Amalie F

Tidlig tidlig spontan abort. Eller "biokemisk graviditet"

7 indlæg i dette emne

Hej - jeg er ny her!

 

Jeg vil rigtig gerne dele mine følelser med nogen der kender til det. 

 

Min kæreste og jeg har forsøgt siden september, så det er jo ikke frygteligt længe. :) Jeg er også rimeligt meget af den overbevisning at det nok skal komme så godt som af sig selv inden længe. Lige nu er jeg bare et rigtig mærkeligt sted mentalt efter den sidste uges hændelser... 

 

Jeg fik en indskydelse i mandags om at teste - det var helt skævt ift. Cyklus, men det gav bare mening. Og den var fandme positiv! Godt nok halvt så kraftig som kontrolstregen, men helt sikkert positiv. Nummer 2 næste morgen var lidt kraftigere - men stadig højest halvt så meget som jeg håbede. Det kom så meget bag på mig at jeg slet ikke overvejede muligheden for at det ikke var som jeg håbede. 

Dagen efter var jeg hos sygeplejersken+jordemoderen i mit lægehus, som netop pointerede de to muligheder at 

a) det kunne være en tidlig graviditet, som ikke havde udviklet nok HCG endnu

b) det kunne være en svunden graviditet, som stadig udviklede lidt hormon, men var afbrudt

 

Jeg blev så ked af det. Jeg fik en ny tid til på ondsag og et glas med hjem til morgenurin. 

Det viste sig at være mulighed b, for jeg har blødt på en helt ny måde siden onsdag. Jeg har ikke givet besked til lægehuset endnu.

 

Har nogen andre erfaring med de tidlige spontane aborter?

Jeg kalder det ikke en biokemisk graviditet, for jeg synes det er et helt åndssvagt udtryk og det giver medicinsk dårligt mening at skelne efter min mening. Jeg kan godt forstå at man administrativt og politisk må skelne. Jeg er også selv inden for faget.

Det føles bare som om det fratager en retten til at være ked af det - som om det ikke var en rigtig graviditet, men bare en biokemisk. 

 

Øv altså. Kan slet ikke vente til at vi kan prøve igen - men nu aner jeg jo ikke hvor jeg er i min cyklus! Og jeg er bange for at min kæreste når at rejse før vi får chancen for at give næste ægløsning et skud ;) og så er han desværre væk til og med næste cyklus igen. 

 

Er der nogen der har nogle ord at dele med mig?

 

Kærlig hilsen Amalie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke rigtig nogle kloge ord. Jeg har selv været igennem nogle tidlige bio'er det sidste stykke tid, men jeg synes, du udtrykker det så fint! Det er nemlig ikke lige så ok at blive ked af en bio som en SA, og det er sgu ikke i orden!

:kram til dig! Jeg håber, det lykkes for jer snart :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for det Fru.mor! 

Hvordan har din cyklus opført sig efter en biokemisk graviditet? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, EmilieF said:

Tusind tak for det Fru.mor! 

Hvordan har din cyklus opført sig efter en biokemisk graviditet? 

Fuldstændig som den plejer! Men jeg er heller ikke nået at gå over tid, og har kun kunnet fremtrylle svage streger...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, jeg kan godt se der er lidt forskel på hvad man kan regne med så. Mon ikke min cyklus bliver forskubbet lidt. Foreløbigt er jeg bare rigtigt glad for at det betyder at jeg faktisk har været gravid - om så kun for et kort stykke tid. 

Tak for din opbakning. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først velkommen til :balloons det gode ved babyklar er, at der er en masse skønne kvinder som går igennem det samme som en selv, om det er på godt eller ondt. 

og en masse kram til dig :kram2 

 

Mange her inde har haft en bio desværre :( men også mange er blevet gravide forholdsvis hurtigt igen efter det :) 

 

Jeg havde en i december, og det er pisse hårdt! man knytter sig til den her baby, og der er bare ikke ord som kan beskrive hvor ondt det gør. 

 

 

så en masse kram og håber du bliver hurtig gravid igen  :) 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

 

Jeg synes, jeg har været ret meget, hvor du er nu, for måske ca 2 uger siden. Hvis du har lyst, kan du læse i min (nu lukkede) graviditetstråd, den ligger (næsten) øverst i graviditetstråds-forum og hedder noget med BBMs 3. og korteste graviditet.

 

Men sådan (semi) kort fortalt, så snydetestede jeg længe inden, jeg skulle have mens og fik negative tests og mistede håbet. Men så 2-3 dage inden forventet mens var der alligevel noget, og det der "noget" blev med tiden til en utvivlsomt positiv test. Ganske tydelige streger, dog syntes jeg hele tiden at de var lidt langsomme om at blive tydelige (først sådan efter 3-4 min). Set i bakspejlet havde jeg nok egentlig en dårlig fornemmelse, men jeg var (/er) alligevel så naivt anlagt, at jeg regnede med at alt var godt. Jeg har jo været nemt og ukompliceret (omend generet) gravid to gange før og fået sunde og dejlige børn. Men 4+3 (tror jeg nok) begyndte jeg at pletbløde, og 5+0 var jeg ved akut-gyn, som mente at jeg havde aborteret spontant. Og dagen efter fik jeg smerter, kraftig blødning og en "klump", og de efterfølgende Hcg målinger var nedadgående.

 

Det er snart 2 uger siden (21. januar) og jeg bløder ikke længere, Hcg er i 0 og jeg har det godt, men er MEGET utålmodig efter at få ÆL og at blive gravid igen.

 

Jeg kan rigtig meget følge dig i dine tanker omkring at kalde det bio/SA, og både jeg og den gynækolog kalder min hændelse for en SA, mens lægen der henviste mig til gyn, mere eller mindre omtalte det som en forsinket mens. Men uanset hvad, så må du GERNE være ked af det!!! :kram Det er sikkert rigtigt, at det er værre, hvis man havde været længere henne, men det er altså alligevel pissehamrende barskt! Men man kan godt blive rigtig glad igen, det skal nok gå :kram2 

 

En sagde til mig, at en SA er en lille spion, der kigger ned i livmoderen, for at se det sted, hvor baby skal laves. Det syntes jeg var en rar og trøstende tanke. En der lige tjekker omgivelserne og så giver besked til det næste æg og sædcelle om, at her kunne man godt lave en baby.

 

Jeg håber i hvert fald at vi begge snart er gravide igen og går hele vejen til termin og får en dejlig og sund baby :kuller:goodluck 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER