dag for en dreng på næsten 3,5 modtages med kyshånd. Måske kunne moren godt finde på at flette et hurtigt besøg ind i en skobutik og købe forårssko. Og ja, det er måske lidt mere for morens skyld men altså... ;) 

Derudover - alt fra sofahygge, til legoklodser til Dinos legeland - bare kom med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Silke Elia elsker fx 

 

- en tur i svømmehal

- en tur på biblioteket 

- bage kage, pølsehorn, pizzasnegle

- spille spil 

- se disney film og spise popcorn 

- tage på legeplads med madpakker 

- shoppe tøj og sko :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I kunne starte med en tur i svømmehallen. Derefter på Ros Torv og spise frokost, købe sko og V kan lege på legepladsen ved siden af Tiger. 

Lad ham vælge en kage fra bageren i Føtex og så hjem og spise den inden I bygger et legotårn der når helt op til loftet. 

 

Det vil i hvert fald være en dag Noah ville sætte pris på :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den indendørs legeplads på remisen er ret fed, synes jeg :) 

Og ellers er der jo de klassiske med svømmehal, legeland, biblioteket, legeplads, zoo, osv. 

Der er åbnet et nyt sted på Frederiksberg, der hedder ku:be, hvor der skulle være ret fedt for børn på Vitus' alder - bla med klatrevæg. Men jeg ved selvfølgelig ikke, om i helst vil blive lokalt :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bibliotek hitter stort herhjemme! Der kan vi lege længe, spise madpakker og låne bøger med hjem. Det er fedt at hælde alle bøgerne ud på gulvet når man kommer hjem og læse dem alle sammen i en hemmelig hule (tæpper over spisebordet fx). 

 

Et andet hit er at tage bussen til stationen og kigge på toge (og nej man må ikke snyde og køre i bil ;) ), gerne med en is i hånden - også i frostvejr, i hvert fald hvis man spørger William. De gamle afsporrede vogne er en hel attraktion i sig selv. 

 

 

Jeg tror de fleste børn vil synes at den bedste hyggedag med mor, er en dag hvor mor ikke bruger (for meget) tid på alt muligt praktisk, gemmer telefonen væk og har tid til at se igen og igen og svare på millioner af spørgsmål. Så tror jeg næsten at det er lige meget hvad i laver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er noget af det bedste jeg kan gøre sammen med min dreng på samme alder at bage sammen. Han elsker at være den der rører i dejen og putter ingredienser i. Hvis vi virkelig skulle hygge tror jeg at jeg ville købe ind til at pynte sammen også, det skridt plejer vi at hoppe over.

 

Lige nu hitter det at tegne og male og lave perler. Så jeg kunne også finde på at købe ind til noget nyt der, så vi kunne gå amok i at male og tegne sammen. Pakke det pænt ind så han fik en gave :) En dag jeg skulle være alene med ham i december gav jeg ham sådan en mal-selv plakat i kalendergave, og så lå vi ellers på gulvet sammen og tegnede og tegnede. 

 

Min dreng kan rigtigt godt lide at være derhjemme som du måske fornemmer, så vi ville ikke nødvendigvis behøve at skulle ud af huset for at han syntes det var godt. 

 

Men ud af huset oplevelser der hitter alt der involverer dyr (vi bruger Randers Regnskov, men i har nok noget tættere på ;) ), svømning eller legeland. Vi var på weekendtur til Kolding på et tidspunkt, der har de noget fantastisk der hedder Nicolai for børn, det ville jeg ønske vi havde tættere på. Der var kreative værksteder, legeområder, tumleområder og alt muligt. Det er sådan lidt kunst-agtig, måske de har noget lignende ved jer? 

 

Men generelt ville min søn sætte pris på kvalitetstid med sin mor, hvor han fik den fulde opmærksomhed og telefon og computer var pakket væk - og han ville nok sætte mest pris på det der ikke stressede mor for meget i virkeligheden. 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange gode forslag ovenfor - en del af det ville dog også kræve noget af min sønnikes dagsform :chin: 

 

Junior og jeg havde uambitiøs hyggedag for et par uger siden.

 

Rolig morgen med morgenmad i sofa og lov til lidt iPad.

 

Så var vi på bibliotek, og han fik lov at vælge badebukser i en butik - og så ellers ind på McD, hvor der var happy meal og fri leg i legerummet. Han var rigtig glad og veltilpas :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 hours ago, Lady H said:

Mange gode forslag ovenfor - en del af det ville dog også kræve noget af min sønnikes dagsform :chin: 

 

Junior og jeg havde uambitiøs hyggedag for et par uger siden.

 

Rolig morgen med morgenmad i sofa og lov til lidt iPad.

 

Så var vi på bibliotek, og han fik lov at vælge badebukser i en butik - og så ellers ind på McD, hvor der var happy meal og fri leg i legerummet. Han var rigtig glad og veltilpas :) 

 

Helt enig! Jeg ville helt klart vælge at se dagsformen an! 

 

Nogle dage er min søn rigtig kæle-agtig, og så ville sådan en hjemme dag med masser af hygge i sofaen, kombineret med bage, tegne, bygge Lego være perfekt. Andre dage løber han cirkler i stuen allerede fra morgenen af, og så gælder det om at komme ud af huset og brænde noget krudt af ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres gode forslag! Det er så godt! :)

 

God pointe med lige at se dagsformen an - måske have et alternativer parat, så det ikke er det helt store problem, hvis der lige er behov for at ændre lidt i programmet. 

 

Jeg er kommet frem til noget med en formiddagsaktivitet - måske tage ned til Vikingeskibsmuseet og måske bare kigge på både. Have madpakke med! Han synes, det plejer at være hyggeligt med den madkasse, og da der er frokostordning i børnehaven er det lidt anderledes for ham. Besøg i skobutik - måske ;) Besøg hos bageren og kagevalg, hjem og hygge med film eller legoklodser eller hvad vi nu lige trænger til. Og så tænkte jeg vi kunne lave mad sammen om aftenen - f.eks pizza eller noget andet, hvor han kan "lægge på". 

Yay :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis I kører til havnen, så er der kommet en ny stor legeplads på den anden side af museet. Helt henne ved Strandgade. 

 

Håber I får en hyggelig dag :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

23 hours ago, mille1981 said:

Hvis I kører til havnen, så er der kommet en ny stor legeplads på den anden side af museet. Helt henne ved Strandgade. 

 

Håber I får en hyggelig dag :yay

 

Og den er super god! Vi var dernede i søndags :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On Tue Jan 31 2017 at 2:42 PM, mille1981 said:

Hvis I kører til havnen, så er der kommet en ny stor legeplads på den anden side af museet. Helt henne ved Strandgade. 

 

Håber I får en hyggelig dag :yay

 

On Wed Feb 01 2017 at 1:47 PM, roselein said:

 

Og den er super god! Vi var dernede i søndags :) 

Fedt! 1000 tak begge 2. Det tror jeg bestemt vi skal. Planen er udsat en lille smule da jeg er helt åndssvagt forkølet og en længere gåtur på hele 10 meter efterlader mig helt udmattet og forpustet. Og så dårlig form er jeg trods alt ikke i! ;)

Men her til morgen har vi lavet pizza dej. Vitus har hjulpet med at røre gær ud, tælle dl mel og ælte. Vildt hyggeligt!:7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER