Guest

Søskende sove sammen?

7 indlæg i dette emne

Har brug for jeres erfaringer - gode råd/input :) 

 

lige nu sover baby Nora (4 mdr) og jeg i soveværelset. Far og Vega (3,5 år) sover på hendes værelse. Denne løsning kom sig af at far i en periode har været ekstra presset på job og havde brug for mest mulig søvn, og V vågner ikke så mange gange som baby N! 

Vega har aldrig sovet godt og sover stadig ikke igennem. (Når hun endelig sover, så sover hun tungt!) Dog går det bedre og hun nyder vist at have far sovende på hendes værelse. 

 

Vi har i dag talt om at lade pigerne få et "soveværelse" og så et legeværelse.

lige nu virker det modbydeligt, hvis far rykker ind i soveværelset på et tidspunkt og V så ligger alene og ved at vi andre 3 sover sammen. 

 

Desuden mindes jeg at have læst om nogle forskere/pædagoger eller lign, som anbefalede det. Er der nogen af jer, som har et link/viden? 

 

Vil også meget gerne høre fra jer, som gør det - hvor det fungerer/hvad skal man være opmærksom på osv... 

Vil også gerne høre fra jer, hvor det ikke fungerede. 

 

Der er 3 års forskel på pigerne. De næste par mdr skal jeg stadig sove med N, men om et halvt års tid, tænker jeg det bliver anderledes. Men hvad gør man fx med putning? 

 

Ja - kom gerne med jeres viden og erfaringer :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her har Simon 4,5 og tvillingerne (2) år delt værelse siden efteråret.

Det har fungeret super godt. 

 

Vi putter de små først og når de så er faldet i søvn Simon 

Er de længe om at falde i søvn kommer Simonind og ligger i sin seng mens jeg så læser en bog for ham og samtidig tysser på de små.

 

Det er meget sjældent at de vækker hinanden (både Simon og den ene tvilling vågner om natten).

 

Vi rokerende rundt på værelset da vi flytte rundt på værelset og Simon fik lov til atre vælge indretnIngen  (nye wallstickers) så han følte at han var med til at lave værelset og de små ikke bare kom og masede sig ind på hans plads.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

18 hours ago, LeneLN said:

Her har Simon 4,5 og tvillingerne (2) år delt værelse siden efteråret.

Det har fungeret super godt. 

 

Vi putter de små først og når de så er faldet i søvn Simon 

Er de længe om at falde i søvn kommer Simonind og ligger i sin seng mens jeg så læser en bog for ham og samtidig tysser på de små.

 

Det er meget sjældent at de vækker hinanden (både Simon og den ene tvilling vågner om natten).

 

Vi rokerende rundt på værelset da vi flytte rundt på værelset og Simon fik lov til atre vælge indretnIngen  (nye wallstickers) så han følte at han var med til at lave værelset og de små ikke bare kom og masede sig ind på hans plads.

 

Det lyder rigtig hyggeligt! Og god ide at inddrage ham i indretningen :) har de også legesager derinde? Og hvad ville du evt gøre, hvis Simon får en legekammerat med hjem? :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Mine børn 9 år og snart 5 år har hver deres værelse, men min søn sover på min datters værelse. Han har en seng på sit eget værelse og en madras hos hans lillesøster. De har sovet sammen i omkring 2 år, men hvor min søn startede med kun at sove der i weekenden, så blev det udvidet til nogle hverdage, men nu er det  ihvertfald ½ år siden han har sovet på sit eget værelse. Han kan vælge at sove på sit eget værelse, hvis han har lyst, men det er som sagt længe siden. De nyder begge at have hinanden om natten, som min søn siger, så er det så ensomt at sove alene og det er dejligt at sove med hans søster.

 

De kommer i seng på samme tid, dog kan min søn godt komme senere ind i værelset i weekenden. De vil begge gerne have jeg ligger hos dem til de sover, det glæder jeg mig til de holder op med ;). Men jeg ligger først i min datters seng og er min søn ikke faldet i søvn, når hun sover, så smutter jeg ned til ham på madrassen og ligger hos ham som regel til han sover, men han kan sagtens falde i søvn selv, han synes blot det er hyggeligt og jeg har svært ved at sige nej, når jeg ligger hos hans søster.

 

De står op på samme tid i hverdagen, i weekenden vågner min søn ofte tidligere og kan som regel går ud af værelset uden at vække sin søster, men vækker hende af og til, så står de ofte op sammen og hygger sig og laver morgenmad sammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Carl Emil på 4,5 og Mathilde på 1 år har sovet på samme værelse i er par måneder nu. Det fungerer for det meste godt. CE er glad for at Mathilde sover hos ham da det giver ham en form for tryghed. Men samtidig er det drøn irriterende når hun får sine hissigfits om natten. CE vågner ikke af det men det er tydeligt at hans søvn bliver forstyrret af det. Så det er både positivt og negativt synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres besyv! Jeg må simpelthen lade det komme an på en prøve og så være opmærksom, når de så har venner på besøg :) 

 

og fine inputs ang putning - tak piger :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER