girly1988

Sommerferie 2017

18 indlæg i dette emne

Ja lidt tidligt men man skal jo til at ha styr på ferie i forhold til sin arbejdsplads osv nu her...

 

Vi regner med uge 28 og 29 måske en uge mere enten 27 eller 30...kan det ikke lade sig gøre så nok en uge for sig selv lidt senere...

 

Nå men gode råd og forslag til hvor vi kan tage hen med en 2årig og en 1årig ?

Gerne et billigt sted og hvor der ikke er for langt til alting...

Fx var vi i Sæby sidste år og der kunne vi køre indenfor en time til en del steder :)

 

Hit me med jeres forslag tak :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan lige nævne at vi ikke vil i Lalandia både pga pris og fordi drengene er så små...

 

Vi har overvejet Sæby igen...eller Langeland...og ellers har svigerforældrene sommerhus i Hejlsminde  (ved Kolding)....

 

Men vi er åbne overfor forslag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uhh følger lig med herinde.... vi søger også inspiration til ferien.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil jo altid anbefale Samsø :D 

(dog gå udenom uge 29 hvis muligt, medmindre I vil på festival :lol ) 

 

Synes øen har alt; ro, fordybelse, natur, strand, skov, gårdbutikker osv. Jeg håber vi skal afsted igen i uge 30, som vi plejer (at jeg har termin midt uge 28 er kun en mindre detalje :P ) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sydfyn er dejligt. Der er flere ting at se f.eks Egeskov Slot, sejltur med Helge, Landet Kirke, tårnet på Bregninge kirke, Valdemars slot, og flere steder på  Langeland og der er mange dejlige strande. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 hours ago, louisevibe said:

Jeg vil jo altid anbefale Samsø :D 

(dog gå udenom uge 29 hvis muligt, medmindre I vil på festival :lol ) 

 

Synes øen har alt; ro, fordybelse, natur, strand, skov, gårdbutikker osv. Jeg håber vi skal afsted igen i uge 30, som vi plejer (at jeg har termin midt uge 28 er kun en mindre detalje :P ) 

:ditto til anbefaling 

 

minus termin og vi faktisk er der i uge 29 på festival :P og nok lidt af uge 30. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er Samsø billigt hvis det skal være sommerhus eller hytte ? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

21 minutes ago, girly1988 said:

Er Samsø billigt hvis det skal være sommerhus eller hytte ? :)

Tror det er okay prisniveau. Kan anbefale Samsø feriecenter stensbjerggaard :D der holdt vi vores bryllup og ejerne er de sødeste mennesket. Plus der er mange sjove ting på stedet. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, SDB said:

:ditto til anbefaling 

 

minus termin og vi faktisk er der i uge 29 på festival :P og nok lidt af uge 30. 

 

Ja, men tænkte at det ikke lige var festival, der blev eftersøgt og synes jeg man skal besøge Samsø en anden uge :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

32 minutes ago, girly1988 said:

Er Samsø billigt hvis det skal være sommerhus eller hytte ? :)

 

Tror det er ligesom mange andre steder. Dog kan mange sommerhuse allerede være udlejet, det har jeg i hvert fald hørt fra en bekendt godt kan være et problem. 

 

Vi har selv familie derovre, så vi betale kun færgebillet :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha vi er ikke ude efter festival når drengene skal med ;)

 

Må lige kigge nærmere på det...

 

Vi har også snakket om Rømø...og ja generelt har vi lidt forskelligt i tankerne...Sys bar når børnene er så små og ikke kræver meget mere end en god legeplads og evt en tur i Zoo og lignende så behøver det ikke være et dyrt sted. 

Vi har før været på Langeland før vi fik børn og det er ganske billigt faktisk og lækkert med stranden ! Og Rudkøbing er en super hyggelig by...

 

Men igen noget nyt kunne være godt at prøve :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

50 minutes ago, girly1988 said:

Haha vi er ikke ude efter festival når drengene skal med ;)

 

Må lige kigge nærmere på det...

 

Vi har også snakket om Rømø...og ja generelt har vi lidt forskelligt i tankerne...Sys bar når børnene er så små og ikke kræver meget mere end en god legeplads og evt en tur i Zoo og lignende så behøver det ikke være et dyrt sted. 

Vi har før været på Langeland før vi fik børn og det er ganske billigt faktisk og lækkert med stranden ! Og Rudkøbing er en super hyggelig by...

 

Men igen noget nyt kunne være godt at prøve :chin:

Det der er på feriecenteret jeg anbefaler er fx både en stor og lille hoppepude (det elsker Mie), der er en fin legeplads, sandkasser og en pool. Det er tæt på stranden og man kan tilkøbe morgen/aftensmad eller lave det i fælleskøkkenerne. Alle værelser har eget toilet/bad og er rummelige og nyistandsatte. :D og vi er på festival luksus style - bor hos min mor som passer Mie når vi er afsted om aftenen ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sverige (jeg ved ikke lige hvor I bor, i forhold til hvad der er nemmest at komme til), kursen er lav (og har været det et godt stykke tid), campingpladser, hytter og feriehuse er generelt billigere.

 

jeg er selv født og opvokset på Bornholm og der er også fantastisk dejligt, men det kan næppe betegnes som billigt med mindre man lige kender nogle med et sommerhus.

 

min svigerfar har sommerhus i Trend ved Limfjorden, der er også så dejligt og der ligger der også meget indenfor kørselsrækkevidde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan anbefale Læsø :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 31/1/2017 at 7:24 PM, Camilla_krøier said:

Sverige (jeg ved ikke lige hvor I bor, i forhold til hvad der er nemmest at komme til), kursen er lav (og har været det et godt stykke tid), campingpladser, hytter og feriehuse er generelt billigere.

 

jeg er selv født og opvokset på Bornholm og der er også fantastisk dejligt, men det kan næppe betegnes som billigt med mindre man lige kender nogle med et sommerhus.

 

min svigerfar har sommerhus i Trend ved Limfjorden, der er også så dejligt og der ligger der også meget indenfor kørselsrækkevidde

Vi bor i Taulov ved Fredericia i Jylland så der er et godt stykke vej og et par broer til Sverige...

Men hvad koster sommerhus eller hytte fx i en uge ? I højsæson ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 2/2/2017 at 5:46 AM, girly1988 said:

Vi bor i Taulov ved Fredericia i Jylland så der er et godt stykke vej og et par broer til Sverige...

Men hvad koster sommerhus eller hytte fx i en uge ? I højsæson ?

Det kommer jo ret meget an på hvilken standard og beliggenhed I vil have, men alene kursforskellen giver jo en god rabat.

Generelt set mener jeg at man kan spare ca 30 pct i forhold til samme standard i Danmark og der er rigtig mange sommarstugar (sommerhuse) og ødegårde hvis I er til det 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 minutes ago, Camilla_krøier said:

Det kommer jo ret meget an på hvilken standard og beliggenhed I vil have, men alene kursforskellen giver jo en god rabat.

Generelt set mener jeg at man kan spare ca 30 pct i forhold til samme standard i Danmark og der er rigtig mange sommarstugar (sommerhuse) og ødegårde hvis I er til det 

Okay må lige kigge lidt nærmere på det. Kravene er egentlig blot at sommerhuset har plads til os. Gerne en overdækket terrasse i tilfælde af en uge med regn...og ellers bare et roligt familie venligt sted hvor der ikke er for langt til indkøb osv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER